Skip to main content
Vraag

Vrije ONT keuze tool werkt niet om FRITZ!Box rechtstreeks aan te kunnen sluiten

• 10 juni 2025
  • 3 reacties
  • 46 keer bekeken

Hallo,

Ik heb een fritzbox 5590 met een goede sfp die direct op mijn glasaansluiting zou moeten kunnen (komt van de buren een paar deuren verderop en heeft daar een jaar gewerkt). Hiervoor moet mijn ONT vervangen worden volgens de KPN service tool. Ik heb nog een oude FTU_GN02 volgens diezelfde servicetool. Ik zou dan een TK01 moeten krijgen met in eerste instantie een andere ONT.

Als ik alles keurig invul en het akkoord vinkje zet gebeurt er helemaal niets in de servicetool, met meerdere browsers en verschillende computers geprobeerd. Dit is de url die ik heb gevonden: https://servicetools.kpn.com/v2

Hoe kom ik van die oude genexis ONT af en krijg ik de nieuwe, de servicetool hiervoor schijnt al heel lang niet te werken lees ik eerdere forumposts, bellen heb ik geprobeerd, daar kwam ik niet veel verder dan waarom en weet u het zeker.

Kan iemand via dit forum ervoor zorgen dat deze aanvraag doorgezet wordt naar de goede afdeling.

Groet,
Edwin.

3 reacties

• 6717 reacties
  • 10 juni 2025

Hier iemand die dat ook niet voor elkaar kreeg:

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 10 juni 2025

Dan moet ik mijn eigen genexis ont slopen en er een glasvezelkabeltje aan knutselen om die patch te kunnen maken. Dat heeft KPN liever niet, die wil graag een TK-01 plaatsen in dit soort gevallen en dat snap ik helemaal. Daar is denk ik ook die servicetool voor bedacht… alleen die werkt dus niet.

Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 28385 reacties
  • 12 juni 2025

Hoi ​@EdwinWM . Welkom bij de KPN Community,

Je kunt het beste een terugbel afspraak maken.  Als een dienst die wij leveren niet werkt kan een collega een ticket aanmaken en/of een monteur aansturen. Ik weet niet of je die fritzbox huurt maar als dat wel zo is, zou je bij de techdesk uit moeten komen. Die hebben sowieso veel ervaring met deze tool en eventuele workarounds. 

Reageer