Skip to main content
Antwoord

Vorige week is glasvezel in mijn meterkast aangelegd, hoe gaat het nu verder?

• January 15, 2025
  • 5 reacties
  • 110 keer bekeken

Vorige week hebben ze de glasvezel doorgevoerd na de meterkast (na 1,5 jaar  voor de gevel gelegen te hebben). FTU  is geplaatst en met de mededeling dat het signaal goed was waren de heren weer weg. Nu hoef ik niet a la minute glasvezel, ik heb het laten aanleggen omdat ze toch bezig waren in de straat. Maar ik vraag me toch af of er nu niet toch wat gaat gebeuren. Krijg ik nog een NT kastje? Of krijg ik dat alleen als ik mijn abbo laat omzetten naar glasvezel? Krijg ik nog een aanbieding? Komt er alsnog een monteur langs voor het aansluiten van het glasvezelkastje? En als ik naar een andere provider wil, zorgen deze dan voor een glasvezelkastje? Of alleen voor het modem? Postcodecheck zegt trouwens dat de woning glasvezel heeft, dus het lijkt erop dat dat dus wel al in de systemen staat. 

Beste antwoord door XS4-Arjan

Hallo ​@De_echte_Hopjesvla ,

Wat er nu gebeurt hangt een beetje af van de planning bij jou of KPN.

Als KPN van plan is om koper uit te faseren, krijg je vanzelf bericht dat je over moet op glasvezel. Dan komt de NTU ook jouw kant op.

Als je zelf aangeeft dat je over wil naar glas (bijv. door een snelheidswijziging in Mijn KPN aan te vragen), zal er ook een proces opgestart worden om je op glas over te zetten.

Zolang je geen glasvezel afneemt, zal er ook geen extra kastje geleverd of geplaatst worden.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

5 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • January 15, 2025

Je kunt dan het beste de klantenservice vragen om jou te bellen. Zij bespreken dan de verdere procedure met jou.

Hoe doe je dat? :
Maak een belafspraak. De klantenservice helpt je dan telefonisch op een moment dat het jou uitkomt.

Voor de echte hopjesvla moet je tegenwoordig overigens goed zoeken. Lang niet alle winkels hebben dat meer in het assortiment. Helaas! 

XS4-Arjan
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • Antwoord
  • January 15, 2025

Als KPN van plan is om koper uit te faseren, krijg je vanzelf bericht dat je over moet op glasvezel. Dan komt de NTU ook jouw kant op.

Als je zelf aangeeft dat je over wil naar glas (bijv. door een snelheidswijziging in Mijn KPN aan te vragen), zal er ook een proces opgestart worden om je op glas over te zetten.

Zolang je geen glasvezel afneemt, zal er ook geen extra kastje geleverd of geplaatst worden.

duidelijk. Ik kon dit antwoord niet meteen bij KPN zelf vinden maar heb er dus voor de rest ook geen info over gehad over eventuele vervolgstappen. 

• January 15, 2025

Je hoeft zelfs niet eens een snelheidswijziging aan te vragen. Je kunt gewoon wachten totdat kpn zelf de NT opstuurt, maar je kunt inderdaad ook bellen naar 0800-0402 en dan vragen om de omzetting van koper naar glasvezel. Er zijn daar dan verder geen kosten aan verbonden en je abo loopt gewoon door, maar dan over glasvezel. Ik heb dat laatste gedaan (bellen dus) en een paar dagen later was alles werkend. Maar in mijn buurt ken ik ook voorbeelden waarbij na een week of zo nadat de glasvezel was afgemonteerd, kpn de NT vanzelf opstuurde.

Als je belt vragen ze meestal wel of je je abo nog wilt aanpassen, maar daar ben ik niet op ingegaan: het is goed zoals het is (en was). 

• January 15, 2025