Skip to main content

Wegens herhaaldelijke telefoontjes waarbij een bedrijf “SalesEnergy” veelvuldig leugens verkoopt bij het verkopen van diensten van "Vodafone/Ziggo" heb ik verzocht mij te verwijderen uit de systemen aldaar. Dat lukt maar niet.

Het betreft hier "SalesEnergy" en zij weigeren mij uit het systeem te halen, managers zijn "niet bereikbaar", en via de e-mail wordt niet gereageerd.

Leugens die men mij probeert te verkopen: "KPN verdwijnt uit uw buurt" (onzin), "Er zijn vele klachten over KPN" (die ze niet kunnen aantonen), "KPN kan geen glasvezel aanbieden" (onzin), "KPN is veel te traag" (onzin), en ik vergeet er nog wel een paar.

Mijn vraag: Kan iemand van KPN hier wat mee? Het is consumentenbedrog en dit raakt KPN ook direct in zijn klantenbestand.

Hoi @hagem01 

Het gaat slecht met Ziggo, aangezien veel klanten overstappen naar andere providers op het glasvezelnetwerk, en dus ook naar KPN.
Daarnaast is Ziggo een flink stuk duurder, buiten de kortingen om.

Ik denk alleen niet dat VodafoneZiggo dit bedrijf in de armen genomen heeft, om op deze wijze actief nieuwe klanten te gaan werven, omdat er een leegloop is.
Maar dat dit bedrijf het uit eigen beweging doet, maar ondanks dat moet het uiteraard wel op een eerlijke, transparante manier gebeuren, zonder daarbij een andere provider (KPN in dit geval) zwart te gaan maken met leugens.

Ondanks dat dit kleine bedrijf ingeschreven staat bij KvK, heb ik zelf ook geen goed gevoel bij dit bedrijf.
Ook omdat ze gevestigd zouden zijn, in een gebouw van de Universiteit van Utrecht, wat een vreemde locatie is voor een call centre.

Je zou hiervoor een officiële klacht over kunnen indienen bij KPN, zodat de klachtenafdeling hiermee aan de slag kan, voordat er meer klanten van KPN door dit bedrijf worden gebeld.
Want dit moet natuurlijk wel stoppen, dat mag duidelijk zijn.

Via deze link kom je bij het formulier om een klacht door te geven: Klacht indienen

Je zou ook een brief kunnen sturen naar het hoofdkantoor van KPN:

Koninklijke KPN N.V.
Wilhelminakade 123
3072 AP Rotterdam

Daarnaast zal een moderator jouw terechte signaal uiteraard ook doorgeven aan de desbetreffende afdeling.

Mocht je nog een officiële klacht willen indienen bij SalesEnergy zelf, dan zijn dit de gegevens:

Daltonlaan 500
3584BK Utrecht

+31684278671
info@salesenergy.nl

Maar vooral bedankt voor het melden @hagem01 , want hiermee is het gelijk een goede waarschuwing voor alle andere KPN klanten, om gelijk de hoorn op de haak te gooien mochten ze door dit bedrijf worden gebeld.


Dank je wel @Michel.uit.Arnhem – Ik heb uiteraard iedereen die hierbij betrokken is een e-mail gestuurd, inclusief BOOS (BNN VARA), en een screenshot erbij van SalesEnergy’s Instagram profiel, waaruit ook duidelijk te merken is dat het hier om het soort bedrijf gaat waarvan de eigenaar ongetwijfeld in Dubai woont en een Tesla rijdt ;)

Uiteraard heb ik Vodafone en Ziggo ook een e-mail gestuurd. Ik overweeg ook een post te plaatsen op LinkedIn waarbij ik iedereen netjes tag. 

“Wij weten van niks” vind ik eerlijk gezegd geen verdediging voor Vodafone/Ziggo. Als je iets afneemt wat gestolen is dan heet dat “heling” en dat is strafbaar. Gestolen klanten overnemen zou je ook heling kunnen noemen.


