Skip to main content

Als ik in de meterkast kijk, zie ik niet direct een aansluiting voor een datakabel voor mijn Experia modem. Ik vraag me af of internet en tv via een coaxkabel worden doorgestuurd, maar dan nog, waar sluit ik dat aan aan het modem? Op de foto’s zie je de kabel met het binnenkomende signaal, een versterker en een stopcontact met twee aansluitingen: tv en (x). Graag suggesties. 
 


 


 

 

Dit is allemaal niet geschikt voor een internetverbinding van kpn. Zit er in de woonkamer ook geen aansluiting?


Dat is coax voor Ziggo.

Heb je nergens een ouderwetse telefoonaansluiting?

Zo nee, dan ben je gebonden aan Ziggo.


Hallo @Aangesloten05 

 

Wat voor abonnement heb je besteld, DSL of glasvezel?

De DSL aansluitingen kunnen er zo uitzien, de aansluitdoos vind je meestal in de woonkamer en de rest meestal in de meterkast maar afhankelijk van de leeftijd van je huis kan het ook op andere plekken zitten, als het echt oud is kan zo'n lasdop ook een metalen omhulsel zijn:

Helaas komt het ook voor dat de aansluiting gesloopt of ergens verborgen is door de vorige eigenaar/bewoner van het huis.

 

Als je een glasvezel abonnement hebt afgesloten dan zien de aansluitingen er zo uit:

 

Bron: https://www.kpn.com/service/internet/aansluitpunt.htm


Dank voor jullie antwoorden en de beste wensen, allemaal. Ik heb nu dit kastje gevonden (zie foto). Dit ziet er beter uit. De vraag is nu welke kabel voor wat is. Ik denk dat de zwarte kabel het binnenkomende signaal is. En de blauwe? En die afgeknipte witte?

 


Jij ook de beste wensen @Aangesloten05 

Dat is volgens mij een ISDN splitter, waar gaan die blauwe en zwarte kabel heen?

 


een hele oude ISDN splitter inderdaad, die totaal geen functie meer heeft.

witte kabel, inkomende lijn van buiten.  blauwe kabel, DSL signaal naar het modem toe. zwarte kabel, telefoonlijn.

er zal dus nog ergens een aansluiting moeten zitten waar de witte kabel van deze ISDN splitter vanaf komt.


Bedankt joey92. Nog eens gekeken en nu zie ik deze grijze kabel. 
 

 


Jij ook de beste wensen @Aangesloten05 

Dat is volgens mij een ISDN splitter, waar gaan die blauwe en zwarte kabel heen?

 

Het is een ADSL-splitter @GeSp en @joey92 Line, Phone en Data, staat er ook op.


Bedankt joey92. Nog eens gekeken en nu zie ik deze grijze kabel. 
 

 

Dat is een netwerkkabel @Aangesloten05 .

Probeer de kabels terug te voeren naar een beginpunt van de ADSL-splitter op een eerdere foto.

Het moet terug te voeren zijn naar een van de onderstaande IS/RA-punten als je nog een koperlijn hebt:

Diverse IS/RA-punten

 


Bedankt joey92. Nog eens gekeken en nu zie ik deze grijze kabel. 
 

 

@Aangesloten05 

die grijze kabels zijn zo te zien gewoon normale (CAT5e) internet kabels.

kun je anders een foto maken van de gehele meterkast? misschien dat we dan iets kunnen zien wat misschien een aansluiting zou kunnen zijn.


Dat lijkt meer een op een UTP netwerkkabel.

KPN heeft installatie garantie dus als het zelf niet lukt dan kan je gratis een monteur laten komen, zie deze pagina: https://www.kpn.com/service/internet/installatiegarantie.htm

Lijkt mij handiger om daar gebruik van te maken want de aansluiting die je zoekt is kennelijk niet makkelijk te vinden.
Er zal sowieso een aansluitdoos geplaatst moeten worden.

Je kan daarvoor bellen met de klantenservice 0800-0402 (ma t/m vr 08:00 - 18:00, za 08:00 - 17:00).

 


@GeSp Dank voor de reactie. We hebben een afspraak staan met een KPN monteur. Hopelijk komt die eruit. Ik vind het interessant dat je spreekt over een installatie garantie en gratis monteursbezoek. We stappen over op een ander KPN pakket, maar verwachten wel voor de installatie te moeten betalen. 


@Aangesloten05

Als je al eerder KPN internet had, hoe was je dan tot nu toe aangesloten op internet van KPN?

Ben je soms net verhuist, bij verhuizing geldt die gratis monteur ook, dat staat ook vermeld op die pagina uit de link.


De aansluiting was over glasvezel via een Experia modem. Ik verhuis op maandag. Bij de nieuwe woning komt glasvezel pas deze zomer. 


Het zat toch in de buurt van het ASSL-kastje. Wel een hele zoektocht. Het is gelukt met hulp van de KPN-monteur. Bedankt!


Het zat toch in de buurt van het ASSL-kastje. Wel een hele zoektocht. Het is gelukt met hulp van de KPN-monteur. Bedankt!

Fijn dat het met behulp van een monteur gelukt is en je nu een werkende verbinding hebt @Aangesloten05 

 

Jij ook de beste wensen @Aangesloten05 

Dat is volgens mij een ISDN splitter, waar gaan die blauwe en zwarte kabel heen?

 

Het is een ADSL-splitter @GeSp en @joey92 Line, Phone en Data, staat er ook op.

Ja dat klopt @Nomen Nominandum maar hij is wel voor een ISDN aansluiting (dat zie je ook aan de kabels en RJ-45 stekkers).