Skip to main content

Misschien een gekke vraag, maar onze 2 kinderen hebben toen zij hun telefoon voor het eerst kregen een bericht ingesproken wat je dus hoort als zij de telefoon niet opnemen.

Inmiddels zijn we een aantal jaar verder, maar de stemmetjes zijn zo schattig…

Ik zou deze 2 voice-berichten graag als audio bestand willen bewaren voor als ze wat ouder zijn…

 

Heeft iemand een idee hoe ik dat kan doen ??

  • Via schermopname op een Samsung lukt het niet (android blokkeert het opnemen van geluid van de telefoon)…

 

Hoi @Ludovv . Welkom op het forum.

Wat een leuke en begrijpelijk vraag :-)  Op de meeste telefoons zit een audio uitgang.  Deze zou je met een kabeltje kunnen aansluiten op een pc/laptop.

Er zijn talloze (gratis) audio programma's te krijgen die  zoiets kunnen opnemen.

Beetje bewerkelijk maar het is op dit moment het meest praktische wat me te binnen schiet. Wellicht hebben andere forum gebruikers betere ideeën. 


CubeACR kan nog steeds telefoon gesprekken opnemen.

Kabeltje in de hoofdtelefoon aansluiting naar een (voice)recorder.

En anders geluid via de luidspreker opnemen, wel zorgen dat iederen zijn mond dan ff dicht houd :yum:

Olympus TP8, is een oordopje zonder luidspreker maar met microfoon. Dopje in je oor, kabeltje in een recorder. Telefoon bij je oor, geluid van de telefoon en evt je eigen stem wordt dan opgenomen.


Het zou moeten kunnen via de (data) kabel van de Samsung. De usb doe je in de laptop/pc en de Samsung sluit je aan.
Daar vind je wat er op de telefoon is opgeslagen.
Het mooiste zou zijn als het op een sd kaartje op de telefoon staat, zo nee, dan de mappen via de computer nakijken van de telefoon waar de audio bestanden staan.

Tip; Heb je ze gevonden, bewaar ze dan op meerdere plekken, sd, usb stick etc. of mail ze naar jezelf mocht de pc ooit stuk gaan.Â