Skip to main content

Twee maanden geleden gaf de KPN glasvezel postcode check “Nog 29 dagen dan wordt glasvezel aangesloten. ….Analoge lijn wordt daarna afgesloten……..” Vaandag: “Hoera! Op jouw adres is KPN glasvezel beschikbaar. Dat is supersnel en super stabiel internet………” Huidig situatie: Nog geen aansluiting.

In principe krijg je automatisch bericht dat kpn de provider je over gaat zetten op glasvezel.  Dit kan best nog een paar weken duren want eerst moeten de systemen bijgewerkt worden.  Je zou kunnen bellen met de klantenservice 0800-0402 of je al overgezet kan worden. Sowieso  zal het niet zo lang meer duren. 


Dag Joep1965,

Er ligt nog geen glasvezel in de meterkast. Begin 2022 is toegezegd dat dat er monteur van de glasvezel langskomt om het glasvezelaansluiting in orde te maken. Ze zijn inderdaad langs geweest om de situatie te bekijken. Ik zou daarna horen wanneer het gaat gebeuren e.e.a.  moet eerst worden geregeld ergens buiten. …… Tot de dag vandaag niks meer gehoord over een nieuwe afspraak.


Hallo @ofig, welkom op het forum! 

Bijna glasvezel! Ik snap dat je graag wilt weten wanneer het wordt afgerond en de aansluiting wordt geregeld. Ik kan niet alles zien omtrent de aanleg van glasvezel, maar ik kan wel zien wat de verwachte datum is, door wie het wordt aangelegd op je adres en of je mogelijk al om te zetten bent naar glasvezel. Zal ik met je meekijken? Als je je profiel wil invullen en daarna weer een berichtje in dit topic plaatst dan kom ik weer bij je terug. 


Hoi @ofig, ik zag dat je een privébericht had gestuurd.

Ik heb je adres opgezocht en ik zie dat glasvezel inmiddels mogelijk is. Sinds wanneer dit zo is, kan ik helaas niet zien. Ik kan zo geen KPN abonnement vinden, maar het is dus mogelijk om bij ons glasvezel aan te vragen! Mocht je op dit moment een andere provider hebben die ook via ons netwerk levert, dan kan je het beste daar navragen of zij je kunnen laten omzetten. Het is mogelijk dat er nog een monteur nodig is, deze wordt dan ingepland als de wijziging naar glasvezel is aangevraagd. 

Om te voorkomen dat ik je reactie mis, kan je het beste in het topic zelf reageren. Je privé gegevens kan je kwijt in je profiel, deze informatie is alleen in te zien door de moderators (en beheerders). 


@Liesbeth_  nogmaals bedankt voor uw reactie. Ik heb mijn profiel aangepast, meer informatie dan eerst zult u niet krijgen vrees ik. Momenteel heb geen producten van kpn,  maar ik maak wel gebruik va hun analoge lijn voor telefonie bij een ander provider. KPN bood mij ergens in 2021  glasvezel en ik heb ja gezegd. Beide buren van mij hebben glasvezel aansluiting tot in hun meter kast. Ik vermoed zelf dat er iets mis is met de huidige glasvezel die nu voor ons huis ligt.

Ik heb momenteel kabel voor tv en internet. Van het haalbaarheidsonderzoeksresultaat raden ze mij om nu alvast een provider te kiezen voor glasvezel. Dit heeft voorlopig geen zin. 

In de volgende regels ziet u wat ik bedoel met “verwarring”


KPN.nl postcodecheck = “Hoera! Op jouw adres is KPN glasvezel beschikbaar”.

KPNnetwerk.nl postcodecheck = “ We sluiten je woning binnenkort aan op glasvezel” ik hoef voorlopig nog niets doen. “We sturen je een brief”

 


Als je over wil op glasvezel, dan raad ik je zeker aan om een bestelling te plaatsen. Met het plaatsen van de bestelling zet je namelijk het gereed maken van de rest van de aansluiting in gang. Blijf je op de kabel zitten, dan kom je uiteindelijk wel aan de beurt, maar wanneer dat dan is durf ik je niet te zeggen. Dat kan in theorie volgende week zijn, maar ook nog een hele tijd duren. 


Dag @Liesbeth_ 
ik wacht wel totdat de glasvezel er is en goed werkt. Daarna stap ik geleidelijk over. Bedankt voor al uw moeite.