Skip to main content

Ik wil mijn huidige abonnement voor Internet/TV Basis overzetten naar Hussel, i.v.m. de internetsnelheid van 100 Mbit/s. Klopt het dat de internetsnelheid bij Internet/TV Basis 50 Mbit/s is?

Daarnaast twijfel ik welke tv-ontvanger ik moet kiezen. Ik heb geen 4K TV, maar een kleinere ontvanger die ook in een gesloten kastje kan staan lijkt mij wel handig.

Kan ik de 4k ontvanger ook voor een HD TV gebruiken of gaat dit ten koste van de beeldkwaliteit?

Alvast bedankt!

Hallo @EB90 ,

Je kunt zelf de internetsnelheid kiezen, uiteraard voor zover dat mogelijk is bij jou thuis.  Het goedkoopste abonnement van 42,50 is inderdaad gebaseerd op 50 Mbit/s.

Je behoudt gewoon jouw huidige TV-ontvanger. Je krijgt alleen maar een nieuwe ontvanger als je nu nog zo'n oude Motorola TV-ontvanger hebt.  Dan kun je die inwisselen. 

Voor jou heeft een 4K-ontvanger ook geen verder voordeel. Het heeft ook niet of nauwelijks invloed op de beeldkwaliteit. KPN levert die 4K-ontvangers alleen maar aan bestaande klanten als je overstapt op het 4K-pakket. Maar voor jou is dat zinloos aangezien jij geen 4K-TV hebt.  

 

Zo werkt het huidige KPN Hussel-thuis : 

TV & Entertainment

Bij je Hussel Thuis abonnement kies je zelf of, en hoeveel tv’s je wil aansluiten. Kies bijvoorbeeld voor 0, 1 of 2 tv’s en kies zelf of je deze tv’s wil upgraden naar 4K of niet. Daarnaast bepaal je zelf of je Netflix, Spotify (Family), FOX Sports, Films en Series, Videoland of een van de andere tv pakketten of OTT (Over-The-Top) diensten wil afnemen. Combineer je Hussel Thuis en Hussel Mobiel? Dan krijg je ook nog eens 5 euro korting op 1 van de onderstaande entertainmentpakketten!
 


…..

 

Bedankt voor je reactie!

Ik heb een paar internet speedtestjes gedaan en kom niet hoger dan 33 Mb/s op dit moment. Dit zal wel met mijn wifi verbinding te maken hebben denk ik.

Heeft het zin om in dit geval voor sneller internet te kiezen of blijf ik dan ook hangen rond de 30 Mb/s?

 


Nee, dan heeft het geen zin om te kiezen voor sneller internet. En dat scheelt jou dan weer die verhoging van 5 euro per maand. Internet en TV zonder verdere aanvullingen kost jou dan via KPN Hussel 52,50 per maand. Zie verder het schema hierboven voor andere uitbreidingsmogelijkheden.