Skip to main content

Beste mensen,

ik kreeg afgelopen dagen een Sim kaart voor hussel mobiel internet .

kan iemand mij uitleggen van hussel is? Wat kan en doet een hussel, en wat zijn de risico’s

ik kreeg dit aangepraat door de medewerker klantenservice nav een andere vraag. Omdat ik thuiswerk en een vergadering in moest heb ik ja gezegd. Daarna kreeg ik slapeloze nachten, was bang dat alle informatie van mijn mobiel zou verdwijnen. Vandaag naar de KPN in mijn gemeente geweest en die konden mij gerust stellen dat mijn data van mijn mobiel niet verloren gaat. klopt dat? Volgens de medewerker van de KPN winkel moet ik de simkaart in de laptop doen.kan dat ook met een Mac book air? En wat geurt er dan met de data op mijn laptop.

ik heb geen enkel idee wat ik nu heb, en maak me vooral zorgen over risico’s.

graag een reactie

 

Hoi @Husselvraag, ach jee wat een zorgen :-)

Hussel is een samengesteld pakket van KPN. Ik heb ook Hussel.
Husselen (kiezen/zelf samenstellen) tussen abonnementen. 

Op de website van KPN staat meer informatie over Hussel: linkje

Ik neem aan dat je een bevestigings-e-mail hebt gekregen over je abonnement? Hier moet alles in staan hoe jouw abonnement eruit gaat zien. 


Wat wilt u precies? Dat is de vraag. Wilt u internet op uw laptop? U wilt kunnen internetten op uw laptop op een plaats waar geen WiFi is? Klopt dat?

En wat heeft u nu? U heeft al een mobiel abonnement bij KPN? En u heeft nu een extra simkaart gekregen?


Wanneer ik mijn nieuwe simkaart niet in mijn mobiel doe, kan de KPN deze dan toch na 7 dagen deze automatisch activeren? Wat gebeurt  er dan met mijn oude simkaart en data op mijn mobiel?

ik heb door een medewerker van de klantenservice hussel aangepraat gekregen, en daarmee een nieuwe simkaart opgestuurd gekregen. Ik weet helemaal niet wat hummel is, en heb er nu alleen maarnachten van. Hoe kan ik voorkomen Dat mijn oude simkaart geblokkeerd wordt? Graag een reactie 


Admin: topic samengevoegd met eigen bestaande topic


“Hussel” is de naam van het meest recente KPN abonnement. Waarin je redelijk flexibel diensten kunt veranderen bij/afschakelen.

Als u een nieuwe SIM voor de mobiele telefoon hebt gekregen als vervanging van een ouder bestaand KPN abonnement dan verandert uw telefoonnummer niet en kunt u deze nieuwe SIM gewoon in uw smartphone plaatsen. Wel is het zo dat sommige telefoons de mogelijkheid bieden bij het opslaan van een contact (telefoonnummer, naam e.d) dat op de SIM te doen in plaats van in het geheugen van de telefoon. Plaatst u nu de nieuwe SIM en staan er dus contactgegevens op de oude SIM dan zijn die weg.

De meeste telefoons hebben echter een functie om alsnog contacten van SIM naar telefoongeheugen over te zetten, doet moet u dan even doen als dat kan. Of de oude contactgegevens even opschrijven en later weer invoeren.

Slapeloze nachten is echt niet nodig lijkt me. Helemaal onzeker? Ga dan even langs een KPN winkel.


Ik denk dat @Husselvraag een data sim toegestuurd heeft gekregen. Deze is niet bedoeld voor in een telefoon en zeker ook niet bedoelt ter vervanging van de sim in de telefoon.