Skip to main content

Ik lees hier een zeer herkenbaar probleem: tot 31 maart deed de Wifi (superwifi) het prima, en de interactieve TV meestal (na die reset die we hebben gehad), ook met de draadloze adapters. Plotseling gaat het waardeloos en ook komt ik niet verder met de wifi-manager. Wat te doen? De monteur?

 

Admin: eigen topic voor vraag aangemaakt

Goedemiddag @Elze de Vries, kun je toelichten waar je precies tegenaan loopt?

  • Krijg je foutmeldingen te zien?
  • Hoe branden de lampjes?
  • Hoe zitten je wifiversterkers en TV ontvangers aangesloten op je experiabox?

Ik kijk ook graag even mee, kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?


Verschil tussen snelheid en bereik. Ik begrijp dat het bereik (de afstand tot de accesspoints) nog wel goed is maar dat je veel minder snelheid ervaart. Ook omdat je aangeeft dat ITV niet meer goed werkt (begrijp ik althans want heel duidelijk geef je dat niet aan).

Dus toch wat vragen;

Welke experiabox heb je?
Je hebt die ronde witte superwifi's?
Is er momenteel storing in je buurt?


Beste Thomas,

De TV geeft geen foutmeldingen maar hapert de laatste tijd uiterst geregeld. Zodat we na enig herstarten ook geregeld stoppen met kijken.

De lampjes: vaak rood en knipperend bij zo'n hapering (beeld, geluid, geen enkele actie).

Aansluitingen: gekoppeld aan de experiabox V10 en dan verder draadloos (? weet niet zeker of ik het allemaal nog begrijp?).

Mobiel: gewoon drama om wifi te krijgen, behalve naast de Experiabox. Idem met de (nieuwe) Mac mini, die het eerst wel. een dag of veertien gewoon deed op de wifi.

En nu mijn profiel gezellig ingevuld (waarom sekse en geboortedatum?).

Gegroet, Elze


Beste Peter,

KPN bezweert mij steeds dat er geen storingen zijn.

Experiabox V10 en de witte ronde superwifi's. 

Snelheid of bereik? Voor de ITV blijkbaar de snelheid, maar voor de wifi op mobiel en Mac mini domweg geen bereik. Gisteravond heeft zoon e.e.a. weer ingesteld, mijn telefoon nu oké, en vervolgens had hij weer een probleem.

Gegroet! Elze


U gebruikt toch niet dit soort dingen hoop ik? 

 


@Elze de Vries zoals @Joep1965 hierboven noemt zitten deze problemen vaak in deze adapters. Gelukkig is het vaak ook goed op te lossen.
In de onderstaande topics staat beschreven hoe deze adapters werken en hoe je deze problemen op kunt lossen.
Als je er niet uit komt denken of dit lost het niet op denken we natuurlijk graag met je mee! 


Of dit ook het probleem met je Wifi veroorzaakt is natuurlijk nog even de vraag, hoe zitten de Superwifi punten aangesloten op je experiabox?

De verbinding vanaf hier tot aan jouw experiabox ziet er uitstekend uit.

 


@Elze de Vries heb je de oorzaak (en oplossing) nog kunnen vinden?


We hebben niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat het gelukt is.  Anders weet je ons te vinden!