Skip to main content
Antwoord

Vrijwel elke avond verbrekende internetverbinding sinds overstap naar glasvezel

• November 4, 2025
  • 1 reactie
  • 30 keer bekeken

ajoskam1997
Helper
Forum|alt.badge.img+1

Sinds wij glasvezel hebben ipv ADSL, ervaren wij zeer regelmatig dat het internet enkele minuten uitvalt. Vrijwel elke avond gebeurt dit wel. En soms valt hij zodanig weg dat hij pas weer terugkomt na reboot van de modem.

Ik zeg avond, maar dat is het enige moment dat ik het thuis gebruik. Dus overdag kan ik het niet veel testen. Op zondag merk ik het soms overdag ook, maar dan ben ik minder vaak online dan in de avond.

Is dit een bekend probleem? Ik word er namelijk echt heel chagrijnig van.
Ik heb overigens nog steeds een Xperiabox V10, die is al een jaartje of 4 oud zeker wel.
Dus daar zat eerst de ADSL/VDSL kabel in en nu zit hij op glasvezel.

Maar met de ADSL/VDSL hebben wij nooit problemen gehad.

Beste antwoord door Erwin van KPN

Hoi ​@ajoskam1997 . Welkom hier.

Dat klinkt ontzettend vervelend. Glasvezel hoort juist super stabiel te zijn, dus dit is zeker niet de ervaring die je zou moeten hebben. Goed dat je het hier meldt.

Kun je aangeven of alles uitvalt op het moment dat het gebeurt? Dus zowel internet als tv? En zie je dan ook iets bijzonders aan de lampjes op de Experia Box V10 (bijvoorbeeld dat ze gaan knipperen of uitvallen)?

De V10 zelf is over het algemeen een heel stabiel modem, dus de kans is klein dat het probleem daar vandaan komt. Het kan wel helpen om de bekabeling nog eens goed na te lopen — vooral de verbinding tussen het glasvezelkastje en de V10. Geef vervolgens zowel het glasvezelkastje als de modem eens een herstart. Soms zorgt dat ervoor dat alles weer netjes wordt gesynchroniseerd.

Als alternatief kun je ook de MijnKPN App downloaden en een van de servicetools draaien. Dan doe je een analyse op je eigen lijn. 

Laat vooral even weten wat je ziet bij de lampjes en of het om internet én tv gaat. Dan kijken we graag verder met je mee.

1 reactie

Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • Antwoord
  • November 6, 2025

Hoi ​@ajoskam1997 . Welkom hier.

Dat klinkt ontzettend vervelend. Glasvezel hoort juist super stabiel te zijn, dus dit is zeker niet de ervaring die je zou moeten hebben. Goed dat je het hier meldt.

Kun je aangeven of alles uitvalt op het moment dat het gebeurt? Dus zowel internet als tv? En zie je dan ook iets bijzonders aan de lampjes op de Experia Box V10 (bijvoorbeeld dat ze gaan knipperen of uitvallen)?

De V10 zelf is over het algemeen een heel stabiel modem, dus de kans is klein dat het probleem daar vandaan komt. Het kan wel helpen om de bekabeling nog eens goed na te lopen — vooral de verbinding tussen het glasvezelkastje en de V10. Geef vervolgens zowel het glasvezelkastje als de modem eens een herstart. Soms zorgt dat ervoor dat alles weer netjes wordt gesynchroniseerd.

Als alternatief kun je ook de MijnKPN App downloaden en een van de servicetools draaien. Dan doe je een analyse op je eigen lijn. 

Laat vooral even weten wat je ziet bij de lampjes en of het om internet én tv gaat. Dan kijken we graag verder met je mee.