Skip to main content
Beantwoord

Vragen over overstap van andere provider naar KPN internet

• 23 juni 2025
  • 14 reacties
  • 110 keer bekeken

Voor een ouder familielid moet ik de overstap regelen van een internetprovider die er mee gaat stoppen. Ik wil het familielid overzetten naar internet van KPN en het abonnement van de oude provider zelf opzeggen. Moet dat naadloos overlopen of kun je tijdelijk 2 abonnementen hebben? ( waarbij ik dan natuurlijk al wel het KPN modem zal aansluiten en de oude zal loskoppelen) Daarnaast wil ik ook de kpn PSTN telefonie verbinding gelijk laten omzetten naar VOIP (werkt nu nog met een splitter op de internetverbinding), kan dat of is het beter dat later te doen?

Beste antwoord door Ik_Combineer

Nee, wat topicstarter vraagt kan niet. In dit geval moet je gebruik maken van overstapservice en anders word de order geannuleerd. Wij mogen namelijk niet leveren op een lijn waar al diensten over worden geleverd. Op dit moment levert tele2 internet over die kabel en als die actief blijft zouden wij aan lijnkaping doen wat gewoon niet mag. 

Dus mijn advies zou zijn om te bellen met KPN om die pstn om te zetten naar internet + bellen, dan krijgt u kosteloos een monteur voor de installatie en zeggen wij tele2 op.

Bekijk origineel

14 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+31
  • Superuser
  • 38342 reacties
  • 23 juni 2025

Hallo ​@Mart1970 ,

Je kunt tijdelijk twee abonnementen hebben. Ik ga er dan vanuit dat jouw oude provider niet via de KPN-kabel het huis binnenkomt. De telefoonverbinding zal werken vanaf het moment dat het KPN-abonnement is gaan lopen.

• 10866 reacties
  • 23 juni 2025

Het gemakkelijkste is gewoon van de overstap service gebruik maken ​@Mart1970 met behoud van telefoonnummer 

Welke provider houdt op te bestaan???

• Auteur
  • Helper
  • 37 reacties
  • 24 juni 2025

Noordzee schreef:

Hallo ​@Mart1970 ,

Je kunt tijdelijk twee abonnementen hebben. Ik ga er dan vanuit dat jouw oude provider niet via de KPN-kabel het huis binnenkomt. De telefoonverbinding zal werken vanaf het moment dat het KPN-abonnement is gaan lopen.

​Hallo ​@Noordzee er komt maar 1 koperkabel het huis binnen waar ook internet over heen gaat en waar nu ook mee via PSTN (via de KPN) wordt gebeld. Dus dat zal bij een andere provider dezelfde kabel zijn?

​

• 10866 reacties
  • 24 juni 2025

Beste ​@Mart1970 heb je mijn reactie ook nog gelezen? Ik zie daar nog geen antwoord op.

• Auteur
  • Helper
  • 37 reacties
  • 24 juni 2025
JanD schreef:

Het gemakkelijkste is gewoon van de overstap service gebruik maken ​@Mart1970 met behoud van telefoonnummer 

Welke provider houdt op te bestaan???

Beste ​@JanD , normaal zou ik dat ook doen, maar in dit geval doen we dat liever zelf. Tele2, stopt met aanbieden van internet thuis. Gaat dit alleen doen via Glasvezel, maar glasvezel ligt nog niet binnen. We kunnen het abonnement zelf opzeggen via een speciale optie vandaar dat we het liever zelf doen. 

• 10866 reacties
  • 24 juni 2025

Beste ​@Mart1970 in dat geval kun je niet (tijdelijk) 2 abo's hebben, daar ze beide over dezelfde koperlijn gaan of KPN moet nu via glasvezel kunnen leveren op dat adres.

Persoonlijk blijf ik de overstap met nummerbehoud het handigst vinden, dan zit je geen dag zonder internet en vaste telefoon, maar de keus is en blijft uiteraard bij jou.

Laat s.v.p. de (goede) afloop even weten.

