Skip to main content

Hallo Forum,

 

ik ben net verhuisd en heb contact gehad met de klantenservice en zou in aanmerking komen voor het vroegtijdige contractontbinding, hiervoor moet ik een bewijs leveren van uitschrijven en inschrijven op het nieuwe adres. nou dit zorgt nog voor de nodige moeilijkheden, volgens de klanten service moet ik namelijk naar de gemeente, maar de gemeente zegt dat ze deze alleen geven wanneer iemand verhuisd naar het buitenland en zij kunnen dan ook geen bewijs van inschrijving leveren. volgens de persoon van de klantenservice volstaat het overzicht van Mijn Overheid met je nieuwe en oude adres ook niet als bewijs van verhuizen. 

 

heeft iemand enig idee hoe ik deze bewijsstukken kan vinden want de facturen tikken natuurlijk aardig aan op deze manier :p 

 

alvast bedankt :) 

 

 

Kan kpn niet leveren op het nieuwe adres? Zoja dan is ontbinden van het contract niet mogelijk.


Kan kpn niet leveren op het nieuwe adres? Zoja dan is ontbinden van het contract niet mogelijk.

kpn kan wel leveren maar niet dezelfde snelheid, ik heb van de klantenservice al zwart op wit dat ontbinden mogelijk is alleen weet ik dus niet wat ze zien als volwaardige bewijsstukken

 


Ik denk dat de klantenservice een foutje maakt en emigratie heeft begrepen.  Een moderater gaat dit oppakken.  De wachtijd is 2 dagen. 


Ik denk dat de klantenservice een foutje maakt en emigratie heeft begrepen.  Een moderater gaat dit oppakken.  De wachtijd is 2 dagen. 

naja er zijn hier op het forum ook meerdere post over mensen die verhuizen binnen Nederland en kunnen opzeggen ivm niet toereikende snelheid en hierom te kunnen ontbinden. Ik heb vandaag wederom met iemand van de klantenservice aan de telefoon gezeten en hij bevestigde ook weer dat het mogelijk was wanneer ik van utrecht naar de meern verhuis, hij vroeg me om beide postcodes etc. 

 

in ieder geval bedankt voor de reactie hoor ik dan weer terug van de moderator via deze forumpost?


Een moderater reageert hier op je topic.  Is de snelheid in je nieuwe woning dan zo slecht?


Een moderater reageert hier op je topic.  Is de snelheid in je nieuwe woning dan zo slecht?

Ik vind persoonlijk een abbonement met een max van 100mb zonder glasvezel toch wel een flinke downgrade ja, er zijn andere aanbieders die tot de gigabit bieden, zodra kpn deze snelheid kan leveren kom ik met alle liefde terug natuurlijk :P

 

Bedankt voor je hulp in ieder geval

 

 


Een moderater reageert hier op je topic.  Is de snelheid in je nieuwe woning dan zo slecht?

Ik vind persoonlijk een abbonement met een max van 100mb zonder glasvezel toch wel een flinke downgrade ja, er zijn andere aanbieders die tot de gigabit bieden, zodra kpn deze snelheid kan leveren kom ik met alle liefde terug natuurlijk :P

 

Bedankt voor je hulp in ieder geval

 

 

Afhankelijk van wat voor internetgebruik er is in de woning kan 100Mbps dik oké zijn. Gigabit internet is zwaar overrated en ik ben in mijn tijd als monteur slechts enkele casussen tegengekomen waar gigabit ook echt nut heeft. Een voorbeeld is een studentenhuis met 20 bewoners die allemaal tegelijk thuis lessen volgden en tussendoor streamen, downloaden en gamen.

 

Ja, van glasvezel terug op koper kan als downgrade gezien worden maar als je 100 kan halen dan betekent dit al snel dat je op een actieve straatkast zit en er vectoring wordt toegepast. Vectoring werkt als een soort noise-cancelling voor je VDSL-verbinding waardoor deze ook mega stabiel kan worden. 


Je gaat een contract aan op persoonlijke titel. Niet op adres. 


Is een uittreksel van de gemeente basis register geen oplossing? Die kost dacht ik drie tientjes. Staat daar een adres op, ja toch?


Hallo @Milanvo, welkom. 

Ik heb voor jouw de contract ontbindende voorwaarden erbij gezocht om uitsluitsel te krijgen. Het klopt dat je bij een verhuizing niet automatisch je contract mag opzeggen, zoals meerdere forum leden al hebben aangegeven is het contract op naam en niet per adres. 

Echter, wanneer jij van een locatie met glasvezel verhuist naar een locatie zonder glasvezel, telt dit als een contract ontbindende voorwaarde. Sterker nog, je hoeft hier geen bewijslast voor aan te leveren. Mijn collega's kunnen via de adres-checker waarover zij beschikken controleren of er wel of geen glas aanwezig in jouw nieuwe woning. Je kan mijn collega's van de desk opzeggingen bereiken via 0800-0402, spreek in: “ik wil opzeggen.”