Skip to main content

Goedemorgen,

 

ik het pakket van KPN zit ook een gele kabel. Weet iemand wat ik daarmee moet doen?

Hoor het graag.Alvast bedankt. Michel

Is dat niet gewoon een utp kabel? Daarmee kunt u een pc of laptop bekabeld aansluiten.


Hallo @Mike Donders ,

Is dat deze kabel? Deze cat 6-kabel wordt gebruikt als verbinding tussen het glasvezelkastje en het modem. 
 

 


Die kabel is het . Maar er zit ook een rode kabel bij. ….Welke moet ik nu gebruiken?


Die kabel is het . Maar er zit ook een rode kabel bij. ….Welke moet ik nu gebruiken?

Ik heb geen rode kabel. Bij mij ziet het er zo uit bij mijn glasvezelkastje:

 


Oke, zag zojuist een filmpje , daar gebruiken ze de rode…Ik kijk wel eventjes. Dank je wel.


@Mike Donders de rode of gele maakt niet uit welke je gebruikt ze zijn allebei cat6. De rode is wel korter dan de gele dus kijk wat beste voor je uitkomt wbt afstand tussen NT en KPN box 'Hoe hoger de box hoe beter wbt wifi verspreiding' succes!


Hallo,

 

Heb alles, samen met de kinderen geïnstalleerd,  Modem, tv en de Tv boxen. Klein half uurtje waren we ermee kwijt. Het viel allemaal mee. Het wijst zichzelf.

 

Groet, Michel 


Fijn dat het gelukt is @Mike Donders 👍


🙂👍


Hallo,

 

Heb alles, samen met de kinderen geïnstalleerd,  Modem, tv en de Tv boxen. Klein half uurtje waren we ermee kwijt. Het viel allemaal mee. Het wijst zichzelf.

 

Groet, Michel 

KPN zoekt nog monteurs, bereid je kids alvast voor, goed bezig :P


De gele is voor als de rode kabel te kort is. Maar het liefst hebben we dat mensen de rode gebruiken omdat de WAN poort van zowel ons modem als de ONT rood zijn. Bij een eventuele storing kan de klantenservice met de rode kabel eenvoudig controleren of alles goed zit. 
 

De LAN poorten zijn bij ons geel en mensen verwarren met een storing dit nog wel eens en dan wordt de gele kabel in een gele LAN poort gestopt en dan weet je zeker dat niks meer werkt.


Oke, hartelijk voor uw bericht. Alles is aangesloten en werkt goed.


Reageer