Skip to main content
hallo



kan nergens vinden waar ik 500mb kan kiezen en hoeveel dat mag kosten,



ook als ik me abonnement wil wijzigen krijg ik de normale internet tezien en niks van glasvezel wat ik gebruik
Dit zou je via Mijn KPN dan abonnement wijzigen terug kunnen vinden, het kan zijn dat dit in geval van een ouder abonnement alleen mogelijk is via een nieuw abonnement.
Sinds enkele jaren maakt KPN geen onderscheidt meer tussen koper (DSL) en glasvezel. Als je huis is aangesloten op glasvezel (van KPN) dan wordt je abo over glasvezel geleverd en anders over koper. De tarieven zijn gelijk.



Als je al wat langer glasvezel hebt kan het zijn dat jouw aansluiting technisch niet hoger dan 100/100 Mb/s kan. In dat geval kun je geen 500/500 Mb/s afnemen en zul je dat in MijnKPN ook niet tegenkomen. Een moderator kan je daarover meer vertellen, dus daar zul je dan ff op moeten w88.



Om de boel te bespoedigen zou je alvast de nog ontbrekende privégegevens in je profiel kunnen invullen (die zijn alleen zichtbaar voor moderators en niet voor de overige forumgebruikers).
Als je al wat langer glasvezel hebt kan het zijn dat jouw aansluiting technisch niet hoger dan 100/100 Mb/s kan. In dat geval kun je geen 500/500 Mb/s afnemen en zul je dat in MijnKPN ook niet tegenkomen.

Ik dacht dat alle PoP's ondertussen 500Mbps aansluitingen ondersteunen.
De pop's misschien wel maar de provider hardware niet altijd. Er zijn nog genoeg Eof ingebruik dan is 100Mb echt het maximum al zegt Netco 524.
De pop's misschien wel maar de provider hardware niet altijd. Er zijn nog genoeg Eof ingebruik dan is 100Mb echt het maximum al zegt Netco 524.

Klopt, maar dan is 500Mbps dus wel te bestellen waarbij de apparatuur vervangen zal worden.
hallo

kan nergens vinden waar ik 500mb kan kiezen en hoeveel dat mag kosten,

ook als ik me abonnement wil wijzigen krijg ik de normale internet tezien en niks van glasvezel wat ik gebruik




Welkom pyron! De snelheidsopties van 200 en 500Mb zijn alleen mogelijk bij enigszins actuele abonnementen. Onze huidige abonnementen bijvoorbeeld, maar ook nog de Alles-in-1 Instap/Standaard/Premium abonnementen. Als je nog een "Alles-in-1 Glasvezel" abonnement hebt zal dit eerst moeten worden omgezet naar een nieuwe variant. Hou er rekening mee dat daardoor ook een nieuw jaarcontract ingaat.



Als dit niet het geval is, of als ik je hierbij kan helpen, wil ik je vragen je profiel aan te vullen met jouw adresgegevens en klantnummer. Ik pas nog niets aan zonder toestemming, uiteraard.





De pop's misschien wel maar de provider hardware niet altijd. Er zijn nog genoeg Eof ingebruik dan is 100Mb echt het maximum al zegt Netco 524.Klopt, maar dan is 500Mbps dus wel te bestellen waarbij de apparatuur vervangen zal worden.




Klopt helemaal! En alle PoP's kunnen dit inderdaad aan.
ok bedankt voor de reacties, heb inderdaad nog een "Alles-in-1 Glasvezel" abbo, zal die dan aanpassen, bedankt
En dan nog eens een keer een mooie aanbieding voor 500/500. Prijsverschil met 200/200 slaat nog steeds nergens op...
En je doet er verstandig aan om ook eens te meten hoeveel je nu echt verbruikt.

Dan zou je maar zo tot de conclusie kunnen komen dat 500Mbps eigenlijk weggegooid geld is omdat je toch nooit boven de 200Mbps of misschien zelfs 100Mbps zult komen.

Wij hebben een 200Mbps Internet verbinding en die bandbreedte wordt eigenlijk alleen in de nachten en ochtenden van het weekend verbruikt als er een aantal backups van virtuele machines gesynchroniseerd worden. (Zo'n 450GB aan data.)

Verder zijn de momenten schaars dat we als gezin meer dan 80Mbps verspijkeren.

Reageer