@hagem01 Het is genoeg als je bij het gesprek kenbaar maak dat je niet meer gebeld wil worden. De bedrijf mag jou dan niet meer bellen. Indien het toch weer gebeurt, maak een melding bij ACM

https://www.consuwijzer.nl/meldformulier-telemarketing

 


@TDN Dank je wel voor de link, ik heb hem ingevuld. Ik heb al veelvuldig kenbaar gemaakt niet te willen worden gebeld, maar ze geven aan dat ze dat niet kunnen aanpassen, en dat de manager niet bereikbaar is.

Het is een erg schimmig bedrijf als je kijkt naar hun social media, website, en om het feit dat het telefoonnummer waarmee ze bellen als niet-geregistreerd staat.


Los daarvan, ik probeer KPN al meermaals te bellen en 3 keer op rij is de verbinding plotseling verbroken. Niet door mij overigens, dat ervaar ik met niemand en dit is de eerste keer ook.

KPN heeft er vaker last van zie ik met een zoekopdracht. Spijtig wel.


@TDN Dank je wel voor de link, ik heb hem ingevuld. Ik heb al veelvuldig kenbaar gemaakt niet te willen worden gebeld, maar ze geven aan dat ze dat niet kunnen aanpassen, en dat de manager niet bereikbaar is.

Het is een erg schimmig bedrijf als je kijkt naar hun social media, website, en om het feit dat het telefoonnummer waarmee ze bellen als niet-geregistreerd staat.

Los daarvan, ik probeer KPN al meermaals te bellen en 3 keer op rij is de verbinding plotseling verbroken. Niet door mij overigens, dat ervaar ik met niemand en dit is de eerste keer ook.

KPN heeft er vaker last van zie ik met een zoekopdracht. Spijtig wel.

 

Hoi @hagem01 

Ik ben het met je eens, dat het een schimmig bedrijfje is dat SalesEnergy, zeker als je de website eens zorgvuldig bekijkt en bestudeerd.
Daarnaast heeft een normaal, goed bedrijf ook een vast telefoonnummer (030, 088 of 085) waarop ze te bereiken zijn tijdens kantooruren, en niet via een 06-nummer die je uit kunt zetten.

Een goede callcenter medewerker zou gewoon binnen hun klanten systeem moeten kunnen aangeven, dat je niet meer gebeld wenst te worden.
Vaak is hiervoor een manager helemaal niet nodig.

Dat ze dat bij SalesEnergy niet kunnen of willen doen, zegt wat mij betreft meer dan genoeg.

Goed dat je het forumlier van de ACM (die mede forumlid @TDN heeft gegeven) hebt ingevuld, zodat de ACM daar verder mee aan de slag kan.

 


Dit is geen opzichzelfstaand incident maar helaas een trend die ook nog eens onder jongere op social media breed gedeeld word. Allerlei promotie filmpjes worden opgenomen door verschillende organisaties zoals Salesenergy (zoek eens op Jasmijn tussen de comments) waarin deze Sales bedrijven lucratieve bonussen beloven voor het maken van deze sales.

Het lastige is dat het dus allemaal kleinere, en makkelijk op te zetten call centers zijn die zich inschrijven op openstaande opdrachten met hoge vergoedingen vanuit bedrijven zoals Ziggo, maar ook Odido. 
 

Ze worden betaald per sale en zullen er dus alles aan doen om die Sales binnen te halen. Het is namelijk nog steeds amper terug te draaien en de succesratio is vrij hoog. Omdat het zo lucratief is springen deze bedrijfjes als paddenstoelen uit de grond en vanwege de korte levensduur zijn ze ook amper aan te pakken. Ziggo verliest inderdaad veel klanten dus zich genoodzaakt naar dit soort praktijken te richten om maar klanten binnen te halen. Leugens zijn ze niet vies van en tenzij de bron van het probleem wordt aangepakt via het ACM (en niet de call centers die het vuile werk doen) zal dit probleem zich blijven voortzetten.

zoek voor de gein maar eens op Instagram naar Uniquesalesforce, thesalesunit of simplework.


Ik word er ook helemaal gestoord van, zo ver dat ik vandaag Vodafone heb gebeld. Die gaven mij aan dat ze helemaal geen overeenkomst hebben met Salesenergy. Heb alle nummers die ik heb geblokkeerd in mijn Fritz box doorgegeven en ze gaan er werk van maken.


Reageer