• Auteur
  • Helper
  • 37 reacties
  • 24 juni 2025
JanD schreef:

Beste ​@Mart1970 in dat geval kun je niet (tijdelijk) 2 abo's hebben, daar ze beide over dezelfde koperlijn gaan of KPN moet nu via glasvezel kunnen leveren op dat adres.

Persoonlijk blijf ik de overstap met nummerbehoud het handigst vinden, dan zit je geen dag zonder internet en vaste telefoon, maar de keus is en blijft uiteraard bij jou.

Laat s.v.p. de (goede) afloop even weten.

Beste ​@JanD even voor mijn beeldvorming over hoe dat in zijn werk zou gaan zonder overstapservice; er ligt nu een koperverbinding waarop Tele2 internet levert, wanneer we overstappen naar KPN gaat KPN zijn internet signaal overzetten op de koperlijn waarmee het signaal van Tele2 wegvalt en kunnen we wel gebruik maken van het KPN internet, maar niet meer van Tele2 en dienen we zelf dat abo op te zeggen. Klop dat zo'n beetje?

• 10866 reacties
  • 24 juni 2025

Beste ​@Mart1970 bij de overstapservice meld je je aan als nieuwe klant bij KPN en bij de vraag of je van de overstapservice gebruik wil maken (met nummerbehoud) klik je op ja.

KPN gaat je abo dan bij Tele2 opzeggen.

Op het moment dat je abo bij KPN dan een keer ingaat vervalt meteen het abo bij Tele2 en zit je dus nooit zonder diensten.

• Auteur
  • Helper
  • 37 reacties
  • 24 juni 2025

Beste ​@JanD de overstapservice snap ik en zo idealiter het beste zijn, maar klopt mijn uiteenzetting van het doen zonder overstapservice?

• 10866 reacties
  • 24 juni 2025
Mart1970 schreef:

Beste ​@JanD de overstapservice snap ik en zo idealiter het beste zijn, maar klopt mijn uiteenzetting van het doen zonder overstapservice?

Beste ​@Mart1970 ik weet niet of KPN een lijn kan activeren als er nog een andere provider op actief is, ik vraag dit even na aan ​@Ik_Combineer , een KPN-technicus die hier op persoonlijke titel reageert.

Laten we zijn reactie even afwachten en neem dan zijn eventuele advies ter harte.

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+14
  • KPN Monteur
  • 5131 reacties
  • Antwoord
  • 24 juni 2025

Nee, wat topicstarter vraagt kan niet. In dit geval moet je gebruik maken van overstapservice en anders word de order geannuleerd. Wij mogen namelijk niet leveren op een lijn waar al diensten over worden geleverd. Op dit moment levert tele2 internet over die kabel en als die actief blijft zouden wij aan lijnkaping doen wat gewoon niet mag. 

Dus mijn advies zou zijn om te bellen met KPN om die pstn om te zetten naar internet + bellen, dan krijgt u kosteloos een monteur voor de installatie en zeggen wij tele2 op.

• Auteur
  • Helper
  • 37 reacties
  • 24 juni 2025

Oké, helder ​@Ik_Combineer . Dan weten we wat te doen. Bedankt ook ​@JanD voor het meedenken!

We gaan aan de slag!

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+31
  • Superuser
  • 38342 reacties
  • 24 juni 2025
Mart1970 schreef:

Noordzee schreef:

Hallo ​@Mart1970 ,

​Hallo ​@Noordzee er komt maar 1 koperkabel het huis binnen waar ook internet over heen gaat en waar nu ook mee via PSTN (via de KPN) wordt gebeld. Dus dat zal bij een andere provider dezelfde kabel zijn?

​

​@Mart1970 

Dan loopt het nieuwe abonnement via dezelfde kabel. En dan kun je inderdaad niet tegelijkertijd twee abonnementen hebben. Maak dan gebruik van de overstapservice van KPN om de overstap soepel te regelen. 

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Goed om te zien dat er al zo veel hulp toegesneld is ​@Mart1970, en je goede tips gekregen hebt!

Ik_Combineer schreef:

Als je hulp nodig hebt met je abonnement, kan je een belafspraak maken. Een van onze collega's belt je dan terug wanneer het jou uit komt, en helpt je verder.

Reageer