Skip to main content
Vraag

VvE-toestemming binnen, maar geen contact te krijgen met aannemer voor glasvezelaanleg

• December 4, 2025
  • 3 reacties
  • 18 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Beste KPN-community,

Ik heb een vraag/probleem rondom de aanleg van glasvezel op mijn adres.

Onlangs is er een monteur langs geweest om glasvezel aan te leggen. Tijdens het bezoek bleek dat de kabel via de buitenkant van het gebouw naar mijn appartement gelegd moet worden en dat hiervoor toestemming van de VvE nodig is, omdat er iets met de gemeenschappelijke gevel moet gebeuren. We zijn toen uit elkaar gegaan met de afspraak dat ik eerst VvE-toestemming zou regelen en dat er daarna een nieuwe afspraak zou worden gemaakt.

Inmiddels heb ik de schriftelijke toestemming van de VvE gekregen, maar het lukt mij niet om weer in contact te komen met de partij die de buitenkabel aanlegt en een nieuwe datum te plannen. Ik heb meerdere keren gebeld via verschillende nummers, onder andere 088 775 1250. Bij dat nummer krijg ik een paar keer de toon en daarna wordt de verbinding gewoon verbroken.

Hoe kan ik nu een nieuwe afspraak krijgen om de glasvezelkabel daadwerkelijk tot in mijn appartement aan te leggen?
Eerlijk gezegd ben ik inmiddels zo gefrustreerd dat ik bijna geneigd ben om gewoon bij Ziggo te blijven, ook al ben ik niet tevreden over de snelheid daar. Maar het is nu vooral het gevoel dat ik als klant nergens echt geholpen word en dat er geen nieuwe ticket/afspraak bij de installateur aangemaakt kan worden.

Kan iemand van KPN (of KPN Netwerk) helpen om dit opnieuw in gang te zetten en ervoor zorgen dat de aannemer contact met mij opneemt?

Alvast bedankt voor het meedenken.

3 reacties

Flitsend
Topper
Forum|alt.badge.img+8
  • Topper
  • December 4, 2025

Hi ​@Aleksandr S 

Wat een situatie zeg, maar fijn dat je in ieder geval het met de VVE hebt kunnen regelen.

Zoals ik het nu lees ben je momenteel geen klant van KPN, maar van Ziggo. Dat betekent dat KPN (de provider) je sowieso niet kan helpen: je bent immers geen klant van de provider en zij gaan niet over de aanleg van glasvezel. Je zou kunnen proberen om een bestelling bij de provider te plaatsen voor glasvezel, misschien gaat het balletje dan rollen?

In deze wil je zaken doen met KPN de netwerkbeheerder en moet je dus, zoals je zelf al zegt, bij KPN Netwerk zijn. De enige optie die je hebt is blijven bellen vrees ik.

De website van KPN Netwerk kun je hier vinden evenals de opties om contact te krijgen. Bij mij thuis zitten we nu ook in het glasvezelaanleg proces en ik heb gebeld met 088 006 37 44. 

Ik hoop dat het allemaal snel voor je geregeld gaat worden!

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • December 4, 2025

Dank je wel voor je reactie.

Voor mij als gebruiker is deze situatie heel vreemd en eerlijk gezegd best frustrerend.
Ik heb mijn bestelling via de KPN-website gedaan, ik ben bereid voor de dienst te betalen en ik heb nu zelfs de toestemming van de VvE geregeld. Vanuit mijn perspectief zou de rest door KPN georganiseerd moeten worden – wie precies wat regelt (provider, netwerkbeheerder, aannemer) zou eigenlijk niet mijn probleem moeten zijn als klant.

Het feit dat ik nu zelf moet proberen aannemers en verschillende nummers te bereiken, en dat de lijn soms na een paar tonen gewoon wegvalt, geeft me weinig vertrouwen in de verdere samenwerking. Dat maakt me serieus aan het twijfelen of ik wel moet overstappen.

Maar bedankt in ieder geval voor je uitleg en het meedenken.

Flitsend
Topper
Forum|alt.badge.img+8
  • Topper
  • December 4, 2025

​@Aleksandr S Als je wel al een bestelling bij KPN hebt geplaatst regelen zij dit als het goed is ook. Wel is het zo dat KPN en KPN Netwerk twee verschillende bedrijven zien, KPN de provider kan dan ook niet dat exacte status zien en dat verloopt allemaal via het bedrijf KPN Netwerk. Die onderhouden ook contact met de aannemer, dit doet KPN niet. 

Helaas moet je nou eenmaal in dit soort situaties soms er zelf achter aan gaan, de klant trekt dan vaak aan het kortste eind, maar dat is niet alleen bij KPN het geval natuurlijk.

Ik zou zeggen: bel KPN netwerk even op en doe even navraag, dan komt het vast en zeker voor elkaar. 

Succes!