Skip to main content
Beantwoord

Waar moet ik glasvezelkastje op aansluiten?

• April 28, 2025
  • 37 reacties
  • 376 keer bekeken

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

37 reacties

• Auteur
  • Topper
  • April 28, 2025

@JeroenGroen Dat is een zogenaamd varkensnuit en is niet een ISRA, meestal wordt vanuit een ISRA via splitter de kabel naar meerdere kamers verlegt, maar de hoofdaansluitingspunt  is meest in de meterkast (kruipruimte?), als daar de ISRA ligt, is het voor de hand liggend dat glasvezel ook daar binnen komt.

Kan niks hiervan vinden, het wel een losse kabel gevonden die uit de kruipruimte komt. Is dit iets? In de kruipruimte zit alleen de watermeter voor zover ik kan zien.

Losse kabel
Kruipruimte

• April 28, 2025

Losse kabel

Dit is de oude telefoonlijn. Hier levert KPN op als er nog geen glasvezel beschikbaar is.

• April 28, 2025

Er moet toch ergens een administratie zijn ( bij kpn (oid) ) waar in staat of de kabel al wel naar binnen is gebracht ? En waar, op welke plek.

• Auteur
  • Topper
  • April 28, 2025

Er moet toch ergens een administratie zijn ( bij kpn (oid) ) waar in staat of de kabel al wel naar binnen is gebracht ? En waar, op welke plek.

Dat lijkt mij ook, maar blijkbaar niet?

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • April 28, 2025

Ik denk dat een monteur de beste oplossing is. Bij KPN zal wel bekend moeten zijn of er een aansluitpunt aanwezig is, of nog geregeld moet worden. Is de huis eigenaar ooit eens benaderd over glasvezel? En zo ja, wat is er geregeld?

• April 28, 2025

[..] Daarvoor heb ik een glasvezelkastje meegeleverd gekregen [..]

Dan zou je toch mogen aannemen dat kpn “denkt” dat er een aansluiting is.

Zet de gegevens in je profiel (= niet openbaar) dan kan een kpn medewerker er (misschien/hopelijk) iets over zeggen.

• Auteur
  • Topper
  • April 28, 2025

Ik denk dat een monteur de beste oplossing is. Bij KPN zal wel bekend moeten zijn of er een aansluitpunt aanwezig is, of nog geregeld moet worden. Is de huis eigenaar ooit eens benaderd over glasvezel? En zo ja, wat is er geregeld?

De huisbaas weet het helaas niet, hij zei wel dat het mogelijk is dat de elektriciteitsmeter (en dus misschien de glasvezel aansluiting) bij de onderbuurman in het huis zit i.p.v. ons huis. 

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • April 28, 2025

Heb je al je gegevens in je profiel ingevuld, zoals ​@KeesYagi vroeg?

• Auteur
  • Topper
  • April 28, 2025

Nee ik kon niet helemaal vinden waar ik dat kan aanpassen

MR_CHIP
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+7
  • Wijsgeer
  • April 28, 2025

Nee ik kon niet helemaal vinden waar ik dat kan aanpassen

https://community.kpn.com/settings/profile

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • April 28, 2025

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi ​@JeroenGroen, welkom op onze community! Als je het glasvezelaansluitpunt niet kan vinden is het inderdaar wel een goed idee om een monteur te laten komen. Ik zie dat die ingepland staat voor morgen! Ik zie in onze administratie dat je inderdaad glasvezel zou moeten hebben.

Laat je ons weten hoe t afloopt?