Skip to main content
Vraag

Waarom bellen jullie me onophoudelijk en kunnen jullie niet eerst laten weten waarom?

• September 2, 2025
  • 5 reacties
  • 60 keer bekeken

Beste KPN’ers, aan de internetverbinding ligt 't niet, maar de toch ietwat tekortschietende service om jullie gewoon per mail een vraag te kunnen stellen, stap ik over via de consumentenbond naar een andere provider. 
Nu word ik onophoudelijk door jullie via de telefoon lastig gevallen, KPN Klantenservice (088 7751050). 

Voor ik -als neurodivers persoon- al dan niet besluit de telefoon op te nemen, wil ik éérst weten waarom jullie me bellen (óf misschien gewoon lastigvallen). 
Dus ajb: stuur me een mail - leg duidelijk aan waarom je me wilt spreken - en/of maak duidelijk welke actie jullie van me verwachten. En dan, heel misschien, zal ik terugbellen, maar dan ook alleen als 't écht nodig is…
Mede dank namens de rest van de ca. 1 miljoen neurodivergenten!

5 reacties

Flitsend
Topper
Forum|alt.badge.img+8
  • Topper
  • September 2, 2025

Hi ​@aabbccdd ,

Dat kan heel goed verkoop gericht zijn. Vaak doen bedrijven een poging je te behouden als je gaat overstappen. Ook als je hebt opgezegd gaat KPN je bellen om dit telefonisch te bevestigen, zoals op de website toegelicht staat. 

Als het wel verkoopdoeleinden heeft heb je in dit land het recht van verzet. Meer informatie kun je hier vinden. 

JanD
Superuser
  • Superuser
  • September 2, 2025

Hi ​@aabbccdd ,

Dat kan heel goed verkoop gericht zijn. Vaak doen bedrijven een poging je te behouden als je gaat overstappen. Ook als je hebt opgezegd gaat KPN je bellen om dit telefonisch te bevestigen, zoals op de website toegelicht staat. 

Als het wel verkoopdoeleinden heeft heb je in dit land het recht van verzet. Meer informatie kun je hier vinden. 

Vergeet je ook niet te studeren ​@Flitsend 😎

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • September 2, 2025

hai ​@JanD dank! 
wel interessant, als 't inderdaad die verkoop - strategie is; ik heb, voor ik overstapte, nl. eerst netjes KPN gebeld met de vraag of ze nog een interessant aanbod zouden hebben wat m’n voorstel mogelijk zou kunnen stoppen. ze konden echter niets voor me betekenen…. blijkbaar moet 't eerst écht heel serieus worden, voor ze in actie komen?

Flitsend
Topper
Forum|alt.badge.img+8
  • Topper
  • September 2, 2025

hai ​@JanD dank! 
wel interessant, als 't inderdaad die verkoop - strategie is; ik heb, voor ik overstapte, nl. eerst netjes KPN gebeld met de vraag of ze nog een interessant aanbod zouden hebben wat m’n voorstel mogelijk zou kunnen stoppen. ze konden echter niets voor me betekenen…. blijkbaar moet 't eerst écht heel serieus worden, voor ze in actie komen?

Het hangt ook af of je binnen in je contract zit. Zolang je contract nog loopt krijg je geen korting, dat is bijna overal zo. Althans, niet in keiharde euro's. Vaak in de trant van extra diensten zoals Netflix. Ben je buiten contract en kun je dus (met een maand opzegtermijn) overstappen? Dan gaat KPN ongetwijfeld iets van moeite doen om je te behouden, net als elke ander welwetend bedrijf die klanten wilt houden 😉

Even terug naar je probleem; als je opzegging correct is verwerkt en je inmiddels bij een andere provider zit (zoals ik je bericht nu lees) zullen het waarschijnlijk verkooptelefoontjes zijn van een uitbellend team van KPN mits je nog een technisch vraagstuk had lopen zoals een storing of een klacht. Is er geen voicemail ingesproken?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • September 2, 2025

ah, de kans wordt steeds kleiner dat 't een technische vraag betreft; maar idd verkoop tactieken zijn. overstap is nl. geregeld en er zijn geen technische vragen. 
wat ik machtig interessant vind: ik bel kpn eerst met de expliciete vraag of ze nog een mooi aanbod kunnen doen. dat konden / wilden ze niet. vervolgens heb ik de overstap geregeld. en beginnen ze te bellen… 
enne… misschien wel voicemail ingesproken, maar ik weiger die af te luisteren, wat ik overigens ook zeg op m'n voicemail ;-)