Skip to main content
Beantwoord

Voormalig XS4All en ik haal maar 30mbit op mijn glasvezel. Hoe zit dit?

• December 12, 2025
  • 14 reacties
  • 170 keer bekeken

Waarom is mijn snelheid van mijn glasvezel als voormalig XS4ALL klant maar 30Mbps terwijl KPN standaard begint bij 100Mbps

Beste antwoord door Jasper van KPN

Als het abonnement aangeeft 20/2 te zijn, dan is 30 een prima score inderdaad. Je kunt in MijnKPN kijken zoals de anderen al noemen of je het abonnement kunt verhogen. Daarbij zal je, als XS4ALL klant, de opties zien staan die bij het XS4ALL abonnement horen. Als je het wilt aanpassen naar een KPN abonnement, met KPN voorwaarden kan dat via een terugbelafspraak. Die wijziging kan je niet zelf doen.

14 reacties

Jasper van KPN
Moderator

Hoi ​@Verten Radio, welkom op de community. Hoe meet je de snelheid precies? Is dat met een kabel, is dat draadloos? En welke snelheid hoort er bij het abonnement dat je hebt? Het aanbod van andere abonnementen staat los van het abonnement dat je hebt.

Kan je er meer over vertellen? Wij zien niet wat jij ziet, alleen wat jij vertelt. Hoe meer je vertelt, hoe meer we mee kunnen denken. Als je het makkelijker vindt om het telefonisch toe te lichten kan dat ook, daarvoor kan je een terugbelafspraak maken via onze site.

• Auteur
  • Deelnemer
  • December 15, 2025

@Jasper van KPN Zowel draadloos als bekabeld met cat5e haal ik deze snelheid.

volgens mijn kpn heb ik het product internet met de internetsnelheid van 20Mbit/s download en 2Mbit/s upload. Kosten hiervoor €49,85 per maand en met einddatum contract 6-3-2018 🙄

voor 50 euro per maand kan je bij kpn volgens mij een 100/100 Mbits/s afnemen.

je mag van kpn verwachten dat trouwe klanten (en dat ben ik al 25 jaar) ook deze snelheden op hun glasvezel ontvangen

JanD
Superuser
  • December 15, 2025

Beste ​@Verten Radio haal de glasvezelkast eens minimaal 2 minuten van de stroom en herstart dan.

Geef daarna de router een herstart en test de verbinding bekabeld met 1 pc en verder alle overige (draadloze) apparatuur uit.

Haal je nu wel de goede snelheid?

Ik haal bekabeld met een 100/100Mbit/s verbinding gemiddeld rond de 120/150Mbit/s.

• Auteur
  • Deelnemer
  • December 15, 2025

@JanD Van de stroom afhalen en resetten verandert niks

• December 15, 2025

Welke router heb je? Fritzbox? Welk model?

• Auteur
  • Deelnemer
  • December 15, 2025

@Marlon92 fritzbox 7590

• December 15, 2025

@Marlon92 fritzbox 7590

Ok.

De linkse DSL poort is leeg? Op de blauwe poort zit een kabel aangesloten die naar het glasvezelkastje loopt?

Jouw pc of laptop zit rechtstreeks op 1 van de 4 gele poorten aangesloten? Er zit verder niets tussen?

• December 15, 2025

​volgens mijn kpn heb ik het product internet met de internetsnelheid van 20Mbit/s download en 2Mbit/s upload. Kosten hiervoor €49,85 per maand en met einddatum contract 6-3-2018

Kun je hier een schermafdruk van plaatsen?

• Auteur
  • Deelnemer
  • December 15, 2025

@Marlon92 fritzbox 7590

Ok.

De linkse DSL poort is leeg? Op de blauwe poort zit een kabel aangesloten die naar het glasvezelkastje loopt?

Jouw pc of laptop zit rechtstreeks op 1 van de 4 gele poorten aangesloten? Er zit verder niets tussen?

@Marlon92  exact dat zoals hierboven beschreven 

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • December 15, 2025

We kunnen ​@Verten Radio wel allemaal gaan helpen maar als hij een 20/2 abonnement heeft is 30mb perfect. Tuurlijk niet wat hij wilt maar dat kan aangepast worden. In MijnKPN kan topicstarter de snelheid verhogen, en misschien is het financieel wel slimmer om helemaal over te gaan op KPN. Dan kan ke het beste met KPN bellen.

rvk01
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+6
  • Slimmerik
  • December 15, 2025

​volgens mijn kpn heb ik het product internet met de internetsnelheid van 20Mbit/s download en 2Mbit/s upload. Kosten hiervoor €49,85 per maand en met einddatum contract 6-3-2018 🙄

Haha, dat is inderdaad wel een oud abonnement. Had wel verwacht dat KPN dit met nieuwe abo vormen automatisch omzet zou hebben (of dat bij een huidig abo de snelheid omhoog gaat). Maar dat gebeurd bij KPN blijkbaar niet.

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • December 15, 2025

​volgens mijn kpn heb ik het product internet met de internetsnelheid van 20Mbit/s download en 2Mbit/s upload. Kosten hiervoor €49,85 per maand en met einddatum contract 6-3-2018 🙄

Haha, dat is inderdaad wel een oud abonnement. Had wel verwacht dat KPN dit met nieuwe abo vormen automatisch omzet zou hebben (of dat bij een huidig abo de snelheid omhoog gaat). Maar dat gebeurd bij KPN blijkbaar niet.

Kpn doet dit, maar meneer/mevrouw heeft een xs4all abonnement. Je kan niet de voordelen hebben van xs4all en kpn. Daar moet in gekozen worden. 

Jasper van KPN
Moderator
  • Moderator
  • Antwoord
  • December 16, 2025

Als het abonnement aangeeft 20/2 te zijn, dan is 30 een prima score inderdaad. Je kunt in MijnKPN kijken zoals de anderen al noemen of je het abonnement kunt verhogen. Daarbij zal je, als XS4ALL klant, de opties zien staan die bij het XS4ALL abonnement horen. Als je het wilt aanpassen naar een KPN abonnement, met KPN voorwaarden kan dat via een terugbelafspraak. Die wijziging kan je niet zelf doen.

• December 16, 2025

Gewoon overstappen naar de nieuwste abonnementsvorm. Dat lijkt me het beste.