Skip to main content

Goedemiddag, 

 

Sinds augustus woon ik in een woning te Zeeland. Op dit moment neem ik internet af bij Delta en komt het signaal binnen via een modem. Aansluiting via foto 1 (coax). 

 

Ik overweeg om over te stappen naar KPN. Nu heb ik twee foto's toegevoegd. Waar sluit ik in de meest logische situatie mijn modem op aan? De tweede foto weergeeft mijn meterkast aan. Ik zie hier een lasdop. 

 

Hallo @Pietjep8 

 

Die lasdop is een KPN aansluiting.
Loopt die dunnere kabel nog ergens heen of is die afgeknipt, zo lijkt het tenminste op de foto?
Anders kan een installatie monteur daar wel een mooie aansluiting van maken.

 


Als eerste is het van belang om te weten of de snelheid acceptabel is op je locatie.
Dat is bij een DSL lijn (cq telefoonlijn) sterk afhankelijk van de lengte van de kabel, tot de centrale of straatkast.

Dat kun je (tegenwoordig) alleen uitvinden door een aanvraag te starten (en af te breken) op :
<wie vult aan>


...

Dat kun je (tegenwoordig) alleen uitvinden door een aanvraag te starten ( en af te breken) op :
<wie vult aan>

Dat kan je hier doen: https://www.kpn.com/shop/pakket-zelf-samenstellen


Hallo @Pietjep8 

 

Die lasdop is een KPN aansluiting.
Loopt die dunnere kabel nog ergens heen of is die afgeknipt, zo lijkt het tenminste op de foto?
Anders kan een installatie monteur daar wel een mooie aansluiting van maken.

 

 

Goedemiddag, 

 

Deze lijkt door te lopen, is niet afgeknipt. Zie foto's, gaat een dikkere buis in. Ik vermoed naar de coax in de woonkamer. 

 

 


Die coax is alleen voor kabel internet, niet voor DSL, dan zou je zo'n soort aansluiting moeten hebben:

Als je die nergens kan vinden zal die wel ergens achter weggewerkt zijn, maar een nieuwe aansluiting in de meterkast kan hier makkelijk gemaakt worden.


Het aansluiten zal het probleem niet zijn.
Weet je al wat de snelheid kan zijn ?


Het aansluiten zal het probleem niet zijn.
Weet je al wat de snelheid kan zijn ?

Hij heeft via kpn maximaal 50 mb download aan.

VDSL via de vaste telefoonaansluiting. 


Dat is een prima snelheid.
Het is leuk als je tzt hier laat weten hoe het verder gaat.


Het aansluiten zal het probleem niet zijn.
Weet je al wat de snelheid kan zijn ?

Hij heeft via kpn maximaal 50 mb download aan.

VDSL via de vaste telefoonaansluiting. 

VDSL, dus maximaal wil helaas niet zeggen dat je dat zult halen. Wat biedt Delta op die coax verbinding?


Voor normaal gebruik mag iets minder ook nog wel, voor mij althans.
Even rondvragen bij de buren ed om te zien of er niemand is met een DSL verbinding om daar te horen hoe dat werkt.

Wat je doet overwegen om over stappen daar ben ik ook wel benieuwd naar.