Skip to main content

Al vele jaren maak ik gebruik van KPN internet zonder problemen.

 

Na een aantal jaren op glasvezel de laatste maanden veel problemen met wegvallen van de verbinding en slecht bereik. Daarnaast laat de snelheid vaker te wensen over, twee computers tegelijk dat…….

Met wat extra gratis hulpmiddelen van KPN (Experia Wifi) getracht de verbinding op de 1e en 2e verdieping beter te krijgen.

1e verdieping is gelukt maar verder….

Daarnaast blijkt de verbinding regelmatig te worden onderbroken./ Krijg regelmatig melding van mijn Woonveilig provider dat de verbinding is wegegevallen en systeemcontrole niet uitgevoerd kan worden. Beveiliging is daarmee weer zo lek al een mandje.

Snelheid laat zoveel te wensen over dat ik bij thuiswerk (dag in de week) al een kabel gebruik. Nu met Covid-19 alle dagen thuis en loopt alles  alleen via de netwerkkabel. 

Valt me op dat hij regelmatig erg warm wordt. Na uitzetten gaat het weer een tijdje goed maar….

Welke acties moet ik ondernemen om de experia box te laten vervangen. 

 

Frank

Een experiabox wordt alleen vervangen als ie echt kapot is. Nou zeg ik niet dat ie dat niet is maar daar moeten we achter zien te komen.Heb je em al een keer terug gezet naar fabrieksinstellingen? Heb je het glasvezelkastje al een keer 2 minuten van de stroom gehaald? Probeer dat even dan kijken we daarna naar de wifi.


Hoi Joep,

 

Ben begonnen met het glasvezelkastje een aantal minuten van de stroom te halen. Dat hielp niet meer. Contact gezocht met KPN, kreeg het advies om inderdaad de zaak te resetten. Heb al heel wat paperclips omgebogen maar begin nu vervelend te worden. 

Zag gisteren dat ook mijn zonnepaneeldate niet bijgewerkt was vanwege verbindingsproblemen.

 

Gr, Frank


Hier zal een medewerker aan te pas moeten komen. Die reageert doorgaans binnen 48uur.  Vul je profiel helemaal in met klantnummer etc dan kunnen ze meteen voor je aan de slag. 


Goedemiddag Frank :)


Dat je al vele jaren zonder problemen gebruik van onze diensten maakt, stemt me natuurlijk erg tevreden maar het is uiteraard ook de bedoeling dat dit zo blijft. Goed dus dat je via deze weg kenbaar maakt dat je problemen ervaart met je verbinding. Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Vanuit daar kijk ik graag verder, alvast bedankt! 

 

 


Jan, goedenmiddag.

 

Profielgegevens  zijn verder ingevuld.

 

Hoor graag weer van je,

 

Gr Frank


Hi @Frank1956, bedankt voor het invullen! 

Ik kan geen goede meting uitvoeren om de één of andere reden. Die V8 is op dit moment gewoon aangesloten neem ik aan..? Kun je me ook hoeveel Experia Wifi's je hebt, en waar die staan? Dan kunnen we je beter helpen. :slight_smile:


Hoi Paul, ja hoor Experia staat gewoon aan hoor, ben thuis aan het werk.

 

Experia wifi in de gang en ééntje op zolder die eigenlijks niets doet.

 

Gr Frank


@Frank1956, bedankt voor je reactie! Bij gebruik van een (of meer) Experia Wifi hoort de WiFi van die V8 uit te gaan. Volgens mijn gegevens staat de WiFi wel gewoon aan, en is er maar 1 Experia Wifi aangesloten. Dus kan het ook zijn dat die Experia Wifi op zolder daadwerkelijk niet is aangesloten?

Ik ga je een nieuw modem sturen, die je zelf aan zal moeten sluiten, maar wil graag eerst alles duidelijk hebben zodat ik niet eventueel 2 acties hoef uit te voeren. Dan doen we het in één keer goed...


Hoi Paul,, bedankt voor je (re)actie,

 

Klopt op zolder was de Experia Wifi uitgezet omad deze toch niet zoveel toevoegde. Staat nu aan en de linker twee lampjes branden.

Stuur het modem maar op zie hem wel komen. Zelf aansluiten is geen probleem heb vorig jaar bij mijn dochter ook de Experia Box v10 aangesloten. 

 

Gr, Frank


Duidelijk. Ik heb een nieuw modem gestuurd en ik stuur een privébericht met de details! :slight_smile:


Hoi Paul, alles aangesloten en zowel beneden als boven heb ik nu voldoende dekking. 
 

Alles werkt weer naar behoren, bedankt voor je ondersteuning. 
 

Gr, Frank


Top! Fijn om te lezen.


Reageer