Skip to main content

Ik wil graag weten waar dit kastje voor is.
We hebben een nieuw huis gekocht, laten de hal opknappen en wil graag weten of dit kastje weg kan.
De bedrading komt uit in de meterkast.
Wij hebben alleen internet in huis. Geen TV of vaste telefoon.
 

 

Beste @Keinom2,

Dit is een KPN aansluiting, maar hoe is het dan nu aangesloten? Heb je een nieuwe KPN aansluiting in huis? Zo ja waar zit deze in jou huis? Want een KPN aansluiting mag je niet zomaar verwijderen.

 


Dat is het KPN IS/RA punt. Daar zou alles op aangesloten moeten zijn als je KPN of een andere provider via de koperlijn hebt. Of heb je nu glasvezel???

Als je nu via de koperlijn bent aangesloten zou ik dit zeker niet loshalen/afknippen. Als het een doorverbinding is naar elders zal je daarop niks meer krijgen dan. 

Een ''beetje'’ netjes tegen de muur schroeven kan altijd, mits de kabels/draadjes dan niet los gaan.

Nota Bene: als je nu glasvezel (KPN NetwerkNL) hebt dan wordt het koperdraad nooit meer gebruikt.


Nee, hebben geen glasvezel. Het kastje lijkt erg oud. Zitten heel veel draadjes los. Hangt van ellende nog beetje aan elkaar.

Het kastje komt hierop uit, en dat loopt vervolgens naar het nieuwe modem: 

 

 


Nee, hebben geen glasvezel. Het kastje lijkt erg oud. Zitten heel veel draadjes los. Hangt van ellende nog beetje aan elkaar.

Het kastje komt hierop uit, is dat loopt vervolgens naar het nieuwe modem: 

 

 

Hallo @Keinom2 , deze foto is de enige fatsoenlijke installatie die ik zie, de eerste foto is prut, dat zou ik door een KPN-monteur in orde laten maken, als die linkse kabel naar dat IS/RA-punt op de eerste foto loopt.

 

 


Dat kastje met dat blauwe plakband, daar gaan 2 kabeltjes naar toe. Officieel is het een ISRA punt, maar het word hier gebruikt om door de verbinden lijkt het wel. Ik zou het niet weg halen, want ik denk dat je dan geen internet meer hebt. Als je handig bent, dan zou je het wel kunnen vervangen door een netter kastje. Maar doet da dan op een maandagochtend, niet op vrijdagmiddag 😉


Ja, dat is dan inderdaad mijn volgende vraag. 
Als ik hieraan vast zit, Moet er nodig een nieuwe voor komen!


Hallo @Keinom2 , deze foto is de enige fatsoenlijke installatie die ik zie, de eerste foto is prut, dat zou ik door een KPN-monteur in orde laten maken.

Wat @JanD zegt klopt, dit moet je door een KPN monteur in orde te laten maken. Begin hier niet zelf aan, mocht het verkeerd gaan dan nemen ze kosten in rekening. Als er een monteur zou komen dan kan het ook zijn dat ze kosten rekenen. Omdat het niet een “storing” is, maar iets wat jij wilt laten veranderen.


Dit kastje moet dan toch ook in de meterkast kunnen?
Of moet dat altijd zoveel meter van de modem af?
 


Ja, dat is dan inderdaad mijn volgende vraag. 
Als ik hieraan vast zit, Moet er nodig een nieuwe voor komen!

Hallo @Keinom2 alleen een KPN-monteur mag en kan aan het IS/RA-punt werken. Ga je er zelf mee aan de slag en het gaat fout krijg je de rekening van KPN gepresenteerd voor het herstel.

 


Geen zorgen, zelf begin ik er niet aan! 


Neem contact op met mijnaansluiting.nl om dit te laten repareren. Je zit hier bij KPN de Provider. Die hebben dat niet in de pocket.


Werkt er iemand bij KPN die me hiermee verder kan helpen? 


Werkt er iemand bij KPN die me hiermee verder kan helpen? 

@Keinom2 , zie mijn tegelijk met jou geplaatste bericht.


Denk er wel om dat met een reparatie van het IS/RA-punt (het kastje op de eerste foto) kosten gemoeid zijn, tenzij KPNNetwerkNL het zo achter gelaten heeft (doen ze normaliter niet).

Is dit een nieuw huis of een voor jouw nieuw, maar bestaand huis? In dat laatste geval kun je wellicht de vorige eigenaar (die het wellicht zo achtergelaten heeft) aansprakelijk stellen (verborgen gebrek), tenzij die je het kastje in die staat heeft laten zien toen je het huis kocht. Hoe dan ook KPNNetwerkNL moet dit oplossen, niet de povider kpn waar dit forum onder valt.


Denk er wel om dat met een reparatie van het IS/RA-punt (het kastje op de eerste foto) kosten gemoeid zijn, tenzij KPNNetwerkNL het zo achter gelaten heeft (doen ze normaliter niet).

Is dit een nieuw huis of een voor jouw nieuw, maar bestaand huis? In dat laatste geval kun je wellicht de vorige eigenaar (die het wellicht zo achtergelaten heeft) aansprakelijk stellen (verborgen gebrek), tenzij die je het kastje in die staat heeft laten zien toen je het huis kocht. Hoe dan ook KPNNetwerkNL moet dit oplossen, niet de povider kpn waar dit forum onder valt.


Het huis is uit 1902, dit zien we gewoon als onderhoud. Hoort erbij! Alles doet het nog hoor, alleen wil ik niet zo’n goor kastje in de hal nadat deze helemaal is opgeknapt ;) 
De kosten zullen wel wat meevallen. 
Ga zo de aanvraag doen op mijnaansluiting, zal de kosten later nog even toevoegen aan dit bericht.
Deze kun je altijd gelijk inzien gelukkig. Hebben al meer op deze site moet regelen voor de verbouwing.

Toch bedankt voor het meedenken Henk! ​​​​​


Veel plezier van je nieuwe woning in elk geval👍