Skip to main content

De aannemer die in Zaandam glasvezel heeft aangelegd is in mijn tuin bezig geweest en heeft zonder dat iemand aanwezig was een glasvezelkabel in mijn tuin gelegd. Nou is dat niet zo’n probleem, want ik heb een abonnement bij KPN, maar de aannemer heeft een deel van de bestrating niet aangeheeld. De straatstenen liggen naast het pad? Bij wie moet ik zijn om dit te laten herstellen?

Hiet gaat de netwerktak van KPN over. Hierbij de contactpagina.

Hallo ​@Herman Oostwal 

Mooi dat glasvezel ook bij jou aangelegd wordt. Ik maak er al een jaar met veel plezier gebruik van.

Jammer dat de aannemer de zaken niet netjes heeft achter gelaten.
Als de glasvezel in opdracht van Netwerk KPN is aangelegd, kan je via de website een schade of klacht melden:  https://netwerk.kpn.com/klacht-indienen/

Bij wie moet ik zijn om dit te laten herstellen?

De wegbeheerder (gemeente) is aansprakelijk voor schade als gevolg voor een slechte wegdek of stoep. Een melding bij gemeente maken en ze zijn verplicht te herstellen, daarna werden  ze kosten verhalen van de veroorzaker (glasvezel aanlegger)

Dankjewel. Dat weet ik, maar als je het goed leest dan zie je dat het mijn voortuin betreft. Mogelijk ten overvloede, maar ik woon in een eengezinswoning. Het gaat niet over gemeentegrond, maar mijn privé tuin. Vandaar dat ik de naam van de aannemer vraag. Ik ga er tevens van uit dat de kabel in opdracht van KPN is aangebracht, toch?

Hallo ​@Herman Oostwal 

Weet je zeker dat KPN de opdrachtgever is? Heb je informatie ontvangen dat zij met de aanleg begonnen zijn? Er zijn ook andere partijen (zoals Delta en ODF) in Nederland bezig met glasvezel. Wat is de kleur van de glasvezelkabel? Oranje is de kleur van KPN.

Hier ben je op de community van KPN de provider. Die heeft niets te maken met aanleg, alleen met de levering van internet diensten.

Voor vragen over aanleg etc. moet je zijn bij de netwerktak van KPN: 

https://netwerk.kpn.com/service-en-contact/

Ik lees ergens dat Open Dutch Fiber ook glasvezel aanlegt in Zaandam. Weet je zeker dat het glas van KPN is? Welke kleur heeft de kabel? 

Daar ga ik van uit, omdat ik daarna ook over moet stappen van mijn oude netwerk naar glasvezel. Ik word zelfs gratis aangesloten volgens de berichten?.De kabel is oranje overigens.

Dank Rbxx,

ik heb de klacht ingediend.

Reageer