Skip to main content

Goede dag,

Ik heb sinds een aantal dgn problemen met mijn alarm (die zit aangesloten op de experiabox) 
Ook vele internet problemen met andere apparaten in huis sinds een paar dgn.

Ik heb vandaag via de officiele kpn site de storingen pagina bezogt en men zegt dat er geen storingen zijn in de buurt. Maar als ik het plan doorloop zegt hij het volgende : Netwerk wijk centrale (rood kruis)

Experiabox v10 (groen vinkje)

 

Erg raar dus ik heb wel internet nu op mijn tv en mijn hoofd computer maar intenet in het magazijn + internet wat in voor mijn alarm nodig heb doen het niet en als ik alles na loop krijg ik dus bovenstaande meldingen.  Ook heb ik de modem via de site al eens aan uit laten zetten maar nu geeft hij dus Netwerk wijkcentrale (rood kruis) en zit ik vast .. wel gek want mn internet om dit bericht te schrijven (hoofdcomputer) doet het dus wel …  

Moet ik een monteur bestellen of is deze melding niks aan te doen voor mij?

 

Mvg, Dyan
 

Hallo @dyan 

 

Heb je de V10 en (als je glasvezel hebt) het glasvezelmodem al eens 2 minuten stroomloos gemaakt en ze daarna 1 voor 1 weer te laten opstarten, glasvezelmodem (indien je dat hebt) dan eerst helemaal laten opstarten en daarna de V10 weer aansluiten.

Mocht dat het niet oplossen bel dan de klantenservice, die kunnen jouw verbinding nakijken.

Heb je een particulier abonnement bel dan 0800-0402

Of is het een zakelijk abonnement, bel dan 0800-0403


Hoi Gesp,

Ja ik heb deze al eens 2-3min uitgezet en het hele riedeltje toegepast. (meerdere malen in meerdere varianten) 
Zoals gezegd is het raar want ik heb wel internet nu op mn hoofdcomputer maar de rest van het hele huis doet niks en hij geeft dus de melding : Netwerkcentrale (rood kruis) weer als ik op de site van kpn alles doorloop. wat zou betekenen dat ik helemaal niets moest hebben?


Hoi @dyan 

 

Als je problemen met internet hebt ligt het aan je eigen netwerk of in het netwerk van KPN.

Je kan zelf nog testen of het in je eigen netwerk zit, koppel alles behalve 1 PC af van het modem en doe doorloop nogmaals dat testplan, als het rode kruis blijft dan moet het wel iets zijn tussen je modem en de wijkcentrale.

Je zou dan ook nog een andere netwerkkabel kunnen proberen tussen glasvezelmodem en de V10.

Als het rode kruis blijft dan kan je daar verder zelf ook niets aan doen behalve de klantenservice bellen.