Skip to main content

ik heb advies nodig over simkaart in Spanje voor mijn tablet . ik kan financieel geen abonnement nemen en ik heb het voor 1 maand nodig op mijn vakantie.

Ik heb het alleen nodig voor internet, niet om te bellen.

Hallo @sanidad ,

Wat jij wilt, kan niet bij KPN zonder abonnement.

Je hebt een data-simkaartje nodig waarvan het nummer begint met 097.  Dit kun je telefonisch via 0800-0402 aanvragen als je tegelijkertijd een mobiel abonnement afsluit. Wel is het tegenwoordig mogelijk om een maandelijks opzegbaar Mobiel-Internet-Abonnement af te sluiten. Dus in theorie kun je het dan direct na het afsluiten weer opzeggen. Vanwege de aansluitkosten wordt het wel een dure grap. Hier staan de mogelijkheden:

https://shop.kpn.com/mobiel/mobiel-internet

Wat veel simpeler is, is om mobiel internet te gebruiken op jouw telefoon via een prepaidkaartje. Dan kan je een internetbundel kopen die een maand geldig is. Meer over prepaidbundels:

 

https://www.kpn.com/prepaid/bundels.htm

 

 


Je kunt een prepaid kaartje kopen. Deze kun je daar gedurende de maand gebruiken.

LET OP: het bij de kaart behorende aankooptegoed is NIET buiten Nederland bruikbaar. Je moet dus wel wat opwaarderen. En een (internet)bundel kopen i.v.m. hogere snelheid.

De kaart dient IN NEDERLAND geactiveerd te worden door er mee te bellen, sms-en of internet te gebruiken. Daarná dus opwaarderen met tegoed. En een bundel aanschaffen. (er moet gewoon betaald tegoed op staan om een bundel te kunnen aanschaffen én gebruiken).

kpn.com/prepaid

kpn.com/prepaid/opwaarderen

kpn.com/prepaid/bundels (let er op dat je bundels koopt met snelheid 25 Mb/s)


Kan je niet beter in Spanje een prepaid kaartje kopen van bv Movistar?


Dat was ik al van plan .Ben je bekend met movistar ?


ik wil het voor mijn Ipad niet voor mijn telefoon.


Er is geen enkel bezwaar voor een Nederlandse sim. Door de Europese regeling kan die ook in Spanje gebruikt met dezelfde voorwaarden als in Nederland.

Maar een lokale sim (raden we vaak aan voor landen buiten de E.U.) kan ook.