Skip to main content

Opeens kan ik sinds gistermiddag deze website niet meer bereiken via mijn kpn vdsl verbinding, terwijl ik deze de afgelopen weken gewoon kon gebruiken.  Het betreft een gewoon forum. Omdat ik onlangs gebruik was gaan maken van KPN malware beveiliging en de daarbij behorende DNS servers. heb ik deze weer even omgezet naar de normale KPN DNS servers, maar het probleem blijft, het lijkt dus niet aan de DNS servers te liggen, dus moet er iets anders geblokkeerd worden. 

Koppel ik de ipad/telefoon aan een 4g hotspot van een andere provider dan bereik ik deze website zonder problemen. 

is dit op te lossen?

Mag dicht !!

Na chat met KPN, kreeg ik advies om alles op default te zetten (dus ook DNS malware eraf) en de V10 terug te brengen naar fabrieksintellingen. Ook zou ik het IP adres moeten kunnen terug vinden in de router omdat deze op een blacklist zou staan. Als dit niets zou opleveren zou ik een abonnement moeten nemen op de techservice van KPN. :money_mouth:

Voor 1 website leek me dat wat teveel gevraagd om alles terug te brengen naar fabrieksinstellingen en zocht ik maar even verder. 

Testen met nl.internet.nl bracht wel wat duidelijkheid mbt de VDSL verbinding maar dezelfde input kreeg ik ook op de hotspot verbinding, en dat werkt juist wel.

De website hoster vroeg om traceroutes. Deze brachten aan het licht dat ik via KPN ergens anders uitkom dan via de tmobile hotspot, waarbij het hostadres hetzelfde is

Navraag bij de website leverde het volgende op, :

We kunnen zien dat u toegang heeft. U bereikt nu het netwerk van onze host, maar schijnbaar niet onze server. Het is alsof u een nieuw IP-adres heeft gekregen en de server het heeft geblokkeerd (om een ​​onbekende reden).

het wordt daar dus verder uitgezocht, 

 

 


Hoi @marceltervoert, wordt verder uitgezocht dus, fijn. 

Mocht er nog iets anders zijn, dan zien wij graag weer een topic verschijnen.