Skip to main content

 

Welke vraag?


Sorry weet niet zo goed hoe dit werkt.

 

Ik ben zonet in de winkel van KPN geweest. 

Ik moest in de meter kast iets zoeken waardoor de telefoon aansluiting in huis wel of niet terug geplaatst kon worden. 

 

Klopt het dat dit het kastje is ? 


Hallo @Alice.m , dat is inderdaad een officiële KPN-aansluiting, officieel heet dat IS/RA-punt (Infra Structuur / Rand Apparatuur).

 

 


Super. 

Als ik vanuit dit punt een kabel trek kan ik deze in me woonkamer aansluiten

 


Hallo @Alice.m , wat wil je in de woonkamer aansluiten?

Kun je s.v.p. uitleggen wat je wilt?

Je wilt een abo bij KPN afsluiten, voor internet, tv en vast bellen?

Dan door een KPN-monteur aan laten sluiten.

Als je iets anders bedoelt dan graag even duidelijke uitleg wat je wilt.

 

 

 


Precies zoals ik de vraag hier voor stelde. 

 

Kan ik vanuit dat kastje een kabel trekken naar de woonkamer om daar de aansluiting te plaatsen zoals op de foto. Ik heb geen telefoon aansluiting in mijn woning meer zitten. 

 

 

En de monteur kan dit doen. Dit kost 300a400 euro. 

 


Hallo @Alice.m , je moet dan wel een KPN-abonnement hebben, en aan de aansluiting in de meterkast heb je nu geen KPN-aansluiting of van een andere xDSL-provider.

Je hebt waarschijnlijk een kabel-aansluiting of een satelliet-aansluiting.

Nog weinig duidelijkheid.

Bij wie ben je nu klant en met wat voor diensten? 

 

 

 


Hoi @Alice.m en welkom op het forum! De eerste foto is inderdaad het IS/RA punt. Als je deze in je woning hebt kun je de Experia Box (het modem) hier rechtstreeks op aansluiten. Als het goed is zitten er poortjes aan de onderkant van dit punt, daar kan de Experia Box op aangesloten worden. Je hebt dus niet nog zo'n punt nodig als waar je een tweede foto van stuurde. :slight_smile:  Vanuit dit kastje adviseer ik je echter niet om een kabel naar de woonkamer te trekken. De kabel tussen je Experia Box en het IS/RA punt mag namelijk liever niet langer dan 1,5 meter zijn. Tenzij je de plek in je woonkamer waar je de Experia Box wilt hebben niet verder dan 1,5 meter is, dan kan het uiteraard wel. 

Echter raad ik je wel aan om een installatiemonteur te bestellen, mocht je vaste diensten bij ons afnemen. Er moet namelijk nog wel wat gesleuteld worden aan dit IS/RA punt en dat kan de monteur het beste doen. Je kunt de monteur inplannen zodra je het installatiepakket hebt ontvangen. Beantwoord dit je vraag? Ik hoor het graag! 


deze aansluiting zit in de meterkast. en de meterkast bevind zich op de galerij. 

 

is dit een probleem wat betreft de tv aansluiting ?

 

in me vorige woning had ik alles direct in de woonkamer en naast de tv staan. vandaar.

 

ik wil graag terug naar kpn, zit nu bij caiway en vind het maar niets !!

 

graag wil ik voordat ik alles weer afsluit bij jullie, eerst alles op orde hebben. in de winkel vertelde ze met dat het 300 ging kosten als de monteur alles moet regelen wat betreft dit aansluitpunt. 

 

vandaar mij vraag hier


Helder, dat is waarschijnlijk wat meer dan 1,5 meter. Je kunt de Experia Box dan in de meterkast laten staan, maar vanaf de Experia Box kun je een lange internetkabel naar je woning toe leggen. Als je daar dan een switch op aansluit (dit is een soort stekkerdoos voor internetpoorten), dan kun je die switch in je woning neerzetten. Daar kun je de TV en eventueel andere apparaten dan weer op aansluiten. :slight_smile: De monteur kan je hier bij helpen.

Als je jouw adres op deze pagina invult, dit adres bij ons bekend is en er wordt aangegeven welke snelheid je kunt halen, dan verwacht ik niet dat je €300,- hoeft te betalen. Het aansluitpunt is dan immers aanwezig en is bij ons geregistreerd. De €300,- is alleen wanneer er nog geen aansluitingspunt aanwezig is, of deze is verwijderd. Dat lijkt hier niet het geval te zijn. 


Reageer