Skip to main content
Vraag

Voor trouwe klanten wordt niks speciaals gedaan

• February 12, 2025
  • 21 reacties
  • 635 keer bekeken

Erik Stotijn
Deelnemer

Hallo KPN klanten,

Volgens mijn eigen gegevens ben ik al klant van de KPN sinds 1990, dus dit jaar 35 jaar.  Waarschijnlijk vanwege de heftige concurrentie in de branche, is ook de KPN er sterk in om nieuwe klanten binnen te halen met aantrekkelijke aanbiedingen. Het valt mij op dat er voor trouwe klanten, zoals ik, eigenlijk niets speciaals wordt gedaan.

Wordt het geen tijd dat trouwe KPN klanten - van het eerste uur- eens extra worden beloond met bijvoorbeeld een anciënniteitskorting op de facturen? En dan een oplopende korting van 10 naar 20 naar 30 naar 40 jaar klant enzovoorts. Ik denk dat de KPN directie eens goed naar deze/mijn suggestie zou moeten kijken.

Zijn jullie dat met met eens??

Groeten van Erik

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

21 reacties

• February 12, 2025

Nee. Dat kost geld. Wie moet dat betalen denk je? Juist ja, jij zelf. Dus wat schiet je daar mee op?

Als jij goedkoper uit wilt zijn, dan moet je gewoon overstappen. Dan kun je bij een andere provider profiteren van de welkomskorting. En na 1 of 2 jaar kun je weer terug naar KPN kun je weer profiteren van de welkomskorting. 

Wat ook helpt: bij KPN elke paar jaar je abonnement vernieuwen. Als je dat nooit doet, dan betaal op een gegeven moment de hoofdprijs. 

driemaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • February 12, 2025

@Erik Stotijn Beste Erik, welkom op de KPN community, 

Ook ik ben een trouwe KPN klant, sinds 1986 om precies te zijn, en gedurende die periode zijn er af en toe voordeeltjes voorbij gekomen. KPN is een commerciële instelling, helaas heeft KPN geen regeling die je naar voren brengt. 

Op dit moment kán er wel voordeel worden behaald door je te verdiepen en in te lezen op de volgende pagina’s:

https://www.kpn.com/combivoordeel

Wellicht is dat het proberen waard.

Forum|alt.badge.img+8
  • Topper
  • February 12, 2025

Ik ben het totaal niet met je eens ​@Erik Stotijn. Om maar antwoord op je vraag te geven. 

Neem de tips van ​@Marlon92 en ​@driemaster eens goed door. Zeker weten dat je er voordeel uit kunt halen. 

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • February 12, 2025

Beste ​@Erik Stotijn KPN heeft maandelijks leuke dingen voor bestaande klanten.

Zet nieuwbrief ontvangen aan binnen je MijnKPN en ontvang maandelijks leuke voordelen.

De ene maand zit er wel wat voor je bij de andere maand niets of iets minder, het is voor elk wat wils.

Zie hieronder de huidige februari-aanbiedingen:

Erik Stotijn
Deelnemer
  • Auteur
  • Deelnemer
  • February 12, 2025

Ik ben het totaal niet met je eens ​@Erik Stotijn. Om maar antwoord op je vraag te geven. 

Neem de tips van ​@Marlon92 en ​@driemaster eens goed door. Zeker weten dat je er voordeel uit kunt halen. 

@Erik Stotijn Beste Erik, welkom op de KPN community, 

Ook ik ben een trouwe KPN klant, sinds 1986 om precies te zijn, en gedurende die periode zijn er af en toe voordeeltjes voorbij gekomen. KPN is een commerciële instelling, helaas heeft KPN geen regeling die je naar voren brengt. 

Op dit moment kán er wel voordeel worden behaald door je te verdiepen en in te lezen op de volgende pagina’s:

https://www.kpn.com/combivoordeel

Wellicht is dat het proberen waard.

Hallo,

Dank voor je reactie en suggestie. Ik houd natuurlijk de aanbiedingen van KPN in de gaten en pas ik mijn abonnement  regelmatig aan. Dat lijkt mij logisch. Dan nog vind ik dat KPN richting trouwe, langjarige klanten een extra gebaar zou mogen maken. Dan zou het bedrijf zich ook onderscheiden van de rest van de markt. Ik voer eenzelfde discussie over de energiebedrijven in NL. Erik

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • February 12, 2025

Mijn ervaring is dat er met bedrijven echt wel iets te bespreken valt, als je jouw contract weer voor 1 a 2 jaar vastlegt. Die ervaring heb ik met de provider, met de krant en met het energiebedrijf.

