Skip to main content

Ik heb SMS ontvangen waarin staat dat ik over een uur gebeld zal worden door 0850472081 dat VolkerWessel zou zijn names KPN voor het aansluiten van een glasvezelverbinding. Ik ben inderdaad gebeld en het was een automatisch systeem dat een afspraak wilde bevestigen. Ik hoefde alleen “Ja” te antwoorden.

Ik kreeg daarna een SMS met de bevestiging en als ik vragen heb kan ik 0881860002 bellen. Nu bel ik niet zomaar een nummer. Maar ben benieuwd of deze nummers inderdaad goed zijn en names KPN glasvezel komen installeren.

Daarnaast zou het erg fijn zijn geweest als ik door KPN zelf geïnformeerd zou worden als dit allemaal correct is en dat er contact opgenomen zou worden ect.

Hallo ​@NLatuny ,

Dat telefoonnummer is inderdaad van Volker Wessels.

https://www.vwtelecom.com/nl/waar-kunnen-we-u-mee-helpen

Dat bedrijf is één van de partners van KPN die glasvezel aflegt voor het KPN-netwerk. Dat gaat in opdracht van KPN netwerk. Moderator Sanne schreef onlangs: 

Als glasvezel bij je aangelegd moet worden dan gaat dit via KPN Netwerk. Zij zijn verantwoordelijk voor de aanleg hiervan, en ook wat betreft het aansturen van Volker Wessels bijvoorbeeld. 🙂

bron:

De normale procedure is dat je vooraf middels een brief op de hoogte bent gebracht. Maar zo'n brief kan wel eens een half jaar terug al in jouw brievenbus hebben gezeten. 

Meer achtergrondinformatie over de hele procedure lees je in dit topic: 

Hoi ​@Noordzee 

Bedankt voor je bericht. Ik weet vrij zeker dat ik geen brief heb ontvangen. Maar ben wel blij dat ze het komen aansluiten. Weet jij hoelang nadat ze zijn geweest ik ook daadwerkelijk mijn abonnement kan veranderen naar glasvezel?

Dat is heel verschillend. Er komt over het algemeen later nog een KPN-monteur die jou aansluit op het glasvezelnetwerk.

Bij mij heeft het hele proces vanaf de eerste brief tot de definitieve aanleg zo'n anderhalf jaar geduurd. 

Heb je het artikel in mijn link hierboven al gelezen? Daar staat veel meer in over de verschillende stappen.    

Ja, ik heb het net gelezen. Bedankt voor je informatie.

Reageer