Skip to main content

Waarom blokkeert kpn andere providers op de glasvezel buitengebied . De combinatie tussen solcon en kpn is wel heel vreemd  Solcon heeft nu het alleen recht samen met kpn ,alleen kpn ontkend dat er huis aansluitngen op glasvezel zijn in de buiten gebieden Maak zelf 2 maanden gebruik van glasvezel  verplicht door solcon ( dochter van kpn  ) om een jaar abonement af te sluiten. Geen enkele andere provider weet er iets van . Misschien iets meer bekent heid er over hoeft kpn ook dë show van   

( ik weet niets )door middel van brieven te sturen naar klanten van solcon.

Dat is een gevolg van de privatisering die mogelijk is gemaakt door onze wijze overheid, maar wel gebaseerd op ons stemgedrag.

Ik haal maar even een eerder onderwerp aan waar ik het eea in schreef :

https://forum.kpn.com/internet-9/glasvezel-via-derden-of-kpn-477142


wel jammer dat men zich hier achter verschuilt , eens kijken of het  programma kassa hier meer duidelijk in kan scheppen Dit is trouwens geen antwoord op mijn vraag waarom blokkeert de kpn andere providers ?


Degene die de kabel aanlegt bepaald wie er tegen welke prijs gebruik van mag maken, in dichtbevolkte gebieden liggen er soms 2 of 3 glasvezel kabels naast elkaar, geldverkwisting. In de buitengebieden moet je fors bijbetalen voor 1 kabel.

Deze vraag komt hier vaak langs, maar deze in geslagen weg is niet meer eenvoudig terug te draaien ben in bang voor, eenmaal de macht uit handen gegeven is de weg terug bijkans onmogelijk. Ik verbaas en erger me hier al 10-tallen jaren aan.


samen zijn we sterk , toch . kpn klanten laten zich niet voldoende horen .En inderdaad geld beslist. einde van het 1 jaars contract maar naar een andere provider als men dat doet komt men misschien tot bezining bij kpn


... naar een andere provider ...

Zoals welke provider dan?

Wat is precies uw probleem? Welke provider word er geblokkeerd waar u nadeel van heeft?


kpn & solcon houden de glasvezel kabel in de buiten gebieden verborgen, elke provider die je laat zoeken op je postcode geeft een negatief zoek effect, Zelfs kpn zoek site  nog geen glasvezel alleen minimaal vermogen via bestaande koper kabel van 60 jaar oud .Dit terwijl ik al 2 maanden gebruik maak van glas vezel met een gedwongen provider solcon dus kpn .Zelf kpn laat schrijven in de rondte gaan van misschien volgend jaar glasvezel in uw buurt , en daarbij gratis omzetten van Solcon naar kpn op het moment van actieve glasvezel .Dus Nick83 elke stap is een stap van bedrog zolang kpn niet met duidelijkheid komt.


Solcon levert nogal eens op het glasvezelnetwerk van een ander. Niet van KPN zelf dus.

Dat dreigde hier bij mij in de regio ook te gaan gebeuren. Er is hier afgelopen jaren een lokaal glasvezel initiatief bezig geweest om zelfstandig een netwerk aan te leggen. Daarop was solcon wel beschikbaar, verder bijna niets. Ook KPN niet. Nu is gelukkig digitale stad er in gesprongen. Ook niet KPN zelf dus. Maar KPN werkt er wel mee samen. En dus zal straks KPN wel beschikbaar zijn bij mij in de straat. Maar over het netwerk van digitale stad dus. Het moet nog aangelegd worden, zal nog wel een paar jaar duren voordat ik glasvezel heb.

Ik denk dat bij u in de regio het glasvezel netwerk niet van KPN is. Anders zouden ze er wel op leveren. U denkt misschien dat alle glasvezel van KPN is. Maar dat is absoluut niet waar. Er zijn vele partijen die glasvezel aanleggen. En KPN levert niet over al die netwerken van andere partijen. Digitale stad wel dus. En er zijn nog een aantal partijen waar KPN mee samen werkt. Maar ook verschillende waar KPN niet mee samen werkt. Solcon is op sommige van die netwerken dan weer wel actief.

Misschien wilt u uw postcode noemen? (zonder huisnummer)


 


lees deze schrijven maar dan is de verbazing groot , als je al gebruikmaakt van glavezel aangeboden van solcon

 


Een familielid woont in (het buitengebied van) Emst op de Veluwe.

KPN heeft in een gedeelte van Emst glasvezel aangelegd, een lokale leverancier is bezig met de aanleg van glasvezel in de buitengebieden. Mijn familielid heeft via die laatste partij  glasvezel afgenomen en kon kiezen tussen verschillende aanbieders op dat netwerk en heeft voor Solcon gekozen.

