Skip to main content
Vraag

VoWifi werkt ineens niet meer op mijn Xiaomi Redmi Note 14 Pro+5G

• July 20, 2026
  • 4 reacties
  • 72 keer bekeken

Zie titel. Vorige week, van het ene op het andere moment werkte dit niet meer. Ik heb een telefoon abo bij HollandsNieuwe (Vodafone) maar internet van KPN. Ik heb flink gegoogled en heel veel dingen uitgeprobeerd maar niets helpt. Ook een nieuwe simkaart aangevraagd. Na plaatsing gisteren werkte het ineens weer wel. Maar vandaag moest de router even van de stroom en daarna werkte vowifi weer niet meer. Heel lastig want ik heb geen normale verbinding binnenshuis, nieuwbouw en zeer goed geisoleerd blijkbaar. Kan alleen via wifi bellen en gebeld worden. Maar dat werkt dus niet meer.

Wat is de oplossing? ik heb een belafspraak met KPN voor morgenochtend gemaakt maar vrees dat dat dus niet gaat lukken of met heel veel uitval en storing (is mijn ervaring inmiddels).

4 reacties

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Hallo ​@Debvz wat een lastige situatie. Ik vind heel moeilijk om te beoordelen waar dit dan fout gaat. Ik kan me bijna niet voorstellen dat het dan aan de router kant zit. Het toestel moet de VoWifi afhandelen en het modem van KPN zendt een standaard Wifi-signaal uit. Ben je verder gekomen na je telefonische contact met de klantenservice?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • July 23, 2026

Hoi Remco, nee helaas niet. Alleen maar oplossingen die ik zelf al had uitgeprobeerd. 

Maar, ik geef niet zo snel op en heb uiteindelijk, nav een ander advies in chatgpt, in de KPN app 5G aangezet. Dus alleen in de app, niets gedaan rechtstreeks in de router. Want daarover kreeg ik het advies ipv6 uit te zetten, maar zover ben ik dus niet eens gekomen. Ik besloot eerst even in de app te kijken. 

En voila, wonderlijk maar waar, dat bleek (vooralsnog) de oplossing. Vowifi sprong, na herstarten telefoon, direct aan en is niet meer weg geweest. Ook als ik weg ben geweest, buiten bereik van mijn eigen wifi en ik kom thuis dan pakt hij het meteen weer op.  Ik kreeg gisteren ook nog een router update dus was al bang dat het weer weg zou zijn maar het werkt nog steeds 🤞 Ik wilde het even aankijken voordat ik het hier zou vermelden maar inmiddels 2 dagen verder en het werkt nog steeds. Dus bij deze 🤗 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • July 23, 2026

Nou, inmiddels is het toch weer uitgevallen. Het moment weet ik niet, zomaar, ineens is het weer weg. Terwijl het de afgelopen 1,5  2 dagen wel werkte. 

Wat is nu de volgende stap? Ipv6 uitzetten in de router? 

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Nou, inmiddels is het toch weer uitgevallen. Het moment weet ik niet, zomaar, ineens is het weer weg. Terwijl het de afgelopen 1,5  2 dagen wel werkte. 

Wat is nu de volgende stap? Ipv6 uitzetten in de router? 

Ai, ai wat jammer dat het niet permanent werkte dan. Maar wel bedankt dat je dit zo uitgebreid terugkoppelt dat is ook enorm waardevol voor eventuele meelezers! Dat lijkt me een uitstekende volgende stap om te testen ​@Debvz. Ik hoor graag wat je bevindingen zijn!