Skip to main content

Ik werk vanuit huis en maak verbinding middels Remote Desktop.
Heb een Experia Box V10.

Alle denkbare handelingen uitgevoerd mbt modemresetten/kabels vervangen…

Zowel als bij Wifi als bij bekabelde verbinding heb ik regelmatig dat de verbinding met mijn VPN/Remote Desktop verbroken wordt. Gewoon internet blijft wel aan. (radio via internet geen hinder)

De systeembeheerder heeft gekeken naar wat er aan de hand is op het netwerk waar ik inlog. Hij ziet geen problemen/foutmeldingen. Ik ben de enige die er last van heeft.

Ik heb er weinig verstand van, maar dit moet opgelost worden. Hoe te doen?
Een andere modem kopen die wel geschikt is hiervoor? Zo ja welke? 
Hoe dit allemaal in te regelen?
Moet een monteur dit doen? Kost dit geld? Geen probleem. Ik wil van dit gezeur af!

Dit wordt meestal veroorzaakt doordat de verbinding even wegvalt en daardoor de VPN verbinding verbroken wordt. Dat je dit niet merkt bij het gebruik van Internet is omdat elk verzoek een nieuwe verbinding is met Internet. Daarbij maakt het dus niet uit dat de verbinding vlak daarvoor verbroken is geweest. Ook worden radio en video via Internet gebufferd waardoor je korte onderbrekingen van de verbinding niet zult merken.

Wat ik vreemd vind is dat je zegt dat ik ook gebeurt als jouw PC met een netwerkkabel aangesloten is. Normaliter zie je dit fenomeen eigenlijk alleen bij wifi verbindingen.

Heb je toevallig ook een "draadloze" verbindingsset (Internet via het lichtnet) in gebruik?


Dag WJB,
Dank voor je reactie!!

TV kijk ik inderdaad via die draadloze kastjes van KPN.
Internet bekabeld als ook via WiFi.


Test dan eens rechtstreeks bekabeld aan de V10.

Draadloze “powerline” verbindingsets (Devolo / TP-Link) vertonen wel vaker haperingen,
door interferentie op het stroomnet van allerlei andere huishoudelijke apparaten die ook op het stroomnet zijn aangesloten. (Dimbare led-lampen, het ene merk led-lamp tegenover een ander merk, "pulserende” accu-opladers van smartphones, laptops…..,  koelkast, stofzuiger).


TV kijk ik inderdaad via die draadloze kastjes van KPN.
Internet bekabeld als ook via WiFi.

De kans is klein maar er zou sprake kunnen zijn van een netwerkbrug met de buren.

Koppel de kabel van de Experia Box naar de DVS adapter eens los en test of je dan nog steeds last hebt van dit fenomeen.

Heb je dit probleem overigens op Ă©Ă©n computer?

Zo ja, heb je dit überhaupt al een keer op een andere computer getest?


U heeft dus een draadloze verbindingset in huis. Ook al loopt de verbinding naar uw pc of laptop niet via die draadloze verbindingset, koppel ze toch maar eens af als u via VPN werkt. Misschien zorgen ze toch voor verstoringen en helpt het om ze af te koppelen.

Heeft u glasvezel? Zo nee, is uw verbinding wel voldoende snel? Wat haalt u bij een speedtest? U heeft toch geen Sneller Internet Buitengebied?


@Babylonia Ik zal dat eens gaan testen. Eerst een lange kabel kopen. Dank voor de tip!


@wjb Ik werk enkel met een zakelijke vrij nieuwe (redelijk zware specs) laptop van Dell. Een andere pc is hier geen optie. Verder zal ik dat met de DVS ook testen.


@Nick83 Dank voor de tip. Verder haal ik wel een bepaalde snelheid conform abo dat KPN ook getest heeft. Geen glasvezel. Overigens ligt hier nog wel een oude kabel in de grond, dus nog sneller internet is hier niet haalbaar. (Geen buiten gebied)


En hoe hoog ligt die snelheid?


65mb download
21mb upload