Skip to main content

Ik krijg een brief dat jullie de 4G buitenmodem willen vervangen. Dit kan alleen als ik een nieuw abonnement neem? Dit nieuwe abonnement is hetzelfde met wat ik nu heb behalve dat het niet meer per maand opzegbaar is. Kortom een slechter abonnement.

Echter dit gaat mij 15% per maand meer kosten.

En als ik het niet doe dan verlies ik mijn buitengebied modem.

Dit klinkt als chantage

Kunt u mij dit uitleggen?

Hoi Nieuw signaal, dit klopt. We gaan de losse variant van 4G Buitengebied uitfaseren. Als alternatief bieden we de hybride Sneller Internet Buitengebied variant aan. Deze is (mits je in een buiitengebied woont) als gratis optie te activeren bij nieuwere abonnementen. Wat betekent dat je daar gebruik van kunt maken als je een pakket hebt van juni 2017 of nieuwer. Als dat niet het geval is, dan zul je over moeten stappen naar een van onze huidige Husselabonnementen. Afhankelijk van wat je dan kiest kan het inderdaad zijn dat je wat duurder uit bent. Echter, zonder jouw gegevens kan ik daar inhoudelijk verder niets over zeggen. Vul je profiel in en laat dat hier weten. Dan kan ik voor je nakijken hoe het zit met kosten nu versus kosten als je zou overstappen.


Ik ben tevreden met wat ik heb. Jullie kunnen mij toch niet dwingen om over te stappen. Ik krijg dat nik smeer maar betaal meer? Ik heb al een 4G modem. Of zeg dan gewoon dat je een tariefwijziging invoert van 15% tegen slechtere voorwaarden?

 

En volgens mij mag dat niet. Of zal ik het aan Kassa voorleggen?


We kunnen je inderdaad niet dwingen om over te stappen. Dat willen we ook niet. Tenminste, we willen wel graag dat je overstapt. Maar dan omdat je dat zelf ook wilt. 

 

Wel is het zo dat het losse abonnement zal ophouden te bestaan per de datum die in jouw brief staat. Dat betekent dat per dat moment ook de simkaart in je huidige 4G modem niet meer zal werken. Het Huaweimodem dat je van ons in bruikleen hebt willen we op dat moment dan ook graag terug.  Als je dan nog wel van een vergelijkbare dienst gebruik wilt maken, dan is de hybride variant bij ons de enige mogelijkheid. Wat dan wel betekent dat je dus over zal moeten naar een van de huidige abonnementen.


Dit zijn de feiten

 

Internet Buitengebied modem eigenlijk niet langer gratis meer.

Om deze “gratis”  te behouden moet je nu eerst een 15% tariefverhoging accepteren.

 

 


De feiten die u noemt zijn onjuist. De feiten zijn dat 4g buitengebied straks niet meer leverbaar is en dat u over kunt stappen op een nieuw produkt te weten; Sneller Internet Buitengebied. U heeft dan een combinatie van een DSL aansluiting EN 4G buitengebied.


Zoals Joep al aangeeft is dat niet helemaal juist. Het betreft hier het opheffen van de ene dienst en je de mogelijkheid geven om er een andere, vergelijkbare, dienst voor af te nemen. Dit betekent in jouw situatie een prijsverhoging omdat je over moet naar het nieuwe pakket. Klanten die al een pakket hebben dat vanaf juni 2017 is afgesloten kunnen de hybride Sneller Internet Buitengebied zonder verdere aanpassing toevoeging. Ik begrijp dat dit zuur is, maar ik kan er niets aan veranderen. Jouw huidige abonnement is te oud om de hybride variant aan te kunnen.