Skip to main content

goedenavond,

 

gemiddeld twee keer per week moet ik de Arcadyan V8 resetten omdat itv geen signaal meer ontvangt. Is het mogelijk dat de router vervangen wordt.

mvg RaW.

 

Admin: titel van je bericht aangevuld ter verduidelijking

En waarom denkt u dat de v8 het probleem is en niet de ontvanger?? Is de ontvanger direct met een kabel aangesloten op de experiabox of zit er iets tussen zoals een draadloos verbindingsset of een switch?


Bedankt voor je reactie, ik ben al blij dat U niet begint met wat naar voor U dat Uw router steeds moet resetten. En ik begrijp dat een kabel het beste is maar ik woon in een huis uit 1960 waar ze nog net niet een cat 5 kabel in hebben weggewerkt dus ik moet t doen met een Dovolo magic 2 lan, dus laat maar doorkomen die oplossing.


 


Dat is niet zo'n beste combinatie. Een wat ouder huis en Devolo's. Ze zijn heel gevoelig voor ruis op het electriciteitsnetwerk. Misschien kunt u een keer testen met een kabel. Gewoon een paar dagen om te kijken wat er gebeurt.


De leidingen van de centrale verwarming zullen dan ook niet weggewerkt zijn en zo over de muur lopen. Dat vind u vast heel normaal. Wat is het probleem dan dat daar ook een snoertje van een halve cm dik over het plint loopt? Zolang tv bestaat is het al heel normaal dat daar een kabel naartoe loopt. Vroeger met de antenne op dak, schotel, centraal antenne systeem, nu Ziggo. Allemaal een kabel naar de tv. Waarom is nu bij KPN een kabel dan opeens een probleem?


Bedankt voor de reacties, is dat U enige oplossing, dat heb ik zelf ook al geprobeerd.Ik heb geen leidingen in t zicht, die heb ik allemaal in de vorige eeuw weggewerkt, dus spaar me die voor de hand liggende opmerkingen, ik kom hier voor raad, niet voor een sociaal praatje.


Als u geen kabel kunt of wilt trekken is er helaas geen andere oplossing.


Ruis op je elektriciteits netwerk, die duitsers hebben die devolo s ontwikkeld voor een huis installatie. Ik heb mijn huis opnieuw bekabeld, het verschil is dat rood, groen en grijs zijn vervangen door blauw, bruin en geel/groen 2,5 mm kwadaat  en dan wordt hier gesproken over ruis, waar heb je t over? Heeft een nieuwbouw huis een ruisonderdrukking installatie? Kortom waar is hier een deskundige ipv van een goedbedoelde forum medewerker?


Dat Devolo's niet goed functioneren komt regelmatig voor. Storingen kunnen veroorzaakt worden door een slechte adapter, een dimmer of LED lampen. Ook omvormers van zonnepanelen staan er om bekend dat ze Devolo's soms verstoren.

Als ik het goed begrijp heeft u uw huis zelf helemaal verbouwd / opgeknapt. Super natuurlijk. Maar ik snap niet dat u dan niet gelijk een buisje heeft gelegen naar de tv.


@Nick83 stop er maar mee. Dit is trekken aan een dood paard. 


Dat Devolo s storing kunnen ondervinden kan maar daar staat een hele leuke beschrijving op de website van Devolo op, hoe dat te testen en hoe dat te voorkomen, dus zomaar iets roepen zonder t te staven daar schiet ik niets mee op. Zoals je kon lezen heb ik in de vorige eeuw mijn huis verbouwd en toen ging internet via een telefoon lijn en ja dat heb ik door mijn hele huis liggen hetgeen nu nutteloos is.
Dus jullie kunnen helmaal geen oplossing of idee aandragen behalve dan wat er dik bovenop ligt en als ik dat tegenspreek dat wordt dat trekken aan een dood paard genoemd. Het enige wat hier dood is is mijn tv signaal en ik denk dat dat door de router van minimaal 6 jaar oud veroorzaakt wordt  en niet door twee brandnieuwe Devolo adapters.


Een telefoonlijn kun je eenvoudig vervangen door een utp kabel. Als u zelf uw eletriciteitskabels vervangen heeft voor nieuwe, dan hoef ik u verder niet uit te leggen hoe dat moet lijkt me.


Bedankt.voor alle fijne tips, daar kan ik echt verder mee.

 


En vanavond had mijn zoon zijn computer geen verbinding meer (bedraad) en kon die k.. router tot twee keer toe resetten. Ik zie ziggo steeds sneller in huis komen.

 


Beste @RaW, welkom! Allereerst dit: toppers Nick en Joep zijn net als jij klanten, die andere klanten proberen te helpen. Zij helpen heel veel klanten met hun adviezen, voordat er überhaupt een medewerker aan toe komt.

 

Dat gezegd hebbende: ik wil je er natuurlijk ook graag verder mee helpen. Wel is het zo dat wij van de klantenservice (ook) altijd eerst vragen: heb je al eens geprobeerd om de ontvanger bekabeld aan te sluiten? Op het moment dat je dan geen klachten ervaart, is het probleem toch in de DVS te zoeken. Op het moment dat je dan ook problemen ervaart, zoek ik graag met je mee naar een oplossing. Wil je in dat geval je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer en evt. klantnummer(s)? En vind je het goed dat ik een test doe om te kijken hoe je netwerk aangesloten is? 


Dank Marcia voor je professionele antwoord. Ik heb t niet bekabeld geprobeerd, hoewel ik een kabel heb van 10 meter haalt deze het niet naar de tv. Test is prima, aan de snelheid ligt t niet, met glasvezel meer dan voldoende. Vandaag moest mijn zoon lesgeven maar hoewel wifi wel beschikbaar was deed zijn bedrade pc t weer niet. Ik pas mijn profiel aan.


Graag gedaan! Er lijkt inderdaad iets met je internet verbinding niet in orde. Wil je het glasvezelkastje eens twee minuten stroomloos maken en controleren of de bekabeling van en naar de Experia Box er stevig in zit? Daarna ben ik benieuwd welke lampjes wel of niet branden op de Experia Box en in welke kleur? Dan gaan we verder op onderzoek uit. 


Dank voor je snelle reactie. Je antwoord is me niet helemaal duidelijkwaarschijnlijk door een typefoutje. Is er iets in orde of niet in orde? Ik ga het glasvezelkastje twee minuten stroomloos zetten, de kabels controleren en ik maak wel een foto van de V8.

 


Glasvezelkastje stroomloos voor een uur hetgeen zo uitkwam, daarna router onderstroom evenals devolo, tv etc. Naar mijn idee direct resultaat, vaak heb ik na een reset wel TV, maar geen NPO plus, netflix of internet op tv, maar wel wifi via de devolo wifi, vandaar dat de wifi led op de router ook uit is. Alles werkt nu als normaal en nu maar hopen dat het definitief is. Ik wist overigens niet dat de glasvezel aansluiting ook gereset kon worden, goede tip, waarvoor dank.

 


Inderdaad een zeer verwarrende typefout van mijn kant! Ik pas mijn eerdere bericht, voor de duidelijkheid, nog even aan. Hopelijk blijft het nu zo na de reset van het glasvezelkastje! Mocht je toch nog ergens tegenaan lopen, trek dan vooral weer aan de bel!


Helaas vanmiddag weer moeten resetten, de bedrade pc van mijn zoon had geen internet, mocht het vaker voorkomen dan meld ik me weer, nogmaals dank.