Skip to main content

Hallo Bart, 

Volgens mij zit ik in een soortgelijke situatie (ook nieuwbouw). Ik heb een Experia box ontvangen, maar net als in het bovenstaande verhaal zit er in de meterkast alleen een glasvezelaansluitpunt en geen verdere mogelijkheid om verbinding te maken tussen de Experia box en het glasvezelaansluitpunt. Jullie hebben het over een NTU?

Mijn insteek was ook om de installatie zelf te doen, zodat ik minder lang hoef te wachten op de internetaansluiting. Volgens uw collega's zou het plug and play zijn en moest ik de automatisch ingeplande afspraak ( 23 maart) met de monteur negeren. Dit zou 18 maart opgeleverd worden. Helaas is dat verplaatst naar de 23e. 

Hopelijk kunt u mij wat duidelijkheid geven. 

Alvast bedankt.

 

*Admin: afgesplitst en een eigen topic voor vraag aangemaakt 

 

 

 

 

Ter verduidelijking. De meterkast met glasvezelaansluitpunt. 


Hallo @Eenuniekegebruikersnaam , aan de foto te zien is dat geen glasmodem van KPN, dus als je een glas-abo bij KPN hebt genomen moet een monteur daar een glasmodem monteren.

Zelf doen is geen optie, dat kan en mag alléén een geschoolde monteur van de leverende partij doen.

 

 


Welkom Uniekegebruikersnaam! Voor zover ik hier zie is de geplande opleverdatum nog steeds de 23e. Ik zie ook een monteursafspraak voor volledige installatie op die datum tussen 15:00 en 17:00. Zolang jij geen bericht krijgt over afzegging, mag je ervan uit gaan dat die afspraak doorgaat. Houd er wel rekening mee dat de monteur waarschijnlijk minder doet dan in normale omstandigheden. Hij zal het glasvezelkastje in orde maken en de Experia Box plaatsen en verifiëren dat je signaal goed geactiveerd is. Maar overige dingen zullen niet of onder voorwaarden uitgevoerd worden.