Skip to main content

Dit weekend echt een paar uur besteed waarom ik een bepaalde website niet kon openen (autohuur via EasyJet)

Ook via onze mobiele KPN nrs als hotspot geprobeerd zonder resultaat. 

Het scherm bleef wit.

Gisteravond op een andere locatie en router en netwerk aanbieder (T-mobile) weer geprobeerd en ja hoor toen kon ik hem wel openen. 

KPN blokkeert echt geen websites, dat mogen ze ook helemaal niet zonder een wettelijk bevel daartoe.

 


Dit wordt zo langzamerhand een standaardprobleem. Er hebben waarschijnlijk aanpassingen plaatsgevonden in de routes van jouw thuis en jou mobile locatie naar de rest van internet. Of easyjet is verhuisd waardoor vanaf jouw thuis en/of mobile locatie het ‘netwerk de weg kwijt is’.

Je kan je routers  (+ daarna apparaten) opnieuw opstarten. Als het dan nog niet werkt, een dag wachten. Als het dan nog niet werkt dan hier weer melden.

Andere provider of VPN gebruiken zijn oplossingen.


Hoi @karin09, wat @wjb zegt klopt helemaal. Wij blokkeren geen websites.


Waarschijnlijker is een IP blokkade aan de kant van de hoster. We zien dit steeds vaker. We blokkeren inderdaad geen websites anders dan waar er een wettelijke verplichting is, zoals de site met het welbekende piratenschip. (Dit is ook de enige, voor zover ik weet).


Een conclusie- en uitwerking in de praktijk is dan dat KPN meer en meer ‘vervuilde’ IP adressen of adres-ranges inzet of in gebruik heeft. Aangezien geregeld stellig beweert wordt op dit forum dat bij KPN het WAN IP adres vrijwel nooit wijzigt, zijn het dan nieuwe klanten of geporteerde klanten (van huidige en of voormalige dochters). Of de mensen die het probleem ervaren zijn of waren zelf recent de boosdoener, bewust of onbewust (wellicht RAT of malware actief).


Waarschijnlijker is een IP blokkade aan de kant van de hoster. We zien dit steeds vaker.

In dit geval lijkt me dat onwaarschijnlijk immers het betreft hier gewoon een commerciële site.

Ik zou veel eerder denken aan een "dirty DNS cache" op de Experia Box.


Voornamelijk dat laatste. Uiteraard is consumenten IP space tot op zekere hoogte altijd vervuilt maar het voordeel van (semi) vaste IP’s is wel dat je voornamelijk last hebt van je eigen zooi. Het is niet zo dat de meeste, en in ieder geval de fatsoenlijke, block lijsten een IP jaren vast houden. Specifiek omdat de meeste consumenten space zo vluchtig is.

 

@wjb Het zou je verbazen wat voor gekke dingen ook commerciele partijen uithalen :)


Dit weekend echt een paar uur besteed waarom ik een bepaalde website niet kon openen (autohuur via EasyJet)

Ook via onze mobiele KPN nrs als hotspot geprobeerd zonder resultaat. 

Het scherm bleef wit.

Gisteravond op een andere locatie en router en netwerk aanbieder (T-mobile) weer geprobeerd en ja hoor toen kon ik hem wel openen. 

Ik heb hetzelfde probleem! Sommige sites werken wel sommige niet. Op 4G werkt alles. Ik heb meerdere malen gebeld met kpn, maar nog steeds niet !