Als je nu fourstack raadpleegt is op zijn adres geen glasvezel beschikbaar wel xDSL, dat klopt dus wel en niet, niet van KPN maar wel van derden.

Ik vind dat bij een glasvezelcheck de technische aanwezigheid getoond moet worden, net zoals bij xDSL


sorry je kan het niet uit vergroten


JanD op die manier kan je dus de bewoners in dat gebied verkeerd voorlichten dus firma list en bedrog kpn en solcon voor mij tot dat er duidelijk is gegeven door beiden firma's


Nou ja ... er is in de communicatie een blunder gemaakt. Dat is wel duidelijk. Maar zoals in de brief ook staat: netwerk van FiberNH. Niet van KPN zelf dus. Daarom is het ook niet zichtbaar op fourstack. Want fourstack is van KPN. Er word alleen getoond dat er glasvezel is als KPN erop kan leveren. En ook de meeste andere providers kunnen daar niet op leveren. Daarom zie je ook bij andere providers op hun site dat er geen glasvezel ligt.

En nogmaals: blunder gemaakt, maar list en bedrog? Waarom dat? Kunt u dat wat meer toelichten?


Op de site van FiberNH staat KPN er overigens wel tussen: https://fibernh.nl/aanbieders/

Misschien kan @Ward_ hier wat toelichten?


Lees ook dit topic: https://forum.kpn.com/internet-9/aansluiten-glasvezelkabel-buitengebied-503398

En de reactie van @Ward_ in dit topic: https://forum.kpn.com/internet-9/geen-monteur-glasvezel-500867?postid=1016914#post1016914


Dus het komt waarschijnlijk allemaal goed. Maar je moet nog ff geduld hebben denk ik...


ja kan maar treed wel in herhaling, kpn en solcon is een ,door je klanten  naar een dochter onderneming te sturen .Daarna zeggen ja je kan bij kpn blijven , bij navraag weet niemand van kpn bij telefoon hulpdienst weet dat solcon een dochter onderneming is en als men dan via google gaan kijken of dat zo is en dan joü vertellen dat het klopt maar men het niet wist .Als je per telefoon solcon belt en deze weten niet dat ze onder kpn vlag zitten. Fiber fe kabel legger heeft monteurs in dienst om de aansluitingen te maken , je een schrijven ontvangt gratis omzetten van abbonement daarna komen met foutje dan ook nog schrijven over een totaal pakket bij solcon wat niet bestaat bij Solcon , solcon verbieden om mob abbonementen af te sluiten , en daarbij al pakket voordelen te laten verdwijnen, dan is het voor mij  list en bedrog tot het tegendeel is bewezen.


fiber kpn monteurs 

dikke vingers


uhuh geen list en bedrog ? als ik dit geheel zo lees dan gaat kpn zijn naam wel zelf op straat gooien , zoveel negatieve ervaringen , kpn forum doe hier iets mee ander moet je straks in het forum van fiber/solcon.

Deze fouten van de kpn lijkt meer op een mis management .

vrg.


ja kan maar treed wel in herhaling, kpn en solcon is een

Dat is niet zo. Het zijn aparte providers die los van elkaar opereren.

,door je klanten  naar een dochter onderneming te sturen .Daarna zeggen ja je kan bij kpn blijven , bij navraag weet niemand van kpn bij telefoon hulpdienst weet dat solcon een dochter onderneming is en als men dan via google gaan kijken of dat zo is en dan joü vertellen dat het klopt maar men het niet wist .Als je per telefoon solcon belt en deze weten niet dat ze onder kpn vlag zitten.

Wat wilt u met zulk soort vragen bereiken? Wat is het doel daarvan?


Beste Nick83 je vroeg zelf om uitleg , nu geef ik je uitleg over mijn ervaring , als je het er niet mee eens bent mag dat. Alleen twijfel ik nu wel of jij wel in dit forum een neutrale mening hebt. Natuurlijk mag je jou bedrijf verdedigen , maar doe het niet agresief . 


en ja het zijn twee losse providers maar werken wel samen in de vorm combi van klanten .Maar mooi geweest zo Nick83 ik gaat mijn energie niet  jou steken.

