Skip to main content

Wanneer komt Vplus beschikbaar op mijn adres? (heb al pair bonding)

 

Ik zie via https://kpn-compleet-fpi-info.fourstack.nl/addresses/search

SDF en Max Pakket: “Premium”:

Dus een actieve straatkast. Dan zou Vplus toch moeten kunnen?

Hoe zou ik zien dat Vplus beschikbaar is / wordt?

Een actieve straatkast hoeft niet meteen vplus te betekenen, er zijn nog genoeg kasten die geen vplus “aan boord” hebben.
Wanneer dat wel eventueel zou kunnen gaan gebeuren weet KPN NetwerkNL, je kan je daar inschrijven voor een nieuwsbrief.
Het lijkt er alleen op dat ze dat nu weer op een laag pitje hebben gezet, het zou vanaf het tweede kwartaal 2018 breed worden uitgerold maar toen begonnen ze ineens weer met glasvezel :wink:

Overigens Peter Drachten, als in Drachten de stad?
Daar is KPN NetwerkNL op dit moment bezig met de aanleg van glasvezel in het centrum


Dennis, Dank je wel.

Maar in een actieve straatkast zou die optie wel geboden kunnen worden in tegenstelling tot in een centrale. Althans zo heb ik het begrepen.

Inschrijven op die nieuwsbrief lijkt een zwart gat, geen idee of daar ooit iets uitkomt, bovendien  beantwoord  mijn vraag niet: “Wanneer komt Vplus beschikbaar op mijn adres? “

Drachten ja, als het dorp Drachten (We hebben hier maar 11 steden en daar valt Drachten niet onder 🙂 ). Dat glasvezel is alleen maar het centrum, niet het grootste deel van Drachten, de wijken rond het centrum. Als ze daar geen glasvezel willen aanleggen, dan maar VPlus graag.


VPlus gaat denk ik in jouw geval niet uitmaken omdat je afstand naar de straatkast te ver lijkt (gezien de snelheidsschatting).

 


VPlus gaat denk ik in jouw geval niet uitmaken omdat je afstand naar de straatkast te ver lijkt (gezien de snelheidsschatting).

 

Zou je dat eens kunnen uitleggen?

Snelheid per koperlijn is inderdaad zoals te zien in screenshot maximaal ongeveer 53 Mbit/s.
Modem geeft nu zelfs 108.77 Mbit/s, dus 54.39 Mbit/s per lijn.
Modem geeft een afstand van 733 m naar een DSL Central Exchange, broadcom 177.191.

Wat extra gegevens huidige stuatie:

  • Per lijn VDSL2 17a G.Vector (ITU G.993.5)
  • Line attenuation 25 dB (receive)
  • SNR 5 dB
  • INP 80 (receive)
  • geen fouten

 

Rond de 700 meter heeft vplus geen voordeel meer t.o.v. VDSL 17a.


Vplus wordt vrijwel alleen op bedrijventerreinen toegepast/uitgerold.


Dank je, dus inderdaad maximaal iets meer dan 100 Mbit/s, helaas. Dan maar wachten of KPN eens van zin is hier glasvezel aan te leggen.


Reageer