Skip to main content

Ik heb gebruik gemaakt van de Wifimanager en kreeg het advies het modem te vervangen door de KPN box 12. Na ontvangst geinstalleerd, alles werkt vaste telefoon, laptop, gsm, printer maar helaas de vaste pc boven kan het modem niet vinden. Gebeld met Niels van KPN en chapeau hoe hij mij heeft geholpen zodat het weer werkt maaaaaar ik moet nu wel een DFS versterker aanschaffen om mijn pc draaiend te krijgen op internet???? Wel vreemd dat ik via de wifimanager te horen krijg dat ik een verouderd modem heb (wat naar tevredenheid werkt zonder problemen) wat vervangen moet worden voor een verbeterde uitgave, de KPN box 12. Maar met deze verbeterde modem heb ik zonder kosten te maken geen internet meer op mijn vaste PC. Zou het niet heel netjes zijn van KPN om dan uit service een DFS versterker te sturen zodat alles kosteloos blijft draaien zoals het was??? Dit zou ik dan weer service volledige service noemen. KPN het woord is aan jullie????

Sorry KPN jullie wifimanager lijkt eerlijk gezegd op een verkapte verkooptechniek en dat hebben jullie toch niet nodig.

We weten dat KPN medewerkers ook hier meelezen, terecht, dus mag ik van u op mijn eigen mailadres van u een voorstel of antwoord?  met vriendelijke groet

Piet van der Putten

Hallo @tiepper ik denk dat je de pc draadloos gebruikt, schakel binnen de modem de ax functie uit, dus alleen a/n/ac.

Lukt het nu wel?


Dank voor de tip, heb vandaag met Niels van KPN geprobeerd om in de modem te komen gaf nogal wat problemen en lukte vandaag niet. Ga dat de vanaf dinsdag dit wel proberen, kan ff niet eerder.

Nogmaals dank voor de tip. zal dan reageren.

@tiepper


Hallo @tiepper ik denk dat je de pc draadloos gebruikt, schakel binnen de modem de ax functie uit, dus alleen a/n/ac.

Lukt het nu wel?

AX is toch 2.4 ghz en die moet dan toch op b,g,n?:thinking:


Uhhhhhhh?

 


Hallo @tiepper ik denk dat je de pc draadloos gebruikt, schakel binnen de modem de ax functie uit, dus alleen a/n/ac.

Lukt het nu wel?

AX is toch 2.4 ghz en die moet dan toch op b,g,n?:thinking:

Hallo @martijn197108 ax is de opvolger van ac in de 5.0-band


Hoi @tiepper . Welkom op het forum.

Ik ben een beetje in de war omdat in dit topic allerlei termen door elkaar lijken te lopen. Als ik jouw bericht goed heb gelezen lukt het sinds die Box12 niet meer om bekabeld te internetten met jouw pc toch? Loopt er een lange netwerkkabel van de Box12 naar jouw PC? 


Hoi @tiepper . Welkom op het forum.

Ik ben een beetje in de war omdat in dit topic allerlei termen door elkaar lijken te lopen. Als ik jouw bericht goed heb gelezen lukt het sinds die Box12 niet meer om bekabeld te internetten met jouw pc toch? Loopt er een lange netwerkkabel van de Box12 naar jouw PC? 

Ik lees "vaste pc",   niet "bekabeld" . Of ik ben scheel :smile:

 

 

Klinkt inderdaad als dat de pc niet met wifi6 kan omgaan en dus het totaal netwerk niet ziet. Wifi6 in de Box12 uitzetten is dan de snelste optie. En kosteloos.

 

Inloggen in de Box12 met dat leuke admin password. 

  • Ga naar wifi 2,4ghz 》advanced 》wireless mode 》kies 802.11.b+g+n 》apply
  • Daarna 5ghz 》 advanced 》wireless mode 》kies 802.11.a+n+ac 》apply

@DennisA78  blijkbaar ging het lampje gisteren na 21:00 een beetje op spaarstand bij mij ;-)

 

@tiepper  Kun je iets met de tips die hierboven staan?


Beste mensen,

ik denk inderdaad dat ik hier iets mee kan, alleen zit ik momenteel in het buitenland en kan woensdag pas wat proberen tot hier alvast bedankt en ik kom hier op terug, fijn weekend.

 

Tiepper


Beste mensen,

ik heb besloten om toch de DVS 1200 te kopen, ik ben op het gebied van installeren en veranderen in pc instellingen zeker geen held dus kies ik voor deze oplossing.

Ik dank iedereen die heeft gereageerd met vriendelijke groeten 

 

Tiepper