Skip to main content
Beantwoord

Vragen over zelf knutselen aan ISRA en pairbonding bij nieuwe aansluiting

• September 26, 2025
  • 26 reacties
  • 449 keer bekeken

Toon eerste bericht

26 reacties

• Auteur
  • Topper
  • October 12, 2025

Haha, jij denkt wel in problemen hoor.

• voor consumenten of klein zakelijke klanten kennen we geen andere adressen dan het technische adres. U moet dus wonen op de plek waar het ISRA zit. → dat is een (administratieve) beperking die KPN zichzelf heeft opgelegd
  • Verder moet het modem dan in de kvd staan waar u geen toegang toe heeft. → als het werkt hoef je er niet meer aan te zitten toch?
  • Die kvd werkt als een kooi van faraday en hier zal de wifi niet doorheen kunnen. → met Ethernet is dat geen probleem
  • Ook zit er geen gescheiden meterkast in de kvd dus kunt u niet voor het stroom van het modem betalen. → dan betaalt KPN dit toch?
  • Ook is de kast waterdicht afgesloten, er kan dus geen gaatje in worden gemaakt om een kabel naar uw huis op aan te sluiten. → Ik heb wel een mooie boor te leen hoor
  • Het ISRA welke aanwezig is in de kast is al in gebruik, en er is maar 1 ader ingelast → Ik vermoed dat je zo nog een lading aders kunt inlassen in de kast

Maar zoals ik al schreef, ik snap dat KPN hier niet aan begint. Het is wel een leuke gedachte, zeker omdat KPN blijkbaar helemaal niets meer wil doen met koper.

Dat er een ISRA aanwezig is met een alarm in de kast wist niet, interessant.