Goedenavond,
Ik heb een vraag waar een reguliere KPN medewerker me tot twee keer toe niet weet te helpen, en ik word doorverwezen naar KPN netwerk waar je op geen enkele manier een medewerker aan de lijn krijgt.
De situatie: ik heb ik het verleden KPN VVDSL gehad, maar de snelheid ging toen zo omlaag dat ik ben overgestapt op Zal Ik Gewoon Gelijk Opzeggen. Met in het achterhoofd direct weer terug te gaan naar KPN als hier glas ligt. En lo and behold, twee en een half jaar geleden zijn ze in Vlaardingen gestart. In de wijk waar mijn broer woont ligt de kabel er al anderhalf jaar, maar is hij een week geleden nar binnen gehaald. Hij krijgt nu als hij op KPN.com naar zijn postcode en huisnummer gaat de melding: U kunt 4 Gb up/down halen. In mijn wijk (wij zijn duidelijk met onze flats veel later aan de beurt) kregen wij vorige week een brief dat er glas gelegd gaat worden (zodra bepaald is waar de aansluiting komt) en een mail met een aanbod van KPN. We kunnen nu alvast een abonnement afsluiten en die dan kosteloos omzetten zodra het glas binnen is aangesloten, en we kunnen een abonnement afsluiten wat pas start en dus ingaat op het moment dat glas binnen is aangesloten. Alleen als ik die optie kies krijg ik te zien dat hier ‘maar 1 Gb up/down geleverd kan worden. Sluit ik dat nu af, dan heb ik dat voordeel van 1e jaar 35 euro p/m alleen als ik niet binnen dat jaar naar 4 Gb ga (als dat dan mogelijk is). Dus ik kreeg de tip om vooral te wachten en de snelheid te controleren als we kabel binnen is aangesloten. Dan kan het wel iets langer duren voor we daadwerkelijk worden geactiveerd.
Maar waarom krijg ik niet de 4 Gb optie? Heel Vlaardingen wordt aangeled door KPN Netwerk, en alles wordt XGSPON getermineerd, als ik het goed zeg. Het zou ook heel raar zijn als in de ene wijk wel 4Gb mogelijk is en in de andere wijk niet.
Ik gooi hier open geen postcodes en huisnummers neer, maar als iemand kan helpen wil ik ze wel in pb doorgeven. En ja, we worden volgens de planning pas juni-juli 2025 aangesloten, maar ik snap dit niet. Het lijkt me een systeemfout, iets met ‘er ligt nog geen kabel van centrale naar dan punt, dus we weten het niet’. Sorry voor mijn hele relaas.
Paul