Voor de mensen die zeggen dat zo'n korting dan door alle (andere) klanten betaald moet worden, zeg ik: Als je bij een garage een auto gaat inruilen, zeg je ook niet meteen op het eerste bod ‘ja'. Ook dan ga je onderhandelen.

• February 12, 2025

Voor de mensen die zeggen dat zo'n korting dan door alle (andere) klanten betaald moet worden, zeg ik: Als je bij een garage een auto gaat inruilen, zeg je ook niet meteen op het eerste bod ‘ja'. Ook dan ga je onderhandelen.

@Erik Stotijn koopt geen nieuwe auto. Die rijd al 35 jaar met dezelfde auto, wil daar in blijven rijden. En wil nu korting op de APK beurten. Bij wijze van spreken. 

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • February 12, 2025

Het was maar een voorbeeld. Je reageert niet op het eerste gedeelte van mij bericht.

• February 12, 2025

Het was maar een voorbeeld. Je reageert niet op het eerste gedeelte van mij bericht.

Ook bij het energiebedrijf moet je gewoon overstappen. Als jij bij dezelfde blijft en je belt jaarlijks voor een nieuw jaarcontract, dan zeggen ze eerst een hogere prijs, jij gaat dan "onderhandelen". Hun laten dan de prijs iets zakken. Jij blij omdat je denkt dat je het goed doet. Maar ondertussen word je gewoon voor de gek gehouden. 

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • February 12, 2025

Overstappen kan. Dat heb ik vaak genoeg gedaan. Maar nogmaals, ook als je bij een bedrijf wilt blijven is er absoluut iets te ‘onderhandelen'. Dat is in elk geval mijn ervaring, zelfs bij de krant. Het is uiteindelijk een win-winsituatie. Het bedrijf is voor 1 of 2 jaar verzekerd van een klant, en de klant krijgt korting.

Erik Stotijn
Deelnemer
  • Auteur
  • Deelnemer
  • February 15, 2025

@Erik Stotijn koopt geen nieuwe auto. Die rijd al 35 jaar met dezelfde auto, wil daar in blijven rijden. En wil nu korting op de APK beurten. Bij wijze van spreken. 

Zoals elk vergelijk mank gaat, geldt dat ook voor het voorbeeld van de 35 jaar oude auto.  Ik heb nog geen argumenten langs zien komen, waarom KPN geen financieel gebaar zou maken richting zeer trouwe KPN klanten. Eigenlijk is het net een lidmaatschap van een club. Je wordt een bronzen, zilveren of gouden klant, afhankelijk van het aantal jaren dat je aan KPN verbonden bent en daar wordt je dan extra voor beloond. Ik zie het wel zitten, nu de KPN nog!

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • February 15, 2025

En dat laatste begint al aardig richting discriminatie te gaan ​@Erik Stotijn en dat proberen we in Nederland niet te doen. Daarbij is KPN geen club maar een bedrijf wat winst wil maken. 

Gertjan Woudenberg
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+4

Zoals elk vergelijk mank gaat, geldt dat ook voor het voorbeeld van de 35 jaar oude auto.  Ik heb nog geen argumenten langs zien komen, waarom KPN geen financieel gebaar zou maken richting zeer trouwe KPN klanten. Eigenlijk is het net een lidmaatschap van een club. Je wordt een bronzen, zilveren of gouden klant, afhankelijk van het aantal jaren dat je aan KPN verbonden bent en daar wordt je dan extra voor beloond. Ik zie het wel zitten, nu de KPN nog!

Vergeet dat maar. Gaat nooit gebeuren. Je hebt een contract afgesloten en ingestemd met de geldende contractprijs. KPN is een commerciël bedrijf en geen liefdadigheidsinstelling. Als de prijs je niet bevalt kun je je contract tegen het licht houden en vragen om korting. En anders overstappen naar een andere provider. 

Een algemene korting voor alle klanten is gewoon veel te duur. En onnodig voor KPN. 

Erik Stotijn
Deelnemer
  • Auteur
  • Deelnemer
  • February 15, 2025

En dat laatste begint al aardig richting discriminatie te gaan ​@Erik Stotijn en dat proberen we in Nederland niet te doen. Daarbij is KPN geen club maar een bedrijf wat winst wil maken. 