Lees dat ik niet de enige ben die zich bedonderd voelt

fijne avond verder


Misschien kan ik wat helderheid geven:

  1. Solcon en KPN hebben als bedrijf nog niet veel met elkaar te maken. Solcon is gekocht door KPN maar zowel qua techniek als qua diensten is er nog niets gekoppeld of samengevoegd.
  2. Solcon levert op een aantal netwerken in buitengebieden. Er zijn op dat gebied een aantal grotere partijen die een netwerk aanleggen. Glasvezel Buitenaf is de grootste en daar heeft Solcon in het verleden mee samengewerkt. KPN heeft daar niets mee te maken en kan op die netwerken ook geen diensten aanbieden, simpelweg omdat zij de benodigde apparatuur niet in de glasvezelcentrales (PoP's) van Glasvezel Buitenaf hebben staan. Solcon werkt echter ook samen met partijen als Fiber Flevo en Fiber NH. Op die netwerken hebben zij of gaan zij hun eigen apparatuur in de PoP's plaatsen.
  3. Dat laatste gaat KPN ook doen. In de PoP's van Fiber Flevo, Fiber NH en Glasdraad komt KPN apparatuur, net zoal dat gebeurt in die van (voormalig) Reggefiber/KPN NetwerkNL

Ik zie in de berichten van @dj54 dat het gaat om FiberNH maar niet over welke gemeente of welke plaats. Als ik de brief van de provider KPN lees die hij heeft geplaatst dan maak ik daaruit op dat KPN in eerste instantie te enthousiast was en bewoners al had beloofd dat ze een abonnement via KPN konden nemen. Omdat er staat “nu nog geen glasvezel van KPN mogelijk” maak ik er uit op dat dit straks wel mogelijk gaat zijn. En dat sluit aan bij punt 3 van mijn verhaal hierboven.

 

Het plaatsen van de apparatuur maar vooral het aanleggen van een backbone verbinding naar die PoP's en apparatuur toe moet KPN zelf doen en dat neemt tijd in beslag. Dit wordt tegelijkertijd gedaan met de uitrol van KPN Netwerk NL (die ook duizenden woningen per dag aansluiten) en door dezelfde afdeling. Er is dus simpelweg ontzettend veel te doen en niet alles kan tegelijkertijd.

 

@dj54 Welke plaats is dit? Ik kan namelijk wel kijken hoever de apparatuur en activatie van dat gebied is om een indicatie te geven vanaf wanneer het wel mogelijk is.

@Nick83 Op Fourstack staan alle adressen waar KPN WBA diensten kan leveren via DSL en FttH. Het maakt niet uit of dat een netwerk is van KPN Netwerk NL of van Fiber NH. Dus zodra de de betreffende PoP (bijna) is geactiveerd staan die adressen ook bij KPN WBA in de leverstraat en zijn ze dus zichtbaar in Fourstack.


Ward_ thanks

kijk hier heb ik dus een duidelijk antwoord. @Nick83 haal je info nu de volgende x bij dit persoon op kan je je agressie beter onder controle houden qua tekst. Ward_ nu is mij een heleboel duidelijk , gaat over regio Alkmaar. Het is jammer dat er bij de kpn iemand zit die zijn huidige klanten blij maakt met een dode mus , net zoals de laatste brief over voordelen als je kpn mobiel en solcon tv en internet samen hebt kan je gebruik maken van voordelen , nou jammer dus. Maar goed hoop dat kpn zijn info bulletin gaat verbeteren , en dat ze opschieten met de ombouw zodat dit maar 1 jaar onderbreking is na 45 jaar tevreden klant bij kpn zodat ik weer terug kan gaan , want solcon geeft in het geheel niets af en service is ver te zoeken slechte keus van kpn ?


Misschien kan ik wat helderheid geven:

  1. Solcon en KPN hebben als bedrijf nog niet veel met elkaar te maken. Solcon is gekocht door KPN maar zowel qua techniek als qua diensten is er nog niets gekoppeld of samengevoegd.
  2. Solcon levert op een aantal netwerken in buitengebieden. Er zijn op dat gebied een aantal grotere partijen die een netwerk aanleggen. Glasvezel Buitenaf is de grootste en daar heeft Solcon in het verleden mee samengewerkt. KPN heeft daar niets mee te maken en kan op die netwerken ook geen diensten aanbieden, simpelweg omdat zij de benodigde apparatuur niet in de glasvezelcentrales (PoP's) van Glasvezel Buitenaf hebben staan. Solcon werkt echter ook samen met partijen als Fiber Flevo en Fiber NH. Op die netwerken hebben zij of gaan zij hun eigen apparatuur in de PoP's plaatsen.

Het woord ‘verleden’ is merkwaardig.

Wat nog merkwaardiger is: https://www.destentor.nl/kop-van-overijssel/gemeenten-verdelen-miljoenwinst-rendo~a0bae68b/

Het zure is dat het overgrote deel van NL gewoon 1 factuur krijgt van hun ISP, zeg nominaal 44 euro per maand, terwijl er door o.a. een klein deel van vastinternetgebruikers ook nog eens apart  iets van 15 euro per maand extra moet worden betaald.

Het wordt nu interessant om te kijken hoe de 2 grote ISP’s (of 3) dit vastrechtbedrag uit de door hun uitgestruurde facturen weten te houden en voor hoeveel jaren.