Skip to main content
Antwoord

Vraag over het verlengen van mijn (oude) abonnement

• June 8, 2025
  • 6 reacties
  • 102 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Beste antwoord door Marlon92

Het is een rekensom die je voor jezelf moeten maken. Sommige klanten zijn met betaald Spotify of betaald ESPN toch goedkoper uit met de nieuwe abonnementsvorm.

Ligt ook aan de snelheid die je wilt. 200 mbit is bij de nieuwe abonnementsvorm wel aantrekkelijk. Dat is maar 1 euro meer dan bij 100 mbit. Bij de oude abonnementen is dat verschil 8 of 9 euro ofzo.

Gratis opnemen kun je bij de nieuwe abonnementsvorm dan wel weer krijgen als je ook een mobiele abonnementen bij KPN hebt.

Je krijgt dan zelfs gratis opnemen bij 1 ontvanger. Dan kun je de 2de ontvanger die je misschien hebt laten vallen en op de 2de tv via de app kijken. Scheelt ook weer iets. Gratis ESPN is daarbij ook mogelijk. Maar geen gratis Spotify. 

6 reacties

• June 8, 2025

Wat wil je hier over weten? Het tweede plaatje is van een nieuw abonnement. Dat abonnement kan jij ook krijgen. Maar dan moet je wel op de juiste manier verlengen. 

Heb je ook TV van KPN? Dan moet je over naar TV+.

https://www.kpn.com/televisie

Klik op de knop "Al internet? Bekijk de mogelijkheden".

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • June 8, 2025

Ben benieuwd waarom. Het prijs verschil er is.  Als ik verleng wordt de prijs officieel 49.69 zonder korting.  Voor 50 mb Bij verlengen 100 mb 54,12

Bij een nieuw abonnement waarvoor ik deze dan opzeg en opnieuw aansluitkosten moet betalen,  wordt het 42,50 voor 100 mb. En geen keus oor 50 mb

Ik begrijp het niet helemaal nieuw abonnement goedkoper ,  alleen extra aansluiten kosten en als je het voor elkaar krijgt 6 maanden hogere korting als bij verlengen. 

• June 8, 2025

Ben benieuwd waarom. Het prijs verschil zo groot is. Maar dat is waarschijnlijk omdat ik al een tijd niet verlengd heb?

Ieder jaar krijgen bestaande klanten inflatiecorrectie. Die inflatiecorrectie is gebaseerd op cijfers gepubliceerd door de overheid. Weet niet welk lichaam, doet er ook niet toe.

Maar KPN wil natuurlijk ook nieuwe klanten binnen halen. Daarom zijn de prijzen van nieuwe abbonementen zodanig geprijsd dat ze enigsinds in lijn zijn met de andere providers. 

Daarnaast moet ook wel gezegd worden dat nieuwe abonnementen heel kaal zijn. Er zit echt niks bij. Voor € 43,50 hebt je alleen internet. Verder niks. Elke optie moet extra voor betaald worden.

Bij oude abonnementen zit soms nog gratis Spotify of ESPN ofzo. Dat vervalt als je naar de nieuwste abonnementsvorm gaat. Dus let daarop.

Gratis opnemen bij 2 tv ontvangers is bijvoorbeeld ook afgeschaft. 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • June 8, 2025

Ben benieuwd waarom. Het prijs verschil zo groot is. Maar dat is waarschijnlijk omdat ik al een tijd niet verlengd heb?

Ieder jaar krijgen bestaande klanten inflatiecorrectie. Die inflatiecorrectie is gebaseerd op cijfers gepubliceerd door de overheid. Weet niet welk lichaam, doet er ook niet toe.

Maar KPN wil natuurlijk ook nieuwe klanten binnen halen. Daarom zijn de prijzen van nieuwe abbonementen zodanig geprijsd dat ze enigsinds in lijn zijn met de andere providers. 

Daarnaast moet ook wel gezegd worden dat nieuwe abonnementen heel kaal zijn. Er zit echt niks bij. Voor € 43,50 hebt je alleen internet. Verder niks. Elke optie moet extra voor betaald worden.

Bij oude abonnementen zit soms nog gratis Spotify of ESPN ofzo. Dat vervalt als je naar de nieuwste abonnementsvorm gaat. Dus let daarop.

Gratis opnemen bij 2 tv ontvangers is bijvoorbeeld ook afgeschaft. 

Bedankt voor de info. 

Dus eigenlijk ben ik beter af zo want ik heb wel een aantal van de genoemde kortingen.

• Antwoord
  • June 8, 2025

Het is een rekensom die je voor jezelf moeten maken. Sommige klanten zijn met betaald Spotify of betaald ESPN toch goedkoper uit met de nieuwe abonnementsvorm.

Ligt ook aan de snelheid die je wilt. 200 mbit is bij de nieuwe abonnementsvorm wel aantrekkelijk. Dat is maar 1 euro meer dan bij 100 mbit. Bij de oude abonnementen is dat verschil 8 of 9 euro ofzo.

Gratis opnemen kun je bij de nieuwe abonnementsvorm dan wel weer krijgen als je ook een mobiele abonnementen bij KPN hebt.

Je krijgt dan zelfs gratis opnemen bij 1 ontvanger. Dan kun je de 2de ontvanger die je misschien hebt laten vallen en op de 2de tv via de app kijken. Scheelt ook weer iets. Gratis ESPN is daarbij ook mogelijk. Maar geen gratis Spotify. 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • June 8, 2025

Hallo ​@Rolo84,

Je kunt jouw abonnement (mits contractvrij) ook goedkoper maken (naar de door jou getoonde 2025-prijzen) door op de juiste wijze te verlengen.

Dat kan telefonisch via de klantenservice. Het kan ook via internet via deze link, kies dan voor "Toon mijn persoonlijk advies”.: 

https://www.kpn.com/shop/verlengen/internet

Je gaat dan wel over op KPN TV+. Dat heeft voordelen en nadelen. 

Voor de volledigheid: Hier vind je een overzicht van bevindingen/wensen van KPN TV+: 

De huidige prijzen en mogelijkheden vind je in dit overzicht:

Check wel goed welke voordelen je kwijtraakt t.o.v. jouw oude abonnementsvorm.