Skip to main content

punt 1.

Heb al eerder de schade doorgegeven, kwam door aanleg glasvezel. Voor de zoveelste keer; niks gerepareerd en/of gehoord van de aannemer.

punt 2. Vandaag (26-1-24) brief van KPN ontvangen dat er een stopcontact wordt aangelegd in de meterkast voor glasvezel. Dat stopcontact heb ik zelf al laten installeren door een gecertificeerde elektriciën, want KPN zei dat mijn VDSL wordt afgesloten. De kosten van het stopcontact a.d. €70,= wil ik graag van de KPN terugontvangen. Daarnaast heb ik dus allang glasvezel van KPN. Wellicht kunnen we voor die 70 Euro een deal maken? Of 70 Euro eenmalig korting op mijn maandelijkse rekening óf enige tijd de volledige glasvezelsnelheid, die maar mogelijk is? (is dat niet 2,5 Gbps.?) Dan kan ik kijken of ik het wat vind.

punt 3. Ondertussen liggen er extra glasvezelkabel-rollen los in de meterkast (ik denk dat deze voor de bovenburen zijn), waarmee niks gebeurd. Lastig, lastig. Ik denk dat ik mij heel soepel opstel. Als KPN dat ook doet, dan komen we er vast wel uit. Vriendelijke groet,

26-10-2024.

We hebben je schademelding ontvangen.

We doen ons best om je melding zo snel mogelijk te beantwoorden, of terug te bellen.

Met vriendelijke groet,
Team KPN

Een overzicht van je schademelding:


26-1-2024 vervolg:

Niks nada noppes gehoord van KPN.

Wel een berichtje dat ze een stopcontact komen aanleggen. Grrrrr.

 

En stond er vorige week een meneer, van KPN zoals hij zei, in gewone kleren, voor de deur, die even in de meterkast wilde kijken.

“Das goed”, zei ik, “mag ik eerst uw legitimatiebewijs zien?”

“Die heb ik niet bij mij” zei die meneer, “maar...”

En toen heb ik de voordeur dichtgedaan.

ALS die pief van KPN was, dan had hij maar één taak en dat was om z'n legitimatie bij zich te hebben.

Ik ben er allemaal een beetje klaar mee met die KPN, want dit gevalletje glasvezel duurt nu al sinds 16 september 2023.


https://www.kpn.com/service/monteur

 

Wat kan ik doen voordat de monteur komt?

 

Krijg je glasvezel? Dan heb je op die plek 2 stopcontacten nodig. 1 voor het modem en 1 voor het glasvezelkastje.

 

Heb je maar 1 stopcontact? Dan kan de monteur gratis een stopcontact voor je maken als je er maar 1 hebt. Maar dat kan alleen als je de stroom met de hoofdschakelaar uit kan zetten. Kan de stroom niet worden uitgeschakeld? Dan moet je zelf een extra stopcontact regelen en betalen via een installateur.

 

Dat u zelf het een en ander regelt is altijd fijn, maar om KPN dan voor die kosten verantwoordelijk te maken lijkt me niet helemaal fair.


Resumerend:

Ik heb dus nu een gat in het plafond van de meterkast;

Het stopcontact heb ik zelf laten installeren voor 70 euro;

Heb nu glasvezel en VDSL werkt niet meer.

Er liggen rolletjes glasvezel in de meterkast, die voor de bovenburen bedoelt zijn neem ik aan.

Ik denk dat ik die rolletjes maar opvouw en met tie-ribs bevestig, zodat de meterkast er weer een beetje netjes uitziet.


EN; wie oh wie heeft er een direct contact met KPN-glasvezel, zodat de miscommunicatie uit de weg wordt geholpen?

Ik ben het een beetje zat.

(En nu is mijn topictitel miraculeus veranderd van: Glasvezel … Versie 2.0. naar verzoek tot...)

Rare jongens die moderators hier.

 

We doen ons best om je melding zo snel mogelijk te beantwoorden, of terug te bellen.

Met vriendelijke groet,
Team KPN

Een overzicht v


https://www.kpn.com/service/monteur

 

Wat kan ik doen voordat de monteur komt?

 

Krijg je glasvezel? Dan heb je op die plek 2 stopcontacten nodig. 1 voor het modem en 1 voor het glasvezelkastje.

 

Heb je maar 1 stopcontact? Dan kan de monteur gratis een stopcontact voor je maken als je er maar 1 hebt. Maar dat kan alleen als je de stroom met de hoofdschakelaar uit kan zetten. Kan de stroom niet worden uitgeschakeld? Dan moet je zelf een extra stopcontact regelen en betalen via een installateur.

 

Dat u zelf het een en ander regelt is altijd fijn, maar om KPN dan voor die kosten verantwoordelijk te maken lijkt me niet helemaal fair.

Het modem staat al 15 jaar (ook die van vroeger Alice en zo) in m'n werkkamer, vlak bij mijn pc.

De monteur heeft in de meterkast trouwens een dubbel stopcontact aangelegd.

