Skip to main content

Ik heb het zelfde probleem met een Yealink T42G toestel dat achter mijn experia box V8 is aangesloten op Kpn glas 100/100 alles in één (consumenten abonnement).

Toestel is van mijn werkgever en deze belt via voiceworks, toestel wordt ook vanuit voiceworks ingesteld, door provisioning (kan er dus niks zelf op instellen).

Deze telefoons sluiten wij ook bij klanten aan die een zakelijke internet verbinding hebben met een firewall. Op die firewall wordt dan de udp time out verhoogt naar 30 seconden (staat op de betreffende firewall standaard op 15 seconden) met als gevolg dat toestel net iets langer de tijd heeft om aan te geven dat de poort waar over de audio stream gaat nog in gebruik is en dus geluid van het toestel niet weg valt. Ik kan deze optie niet vinden in de experia box en bij kpn support krijg ik de opmerking dat ik de poort ook gewoon open kan zetten op de experia box. Helaas is dat voor buiten naar binnen en dit verkeer loopt van binnen naar buiten.

 

Ik heb geen oplossing voor dit probleem maar ben benieuwd of er mensen zijn die dat wel hebben ?

 

*Admin: eigen topic aangemaakt naar aanleiding van reactie in dit topic. 
 

Hoi @Semroh . Vanuit KPN kan ik hier helemaal niks mee, helaas.

Ik hoop dat iemand uit de community hier iets zinnigs over kan zeggen. 

Wel kan ik zeggen dat sinds kort de vrije router keuze beschikbaar is gekomen en daarmee meer flexibiliteit qua sip gegevens. Wie weet is dat nuttig in dit verhaal.

https://forum.kpn.com/thuisnetwerk-72/vrije-modemkeuze-bij-kpn-490647

 


Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je toch  nog vragen hebben weet je mij te vinden.


Hoi @Semroh . Vanuit KPN kan ik hier helemaal niks mee, helaas.

Ik hoop dat iemand uit de community hier iets zinnigs over kan zeggen. 

Wel kan ik zeggen dat sinds kort de vrije router keuze beschikbaar is gekomen en daarmee meer flexibiliteit qua sip gegevens. Wie weet is dat nuttig in dit verhaal.

https://forum.kpn.com/thuisnetwerk-72/vrije-modemkeuze-bij-kpn-490647

 

Bedankt voor je reactie, ik denk dat de vrije modem keuze het antwoord is op mijn probleem, dank je.


Mooi! Er is een levendige ondersteuning vanuit de community. Succes!