Skip to main content

ik heb alles open staan in firewall staat upc tpc en alle progammas open maar niks werk heb een wilkurige port gepakt en hem op tpc eerst apart open gezet en met meerderen port checkers geprobeert daarna alleen upc en daarna tpc en upc maar niks werkt alles staat netjes en heb bijna alle forums al gecheckt heb alle ipv4 geprobeerd maar hij blijft maar dicht ik zou graag willen dat kpn stopt met het blokkeren van porten

 

voor info heb de router H369A op versie V1.01.00T03.7V3 

sites die ik heb gebruikt op techecken https://networkappers.com/tools/open-port-checker https://www.canyouseeme.org/ https://www.yougetsignal.com/tools/open-ports/

Hoi @tijnski . Wat is precies je doel?

Poorten open zetten werkt gewoon met onze experiaboxen, namelijk. 


KPN blokkeert uiteraard geen poorten want dat is wettelijk niet toegestaan.

Kan je een screenshots plaatsen van de port-forwardings die je op de Experia Box hebt aangemaakt.


Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je toch nog vragen hebben, stel ze gerust.


ik heb het uit eindelijk kunnen fixen met duc no-ip en open vpn maar portforwarden via kpn werdt nog steeds niet en heeft nooit gewerkt vriend van mij had het zelfde probleem tot dat hij een nieuwe router kreeg dus denk dat het daar aan ligt want waar ik ook kijk al mijn settings staan goed


Met elke Experia Box kan je alle poorten forwarden uitgezonderd TCP poort 8085 omdat deze gebruikt wordt voor het op afstand beheren van de Experia Box zelf.

Als het je niet lukt, dan doe je toch echt iets niet goed.

Kan je eens screenshots plaatsen van alle instellingen op de Experia Box die hebt doorgevoerd voor die port-forwardings.


screenshot 1: application configuration

 

screenshot 2: port forwarding

 

Ik loop tegen hetzelfde probleem aan bij mijn experia box (V1.01.00T03.7V3). Weet zeker dat dit ooit wel gewerkt heeft. 

 

PS: binnen mijn netwerk kom ik er netjes bij, dus het is geen intern ding!


Zojuist ook een factory reset gedaan (stond in een ander topic), maar ook dat mag niet baten.


@Piet van Stoffelen Bij een reset (fd) bestaat de kans dat die forwards er weer uit zijn.  dat ip adres (192.168.2.190) waar verwijst die naar? 


Hoi Erwin,

IP verwijst naar mijn nas. Als ik m via die poort via internet op benader dan werkt het als een zonnetje. 

 

Na de factory reset, heb ik natuurlijk de regels opnieuw aangemaakt.

 

Probleem is sowieso toegenomen, heb ook al dagen geen vaste telefonie meer 🙈


Heb je met een specifieke reden TCP poort 2222 op de NAS gebruikt voor SFTP?

TCP poort 22 is immers de standaard poort van SFTP en je hebt de application SFTP genoemd.

Zelf gebruik ik op het LAN altijd de standaard poorten en als ik een service op Internet onder een ander poort nummer beschikbaar wil stellen dan doe ik dat in de port-mapping. In dit geval zou dat zijn Start- en Eind poort 2222 en Start- en Eind mapping poort 22.


Hoi Erwin,

IP verwijst naar mijn nas. Als ik m via die poort via internet op benader dan werkt het als een zonnetje. 

 

Na de factory reset, heb ik natuurlijk de regels opnieuw aangemaakt.

 

Probleem is sowieso toegenomen, heb ook al dagen geen vaste telefonie meer 🙈

Ik vermoed dat je telefoon issue hier los van staat, maar dat kijk ik graag voor je na.

Kun jij je profiel aanvullen en mij een seintje geven als je dat gedaan hebt? Verder geeft @wjb hierboven nog een nuttig advies met betrekking tot die forwards.


Heb er geen specifieke reden voor (had eerst 2222 -> 22). Geen enkele mapping werkt. Als ik de service tools van KPN draai, dan lijkt hij de experia box ook niet te kunnen bereiken. Maar ik kan wel gewoon internetten. Tv werkt ook prima. Vast bellen dan weer niet.

Inmiddels de instellingen weer van 2222 naar 22 gezet


Dank voor het updaten van je profiel.

Wanneer heb je voor het laatst een reset gedaan, Piet?  Ik heb namelijk moeite om bij je experiabox te komen.

Voor de zekerheid: De experiabox is rechtstreeks op het glasvezelkastje aangesloten, toch?


De laatste reset was gisteren. Ja, zit er rechtstreeks op verbonden. Ca. 20 cm van elkaar. Heb hem net toevallig wel nog een keer helemaal uit gezet, was namelijk onderdeel van het stappenplan 😁 dus wellicht hebben we elkaar gekruist.

 

Ik zal er nu even vanaf blijven, maar vermoed dat je er niet bij gaat komen. Service zegt continu dat wijkcentrale toegankelijk is, maar experia box niet.

 

Succes 👍


Heb je de reset via de webinterface/stappenplan wifi manager uitgevoerd? Of via het reset gaatje? :-)

Mocht het via webinterface/stappenplan zijn wil ik je vragen om het reset gaatje te proberen

Als het via het reset gaatje geweest is, graag via de webinterface. (inloggen en factory default selecteren)

Zou je voordat je één van beide doet, het glasvezel kastje nog even 30 seconden spanningloos willen maken.

 

Geef je mij een seintje als je dit gedaan hebt?  Dan ga ik daarna opnieuw meten. 


Ik heb alle opties al eens geprobeerd haha. Ben een beetje radeloos. 

Ik ga nu het volgende doen

1. Spanning van glasvezel kast(en 30 sec wachten)

2. Paperclip reset.

3. Inloggen en wachtwoord goed zetten. 

4. Me melden 😁

 

Bedankt voor de hulp alvast


@Piet van Stoffelen :  We hebben  elkaar even gesproken. Ik heb mijn vertrouwen in je huidige Experiabox een beetje verloren. Ik meet namelijk allemaal tegenstrijdige informatie. Iets wat na een grondige reset eigenlijk niet zou mogen gebeuren.

We hebben besloten de experiabox om te ruilen. Heb jij de SMS met logistieke informatie gehad?

Je kunt in ieder geval morgen ‘omruilen’ bij het afleverpunt ;-)  Ik ben zeer benieuwd of je hiermee voip en de portforwarding weer aan de praat krijg. 

Als je de nieuwe experiabox morgen aansluit zou die automatisch de gegevens moeten binnenhalen. Dit kan ongeveer 15 minuten duren.  Als je telefonie daarna nog niet werkt, geef dan nog maar een harde reset.

Mocht het allemaal niet baten, lees ik het wel en dan help ik je verder. 


Dankjewel voor de hulp. Ik hou je op de hoogte 👍


Probleem verholpen hier.

Conclusie: KPN blokkeert inderdaad geen poorten.

 

Wat was het probleem?

Site waarmee je open poort kan testen gaf steeds aan dat de poort gesloten was. Tevens werkte het benaderen van de nas via de ingestelde poort niet maar over het interne netwerk wel.

 

Wat was de oorzaak?

De nas had voor al haar verkeer een VPN dus kon het eindpunt nooit bereikt worden als je hem van buiten probeerde te benaderen. 

 

Wat was de oplossing?

Manual instellen van de DNS en het toestaan van multiple gateways (op de NAS)


Hoi @Piet van Stoffelen . Fijn dat je de oplossing hebt gevonden en die ook even met ons deelt!

Mocht er ooit iets anders zijn, weet je mij te vinden!