Skip to main content

Via de telefoon kreeg ik geen duidelijk antwoord dus ik probeer het even zo, mijn abonnement loopt nog precies 8 maanden en de medewerker zij de afkoopsom is de abbo kosten voor de resterende maanden zonder korting dus 8 x 51,45 (prijs internet only met verhoging en dan reken ik er ook nog geen vast bellen bij) = 411,60.

De medewerker gaf echter aan dat de afkoopsom rond de 336 euro is dus 8 x 42,50 (50 Mbps abonnement) dan?

Zou haast wel moet omdat ik mijn abbo ook kan verlagen naar 50 Mbps en dan afkopen.

Is er na het afkopen ook nog voldoende tijd om over te stappen of zit je direct zonder diensten?

Ik wil nog niet afkopen nu maar wil dit even ter info weten.

Zou een moderator de exacte kosten kunnen berekenen en hoe deze worden berekend uitleggen?

En hoe gaat dat na het afkopen? Zit je meteen zonder diensten of heb je voldoende tijd om over te stappen?


De wachttijd op een moderator is een dag of twee. Sowieso ben je een berg geld kwijt waar je niks voor terug krijgt.


Ik weet dat het een berg geld zal kosten maar ik vindt de kosten per maand wat hoog voor mij, ik zal sws nog een paar maanden wachten maar wil hier dus graag wat info over.


Ik weet dat het een berg geld zal kosten maar ik vindt de kosten per maand wat hoog voor mij...

Die worden door af te kopen alleen maar hoger. Dus ik denk niet dat je er wat mee opschiet. Tenzij je bij een andere provider € 42,50 per maand goedkoper uit bent, maar dat geloof ik niet. Andere providers zijn goedkoper, maar niet zoveel.


Sowieso downgraden om de kosten te drukken idm.


Downgraden gaat hem niet worden, 50 Mbps is gewoon te weinig, 100 Mbps kan nog wel maar dat scheelt maar 2 euro ofzo.

Was ook eigenlijk tijdelijk naar KPN gekomen en had verwacht dat het wel minimaal een jaar zou duren voordat T-Mobile over WBA GPON zou leveren maar het ging allemaal veel sneller.

Daar is het trouwens 25 euro voor 100 Mbps met unlimited maar mobiel unlimited hier brengen geeft mij geen voordelen omdat ik geen tv heb naast internet.


Was ook eigenlijk tijdelijk naar KPN gekomen en had verwacht dat het wel minimaal een jaar zou duren voordat T-Mobile over WBA GPON zou leveren maar het ging allemaal veel sneller.

T-Mobile levert nog geen GPON via KPN WBA voor zover ik weet. Er zijn wel al plekken waar T-Mobile eigen GPON apparatuur heeft hangen in PoPs waar KPN ook op basis van GPON werkt. Dit zijn dan de ‘traditionele’ point-to-point centrales. Hier in Nijmegen heb ik het nog niet gezien maar in Wageningen bijvoorbeeld wel al.

Als ik in jouw schoenen zou staan dan zou ik het abonnement bij KPN de komende maanden ‘uitzitten’, als 50Mbps te weinig is dan op 100Mbps. Zodra je nog een maand hoeft kun je bij T-Mobile een abonnement met overstapservice aanvragen. 

 

Edit: Ik heb even het adres van mijn ouders gecheckt waar T-Mobile wel WBA zou moeten leveren en blijkbaar doen ze al wel. Wel is er maximaal 100Mbps mogelijk op glasvezel op WBA als ik zo kijk.


Hallo @NHendriks 

T-Mobile levert al sinds een aantal weken over WBA GPON, ik ben meerdere postcodes nagegaan waar pas GPON is aangelegd. Bij mij eind 2020 aangelegd.

Op het T-Mobile forum en Tweakers forum kun je hier ook berichten over lezen.

Het betreft trouwens beide over GPON met P2P en P2MP.

 


Hallo @Zeelandenaar, je wilt graag weten wat het je zou kosten om jouw Internet abonnement af te kopen en hoe dit dan in zijn werk gaat. Ik moest het zelf ook even navragen, want wij verwerken geen opzeggingen. Maar ik heb het antwoord.

  1. En hoe gaat dat na het afkopen? Zit je meteen zonder diensten of heb je voldoende tijd om over te stappen?
    Als je ervoor kiest om jouw abonnement af te kopen, hoef je niet direct zonder diensten te zitten. De opzegdatum gaat in overleg met jou. Je kunt er dus voor kiezen om jouw abonnement per volgende week te laten stoppen. Je zit dan nog wel binnen contract, dus er volgt een afkoopsom. Maar zo heb je wel een week de tijd om iets anders te regelen.
    Het is alleen wel zo, dat wanneer je jouw abonnement vroegtijdig beëindigd, je geen gebruik kunt maken van de overstapservice.
  2. Hoe worden de kosten berekend?
    De afkoopsom wordt als volgt berekend: (einddatum contract - datum opzegging binnen contract = aantal dagen te vroeg opgezegd) * (abonnementskosten / 30 = abonnementskosten per dag) = afkoopsom.
    Wat jouw afkoopsom precies zal zijn, kan ik momenteel niet zeggen. Dit is namelijk afhankelijk van het moment dat je jouw abonnement stopzet.

Nu lees ik dat je jouw huidige abonnementskosten te duur vindt, waardoor je jouw abonnement graag wilt afkopen. Zoals andere forumgebruikers ook al aangeven, betaal je dezelfde abonnementskosten als afkoopsom, maar krijg je er verder niets voor terug. Het is dus even kijken of je dat wilt.


@Denise_ 

Oke dat is dus te duur voor mij om af te kopen maar voor de zekerheid wil ik nog wel even weten dat jullie die coulance niet geven om het goedkoopste abonnement te rekenen voor de afkoopsom zoals andere providers?

Dus 42,50 (50 Mbps, zonder vast bellen en de verhoging van €1,45) x 8 maanden bijvoorbeeld?

 


De afkoopsom wordt als volgt berekend: (einddatum contract - datum opzegging binnen contract = aantal dagen te vroeg opgezegd) * (abonnementskosten / 30 = abonnementskosten per dag) = afkoopsom. Wij geven geen coulance wanneer je jouw abonnement wilt afkopen. 


@Denise_ 

Ai, dat is minder bij KPN.