Is wel fair, omdat KPN heeft gezegd dat VDSL zal worden afgesloten. Als docent IT, sinds m'n pensioen free-lance, heb ik gewoon een internetaansluiting nodig.


https://www.kpn.com/service/monteur

 

Wat kan ik doen voordat de monteur komt?

 

Krijg je glasvezel? Dan heb je op die plek 2 stopcontacten nodig. 1 voor het modem en 1 voor het glasvezelkastje.

 

Heb je maar 1 stopcontact? Dan kan de monteur gratis een stopcontact voor je maken als je er maar 1 hebt. Maar dat kan alleen als je de stroom met de hoofdschakelaar uit kan zetten. Kan de stroom niet worden uitgeschakeld? Dan moet je zelf een extra stopcontact regelen en betalen via een installateur.

 

Dat u zelf het een en ander regelt is altijd fijn, maar om KPN dan voor die kosten verantwoordelijk te maken lijkt me niet helemaal fair.

Het modem staat al 15 jaar (ook die van vroeger Alice en zo) in m'n werkkamer, vlak bij mijn pc.

De monteur heeft in de meterkast trouwens een dubbel stopcontact aangelegd.

Is wel fair, omdat KPN heeft gezegd dat VDSL zal worden afgesloten. Als docent IT, sinds m'n pensioen free-lance, heb ik gewoon een internetaansluiting nodig.

En KPN verzorgd die zonder dat u geld hoeft uit te geven. (Excl. uw abonnementskosten) Monteurs zijn opgeleid en bevoegd om kosteloos een wandcontactdoos te plaatsen. Ook het trekken van een kabel van de mk naar de wk is te regelen. 

 

Voor vragen over de rolletjes welke vast voor uw bovenburen zijn zult u contact op moeten nemen met de netwerkafdeling van KPN. Te bereiken via 0880063744.


Sjezus; zelfs de monteurs kunnen niet lezen. Ik doe helemaal NIKS meer en ik MOET niks, na al dat gedoe, al sinds september vorig jaar, want het wordt toch niet opgelost. AL 6 MAANDEN NIET. En ben er nou wel klaar mee.

@Ik_Combineer 

komt u nou straks ook zonder legitimatie en in gewoon burgerkloffie bij mij langs, zonder ook maar enig KPN-logo of wellicht petje?

Die deels opgerolde glasvezelkabeltjes vouw ik wel op en maak ze met een tie-rip vast aan de muur, als KPN niet gauw langskomt MET LEGITIMATIE of in ieder geval reageert.

En nou hou ik er over op. Ga wel op zoek naar een andere provider, grrrr.


Een hoop frustratie lees ik! 

Het is uw keuze geweest om zelf een stopcontact aan te laten leggen, normaal doet KPN dit kosteloos. Omdat het uw eigen keuze was voorruit te lopen zal u het ook zelf moeten betalen.

 

Dat u de deur dicht heeft gegooid omdat iemand zonder legitimatie voor de deur stond oké, dat is uw goedrecht al had ik persoonlijk die man gewoon ze werk laten doen. U wist tenslotte dat er iemand zou komen voor deze klus toch ? Maar waarom heeft u dan geen nieuwe afspraak ingepland?

Die rol in de meterkast kan wat vervelend zijn tijdelijk, dat snap ik. Misschien kunt u uw bovenburen vragen een afspraak te maken om dit aan te laten leggen ?

 

Verder wil ik u succes wensen met uw zoektocht naar een andere provider! 


@SaltyBart

Reken maar van Yes dat het een flinke frustratie is.

Voor het stopcontact heb ik op tijd KPN gebeld, want ik voorzag het probleem al; zij zeiden dat ik contact moest opnemen met de Woningbouwstichting en de WBS ging moeilijk doen met aanvragen, formulieren enzo, waarop ik dacht: stik er maar in en heb het zelf laten aanleggen, waarna ik glasvezelinternet had. So far, so good.

Nu, pakweg een half jaar later krijg ik, terwijl ik al lang en breed glasvezel heb van KPN, een brief van KPN, dat de WBS heeft ingestemd, dat de KPN stopcontacten in alle woningen in mijn buurt mag aanleggen. Hoe bedoelt u planning en ‘communicatie’?

Dit alles, terwijl ik na de eerste brief van KPN, dat er glasvezel zou komen, hen al op de hoogte had gebracht van het feit dat er in deze buurt nergens stopcontacten in de meterkasten zitten.

 

Staat er vorige week een vent voor mijn deur, zonder afspraak, die geen enkel logo ofzo opheeft van KPN, zonder legitimatie en vraagt of hij even mag binnenkomen. U schrijft dat u dat zou toestaan; ik persoonlijk heb geen zin in een woning-roofoverval, want je weet maar nooit tegenwoordig. Soms laat ik het wel toe als de persoon in kwestie er betrouwbaar uitziet… EN er een afspraak gepland staat. In dit geval was er geen afspraak en na al die contacten van mij naar KPN is het m.i. niet aan mij om nog iets te doen of te plannen.

