Skip to main content
Antwoord

Vrije modemkeuze KPN: Fritz!Box 5590 aansluiten

• September 2, 2025
  • 3 reacties
  • 81 keer bekeken

Ik probeer de volgende pagina te openen:
👉 https://www.kpn.com/service/servicetools/vrije-ont-keuze

Daar wil ik instellen dat ik gebruik maak van mijn eigen modem (Fritz!Box 5590 Fiber).
Helaas kan ik deze URL thuis via mijn KPN-glasvezelverbinding niet openen.

Mijn vraag is: hoe kan ik nu het Modem-ID (ONT-ID / PON-ID) van mijn Fritz!Box 5590 Fiber doorgeven, zodat dit aan mijn aansluiting wordt toegevoegd?
Ik wil graag gebruikmaken van mijn recht op vrije modemkeuze en mijn Fritz!Box 5590 direct op de glasvezel aansluiten.

Beste antwoord door Maja van KPN

Welkom op de community ​@Elmer van der Meer, hoewel de aanleiding minder leuk is. Wat flauw dat dit niet soepel verloopt!

Heb je op dit moment de FritzBox al aangesloten? Zo ja, zou je dan -tijdelijk- het KPN modem weer aan kunnen sluiten en kijken of de servicetool dan wel goed werkt? Zie voor meer informatie ook het volgende artikel:

3 reacties

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • Antwoord
  • September 5, 2025

Welkom op de community ​@Elmer van der Meer, hoewel de aanleiding minder leuk is. Wat flauw dat dit niet soepel verloopt!

Heb je op dit moment de FritzBox al aangesloten? Zo ja, zou je dan -tijdelijk- het KPN modem weer aan kunnen sluiten en kijken of de servicetool dan wel goed werkt? Zie voor meer informatie ook het volgende artikel:

Ik heb het werkend gekregen niet geheel zoals ik wilde maar het werkt. bedankt voor je reactie.

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • September 8, 2025

Fijn dat het nu werkt ​@Elmer van der Meer, ook al is het niet precies zoals je het in gedachten had! Mocht je nog tegen specifieke dingen aanlopen, dan kan je daar altijd vragen over stellen hier op de community. Of neem bijvoorbeeld eens een kijkje in dit topic over het gebruik van een eigen router