Skip to main content

Virtueel bezoekje achter de voordeur 2.0: Hoe hangt jouw modem erbij?

• March 25, 2026
  • 83 reacties
  • 1735 keer bekeken
Toon eerste bericht

83 reacties

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Wat is dat witte apparaat onderin de foto? ​@Berrie_Kaas

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • April 4, 2026

Mijn setup in mijn stereokast, met voldoende ventilatiegaten erin geboord. KPN TV-box, KPN FritzBox, Raspberry Pi voor domotica, en onderaan de Hue bridge voor de aansturing van mijn verlichting. 

Berrie_Kaas
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • April 4, 2026

Wat is dat witte apparaat onderin de foto? ​@Berrie_Kaas

Dat is een waterontharder  ​@Jeroen van KPN. Die brengt het (drink)water in ons appartement terug van DH-8 naar DH-1 (DH - Duitse Hardheid) . Hierdoor is het water bijna kalkvrij en dat zie je terug in de badkamer, wastafels en de keuken, maar vooral in het inwendige van apparatuur zoals waterkoker, wasmachine, vaatwasser, koffiemachine, enz enz. Het water krijgt wel een iets andere smaak waar je even aan moet wennen, maar daarna heeft het alleen maar voordelen.  

En volgens moeders is de was veel zachter en gemakkelijker te strijken, alom voordelen dus. 😊

driemaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • April 4, 2026

Het rood/wit is hier behoorlijk vertegenwoordigd, al zeg ik hetzelf. Leuk om te zien! 😉

Berrie_Kaas
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • April 4, 2026

Het rood/wit is hier behoorlijk vertegenwoordigd, al zeg ik hetzelf. Leuk om te zien! 😉

Rood/wit zeg je ​@driemaster , en dat klopt natuurlijk. Eigenlijk zou ik het geel/zwart willen noemen. Bij deze twee kleuren ligt immers het fundament van het huidige internet in Nederland en mede daardoor het rood/wit van de Fritz!Box.

driemaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • April 4, 2026

@Berrie_Kaas Da’s zeker waar wat je zegt. In januari 2013 kreeg ik mijn eerste FB van XS. Daarvoor nog de Speedtouch exemplaren van hun gehad. Sindsdien altijd FB’s gehad. Zo fijn in te regelen naar je eigen inzicht en wensen.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • April 5, 2026

Wij woonden best afgelegen en op grote afstand van een centrale. XS4ALL was destijds de enige provider die een abonnement aandurfde op dat adres. Uiteindelijk kregen we 3,2 Mbit/s binnen en dat voelde hemels vergeleken met de inbelverbinding die we eerst hadden.

Dus die oude FB's hebben nog steeds een warm plekje in mijn hart! 

Forum|alt.badge.img
  • Slimmerik
  • April 5, 2026

Zooi… Moet nodig de boel ordenen🫣

(Ik heb de V10 in DMZ staan overigens. Ik gebruik de functies van de V10 dus niet…)