Mijn VPN werkt niet meer na overstap van e-fiber met Fritzbox modem naar KPN met BOX 12b.
Ik gebruik Darytek Smart VPN. Ik belde met 0800 0402 de jongeman die mij te woord stond kon mij niet helpen waarna ik verbonden werd met de “technische afdeling” die mijn vraag ridiculiseerde en met een totaall non-antwoord kwam en nadat ik daar op reageerde de verbinding verbrak. Dus nu probeer ik het zo maar eens.
Bladzijde 1 / 1
Zet de firewall van de V12 eens op laag?
Werkt de VPN dan wel weer?
Ik neem aan dat jij niet Darytek maar Draytek bedoelt.
Heb je een Draytek router achter de V12 staan?
Had je die Draytek bij e-fiber dire t op de NTU/ONT aangesloten?
Welk type VPN verbinding wordt gebruik? L2TP, IPSec, ...?
Je hebt nu natuurlijk ook wel een ander publiek IP adres. Heb je de configuratie van de VPN daar op aangepast.
Hallo wjb,
firewall op laag gezet. VPN werkt niet.
Ik bedoel inderdaad Draytek, Op de zaak staat een Draytek router en mijn notebook heeft een Smart VPN client van Draytek. Op mijn thuiskantoor werk ik via een draadloos Mesh systeem van TP-link dat rechtstreeks is verbonden met de Box12b van KPN.
Ik weet niet precies wat je bedoeld met “Had je die Draytek bij e-fiber dire t op de NTU/ONT aangesloten?” De Draytek op kantoor is rechtstreeks gekoppeld aan een e-fiber glasvezel.
Dit zijn de instellingen van de verbinding op mijn notebook.
Aan de serverkant (kantoor) is niets gewijzigd.
Het (nieuwe) lokale ipadres van mijn notebook staat correct in het overzicht van Draytek Smart VPN .
Als je die notebook verbind met WiFi hotspot van je mobiel, werkt het dan wel?
Als je die notebook rechtstreeks verbind met het WiFi van de KPN Box zelf? Werkt het dan?
@FransPr Wat is het subnet van Daytek op kantoor? Het mag niet hetzelfde zijn als van KPN Modem (standaard 192.168.2.xxx)
Hallo Marlon92
da's een goeie, beide opties geprobeerd. Draytek Smart VPN client zegt connected maar ik krijg geen respons als ik mijn locatie op kantoor ping.
Beste TDN,
ik maak verbinding met ons lokale netwerk op kantoor 192.168.0.xxx maar vanaf de Draytek router is er ook een segment actief met 192.168.2.xxx is dat een probleem ?
Hallo Marlon92
da's een goeie, beide opties geprobeerd. Draytek Smart VPN client zegt connected maar ik krijg geen respons als ik mijn locatie op kantoor ping.
Als het vanaf een hotspot ook niet lukt, dan zou het probleem mogelijk toch op kantoor zitten.
Beste TDN,
ik maak verbinding met ons lokale netwerk op kantoor 192.168.0.xxx maar vanaf de Draytek router is er ook een segment actief met 192.168.2.xxx is dat een probleem ?
Ja. Je kan beter het subnet van KPN modem veranderen naar b.v. 192.168.3.xxx, dan is zijn subnet niet in de rangen van Daytek, of gewoon naar de oude e-fiber Range 192.168.1.xxx, dan hoef je in jouw thuis netwerk niet te veranderen.
Marlon92,
dat dacht ik ook maar bij mijn buren mocht ik hun ziggo verbinding gebruiken en die werkt wel….
@TDN
ik heb mijn KPN modem op hetzelfde subnet gezet als waar ik voorheen in het e-fiber netwerk mijn Fritzbox modem op had staan. Smart VPN client zegt dat íe wel verbinding heeft maar ik krijg nul respons als ik een van de machines daar ping...
@FransPr Dat de machine niet op ping reageert zegt niet veel, heb je daar ook een dienst draaien de ping antwoordt of de firewal (PC of router) de ping verkeer gewoon blokkeert? Bij Draytek is b.v. "Accept large incoming fragmented UDP or ICMP packets”
Indien je toch dezelfde subnets rangen wil gebruiken, moet je naar andere subnets transNATen
Heb je toevallig de Fritzbox router nog? Fritzbox werkt ook op een KPN glasvezellijn. Misschien werkt het dan. Het is het proberen waard.
Reageer
De Kennisbank
Heb je vragen over diensten, producten of wil je weten hoe je modeminstellingen verandert? Vind het antwoord op de meest gestelde vragen in onze Kennisbank
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.