O Joep, gaan we op die toer. Geen idee wat dit nu met discriminatie te maken heeft. Jammer; 

Erik Stotijn
Deelnemer
  • Auteur
  • Deelnemer
  • February 15, 2025

Vergeet dat maar. Gaat nooit gebeuren. Je hebt een contract afgesloten en ingestemd met de geldende contractprijs. KPN is een commerciël bedrijf en geen liefdadigheidsinstelling. Als de prijs je niet bevalt kun je je contract tegen het licht houden en vragen om korting. En anders overstappen naar een andere provider. 

Een algemene korting voor alle klanten is gewoon veel te duur. En onnodig voor KPN. 

Werk je misschien bij de KPN, Gert-Jan? Ik denk toch echt aan de consument en gezien wat er in deze branche omgaat, zou er ruimte moeten zijn voor een selecte groep van klanten die zich al erg lang aan KPN hebben verbonden. 

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • February 15, 2025

Maar waarom zou kpn het moeten doen? Dat kost veel geld. Stel 500.000 klanten zouden € 10,00 per maand korting krijgen dan komt er 60 miljoen euro per jaar minder binnen. Dat gaat niet gebeuren denk ik.

• February 15, 2025

... ruimte moeten zijn voor een selecte groep van klanten die zich al erg lang aan KPN hebben verbonden. 

Waarom zou KPN? Jij blijft toch wel bij KPN. Jij stapt nooit meer over. Dat heb je 35 jaar niet gedaan, dus dat ga je niet meer doen. Jou korting geven zou voor KPN alleen maar geld kosten en niks opleveren. 

In dit topic is al op verschillende voordelen gewezen die KPN bied aan bestaande klanten. Dat is de manier waarop KPN klanten probeert vast te houden. 

Dat doet KPN niet door (flinke) korting te geven. Korting geven is hetzelfde als een jammerend kind een snoepje geven om hem rustig te houden. Zodra het snoepje op is begint die nog harder te krijsen dan eerst.

Jocola
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+7
  • Slimmerik
  • February 15, 2025

@Erik Stotijn  Selecte  groep klanten ?  Wij halen onze wekelijkse boodschappen ook al 25 jaar bij dezelfde Appie, maar daar wordt ook geen rooie loper voor ons uitgerold en verwelkomt de filiaalhouder ons ook niet met een glas champagne en een volle kar met boodschappen. 

Gertjan Woudenberg
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+4

@Erik Stotijn vroeg "Zijn jullie dat met met eens??". 

Inmiddels is wel duidelijk dat wij het dus niet met Erik eens zijn. Leuk bedacht maar totaal onrealistisch voorstel dus. 

• Slimmerik
  • February 15, 2025

Erik mag trouwens wel oppassen dat hij goed uit zijn ogen kijkt als hij zijn contract een jaar wil verlengen, om zo een fijne korting te scoren.

Zelfs daarmee wil KPN de klanten duperen door een mooie korting te geven die helaas alleen voor het jaar geldt dat al voorbij is, zie een andere draad hierover.

Die merk je in eerste instantie niet, pas als je goed kijkt valt het op en ben je vaak al te laat.

Forum|alt.badge.img+9
  • Slimmerik
  • February 17, 2025

KPN heeft aardig wat leuke dingen voor de bestaande klanten. Recent voorbeeld is de nieuwe combikorting die in veel gevallen (niet alle) aardig wat korting oplevert.

Iedere keer als deze discussie oplaait zeg ik altijd dat je geen korting afneemt maar een dienst met een bepaalde kwaliteit en eigenschappen. We hebben in Nederland voldoende alternatieven voor de KPN diensten maar in het totaalplaatje mag de kwaliteit ook een rol spelen. En die is toch best aardig als klanten zo lang blijven. Een keer je diensten vernieuwen help overigens ook. En in vergelijking met andere dienstverleners worden vaak ook de mindere voorwaarden over het hoofd gezien.

Ik vind zelf het veel belangrijker dat ik mijn diensten zorgeloos kan gebruiken, ook als dat een euro meer kost. Dat is een keus die iedereen moet maken.

Ik vind een prijs afhankelijk maken van je dienstjaren niet zo'n goed idee. Een ultieme vorm van vendor locking. Als consument zijn we juist gebaat bij een vrije keus, ieder jaar of maand opnieuw. En ja, die welkomsaanbiedingen zijn er nu eenmaal omdat alle dienstverleners dit doen. Mogen ze voor mij afschaffen.