Skip to main content

Beste,

Ik richt mij tot dit forum met een verzoek aan KPN om de aanleg van glasvezel op mijn adres te bespoedigen.

De situatie is als volgt: Na de aankondiging dat glasvezel beschikbaar zou zijn op mijn adres, heb ik direct een aanvraag ingediend en alle benodigde apparatuur ontvangen. Een monteur bezocht mijn huis op 18 december, maar constateerde dat de FTU (Fiber Termination Unit) nog niet geïnstalleerd was. Hoewel hij de NT (Network Termination) activeerde en een verzoek voor de FTU-installatie indiende, leidde dit niet tot een oplossing. Een medewerker van Van Gelder, het bedrijf verantwoordelijk voor de installatie, kwam op 4 januari, maar bleek van de storingsdienst en kon de aansluiting niet voltooien.

Mijn herhaalde contactpogingen met Van Gelder hebben slechts geresulteerd in het advies om geduld te hebben, zonder concrete data of plannen. Deze situatie duurt nu al anderhalf jaar. Ondertussen beschikken omliggende bedrijven wel over een glasvezelaansluiting.

Mijn frustratie betreft niet alleen de trage voortgang, maar ook de onvoldoende klantgerichte houding en gebrek aan proactieve communicatie vanuit Van Gelder. Bovendien lijkt KPN Netwerk de verantwoordelijkheid af te schuiven naar onderaannemers, terwijl als klant de interne organisatiestructuur van KPN Netwerk voor mij irrelevant is.

Gezien de recente vooruitgang na het bezoek van de monteur, zou ik KPN vriendelijk willen verzoeken om nogmaals hun invloed uit te oefenen bij de betrokken partijen om de installatie van de glasvezelaansluiting te versnellen. Ik waardeer de inspanningen die tot nu toe zijn geleverd en hoop dat KPN de druk weer beetje kan uitoefenen. Uw ondersteuning in deze kwestie zou zeer gewaardeerd worden.

Ik kijk uit naar een spoedige reactie en oplossing.

Met vriendelijke groet,

Stephen

 

Wil je niet teleurstellen echter ik denk dat dit forum niet de plek is om dit aan te kaarten, dit is een consumentenforum, waar klanten elkaar proberen te helpen. Er zitten wel moderators, die zullen je waarschijnlijk terug verwijzen naar het zakelijke deel van KPN.

Als het om een zakelijk aansluiting gaat kun je best een klacht indienen:

https://www.kpn.com/search.htm?q=klacht

Bellen met 0800-0402 zou ook kunnen.

 


Was er eigenlijk al beetje bang voor inderdaad, maar dacht wellicht hebben andere gebruikers een zelfde ervaring. Dus vandaar dat ik dacht ik probeer het hier of er mensen met wellicht nog wat contacten zitten.