Skip to main content
Antwoord

Volgens postcodecheck is 4Gbit/s beschikbaar, ik kan dit op de website niet selecteren

• July 22, 2025
  • 5 reacties
  • 58 keer bekeken

Forum|alt.badge.img+1

Volgens de KPN postcodecheck kan ik via mijn KPN  glasvezelvoorziening, nu over een Internetsnelheid van 4 Gigabit (up en down) beschikken. 

Echter, nergens op de KPN website kan ik een bestelling voor de 4 Gigabit snelheid plaatsen. 

Vraag natuurlijk is: Waarom niet? 

Beste antwoord door bnh

Volgens de KPN postcodecheck kan ik via mijn KPN  glasvezelvoorziening, nu over een Internetsnelheid van 4 Gigabit (up en down) beschikken. 

Echter, nergens op de KPN website kan ik een bestelling voor de 4 Gigabit snelheid plaatsen. 

Jij zal een Hussel abonnement hebben, Hussel kent geen 4 Gigabit. Via deze link kan je 4 Gigabit afsluiten (indien je contract verlopen is/vrij bent). Dan verleng je met een jaar, waardoor je in de nieuwe type abonnementen komt die wel 4 Gigabit ondersteunen:

1. Ga naar: https://www.kpn.com/shop/verlengen/internet
  2. Log in op MijnKPN
  3. kies voor internetsnelheid ‘SuperFiber 4’

5 reacties

• July 22, 2025

Je bent bestaande klant? Als je inlogt op MijnKPN kan je het abonnement niet aanpassen naar 4 gbit?

Dan heb je nog een oud abonnement. Je moet je abonnement aan laten passen naar de nieuwste abonnementsvorm. 

Dat kan alleen als je contractvrij bent. Dus als je onlangs verlengd hebt, dan zal je het contract eerst uit moeten zitten.

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+11
  • Superuser
  • Antwoord
  • July 22, 2025

Jij zal een Hussel abonnement hebben, Hussel kent geen 4 Gigabit. Via deze link kan je 4 Gigabit afsluiten (indien je contract verlopen is/vrij bent). Dan verleng je met een jaar, waardoor je in de nieuwe type abonnementen komt die wel 4 Gigabit ondersteunen:

1. Ga naar: https://www.kpn.com/shop/verlengen/internet
  2. Log in op MijnKPN
  3. kies voor internetsnelheid ‘SuperFiber 4’

Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Slimmerik
  • July 24, 2025

Dank voor de reactie.
Echter… Waarom meldt KPN dat niet als ik onbevangen, na HUN opgave dat ik over 4Gbit kan beschikken, probeer die dan te bestellen?
Mijn indruk nu: zeer slechte web inrichting van KPN en klantonvriendelijk. 

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+11
  • Superuser
  • July 24, 2025

Dank voor de reactie.
Echter… Waarom meldt KPN dat niet als ik onbevangen, na HUN opgave dat ik over 4Gbit kan beschikken, probeer die dan te bestellen?
Mijn indruk nu: zeer slechte web inrichting van KPN en klantonvriendelijk. 

Daar is inderdaad wat verbetering mogelijk, een doorverwijzing naar de verlengshop bijvoorbeeld.

Is het inmiddels wel gelukt ?

• July 24, 2025

Dank voor de reactie.
Echter… Waarom meldt KPN dat niet als ik onbevangen, na HUN opgave ...

Helemaal niet HUN opgave. Jij hebt zelf de postcodecheck gedaan. KPN heeft jouw daar niet toe gedwongen ofzo.

Waarom heb je die postcodecheck überhaupt gedaan? Want je hebt gewoon al een verbinding over glasvezel. Wat wilde je überhaupt weten?