 

Wat die ‘tijdelijke (waarschijnlijk, maar dat weet ik niet zeker)’ rol betreft: Dus u vindt dat IK ook hier actie over moet ondernemen. Ja hoor eens, ik heb al genoeg actie ondernomen naar KPN toe; ik ben niet bij hen in dienst, dus ze zoeken het maar uit. Als die ‘tijdelijke’ rol kapot gaat, omdat de stofzuiger ofzo er tegenaan komt, dan is het (wederom) niet aan mij.

 

Het enige dat ik van KPN vraag: REAGEER eens op mijn berichten!

 

Dank u voor het succes wensen bij mijn zoektocht naar een andere provider. Weet u misschien een goede?

 

 


Dank u voor het succes wensen bij mijn zoektocht naar een andere provider. Weet u misschien een goede?

KPN😉


@SaltyBart

Reken maar van Yes dat het een flinke frustratie is.

Voor het stopcontact heb ik op tijd KPN gebeld, want ik voorzag het probleem al; zij zeiden dat ik contact moest opnemen met de Woningbouwstichting en de WBS ging moeilijk doen met aanvragen, formulieren enzo, waarop ik dacht: stik er maar in en heb het zelf laten aanleggen, waarna ik glasvezelinternet had. So far, so good.

Nu, pakweg een half jaar later krijg ik, terwijl ik al lang en breed glasvezel heb van KPN, een brief van KPN, dat de WBS heeft ingestemd, dat de KPN stopcontacten in alle woningen in mijn buurt mag aanleggen. Hoe bedoelt u planning en ‘communicatie’?

Dit alles, terwijl ik na de eerste brief van KPN, dat er glasvezel zou komen, hen al op de hoogte had gebracht van het feit dat er in deze buurt nergens stopcontacten in de meterkasten zitten.

 

Staat er vorige week een vent voor mijn deur, zonder afspraak, die geen enkel logo ofzo opheeft van KPN, zonder legitimatie en vraagt of hij even mag binnenkomen. U schrijft dat u dat zou toestaan; ik persoonlijk heb geen zin in een woning-roofoverval, want je weet maar nooit tegenwoordig. Soms laat ik het wel toe als de persoon in kwestie er betrouwbaar uitziet… EN er een afspraak gepland staat. In dit geval was er geen afspraak en na al die contacten van mij naar KPN is het m.i. niet aan mij om nog iets te doen of te plannen.

 

Wat die ‘tijdelijke (waarschijnlijk, maar dat weet ik niet zeker)’ rol betreft: Dus u vindt dat IK ook hier actie over moet ondernemen. Ja hoor eens, ik heb al genoeg actie ondernomen naar KPN toe; ik ben niet bij hen in dienst, dus ze zoeken het maar uit. Als die ‘tijdelijke’ rol kapot gaat, omdat de stofzuiger ofzo er tegenaan komt, dan is het (wederom) niet aan mij.

 

Het enige dat ik van KPN vraag: REAGEER eens op mijn berichten!

 

Dank u voor het succes wensen bij mijn zoektocht naar een andere provider. Weet u misschien een goede?

 

 

Ik snap je verhaal en je frustraties in deze kwestie.

Maar dit is helaas hoe het werkt, bij mij is vorig jaar glasvezel aangelegd, en om dit werkend thuis te krijgen heb ik zeker wel 25x met Glaspoort moeten bellen, omdat ik een bovenwoning had zag de project opzichter een hoop beren op de weg die er niet waren.
Dat was echt niet oké, service van niks. Maar 1 Google sessie op Glaspoort en je weet eigenlijk al genoeg.

Maar, ik wilde heel graag glasvezel want ik zat op 100 Mbits DSL.
Dus ik had alle ellende er voor over, volhouder wint.

Mijn broer woont een aantal straten verderop in een woningbouw woning waar ook geen stopcontact was en geen hoofdschakelaar. Niemand wilde dus dat stopcontact maken en er moest dus via de woningbouw iets geregeld worden. Je raad het al, die aanvraag loopt nog.. Daarom heb ik zelf maar afgelopen zomer een stopcontact aangelegd, ik was met 10 min klaar.

Je hebt aan dit verhaal voor je gevoel helemaal niks natuurlijk, ik wil alleen maar zeggen dat je niet de enige bent die tegen dit soort onnodige problemen aanloopt.
Dit is helaas hoe tegenwoordig grootschalige projecten gaan.
Als je iets graag wil, moet je soms zelf ook wat doen.

Hier op het forum kunnen ze er helaas niks mee, dat komt omdat KPN Netwerk een ander bedrijf is dan KPN 'Thuis / Mobiel’.

Mijn advies is om bij KPN te blijven, het is verder een goede provider. Zover de medewerkers kunnen doen ze er alles aan om je te helpen, hier op het forum helpen monteurs zelfs in hun vrije tijd mensen met tips enzv. Maar ook hun lopen regelmatig tegen regels en muren op.

Je kan wel je verhaal / klacht indienen bij KPN Netwerk, maar dat is zonder garanties.
Schade of klacht melden | Het KPN Netwerk