Skip to main content

Op 1 december 2020 vraag ik een internet en televisie aansluiting aan bij KPN. Aangegeven wordt dat de aansluiting op 28 december werkt. Omdat ik als ondernemer geen dag zonder internet kan plannen we de verhuisdatum op de dag van de aansluiting. We houden de aansluiting op het oude adres aan tot de oplevering van ons oude huis een dag later en spelen zo op safe.

Ruim voor de overgang ontvangen we de router en de kastjes voor de digitale televisie.
In het instructie filmpje wordt aangegeven dat we op de dag van de aansluiting, voor ons dus op 28 december een sms bericht ontvangen zodra de aansluiting werkt.
Omdat de sms uitbleef belde ik aan het eind van de middag KPN (18 minuten in de wacht). Nee uw aansluiting wordt morgen pas gerealiseerd. Ja wel gek dat de verkeerde datum in uw mail en op de doos van de apparatuur staat maar het is morgen pas, aldus de medewerker. Dit spelletje bleef zich 5 dagen herhalen tot op 31 december. Iedere dag stond ik minimaal 15 minuten in de wacht en telkens hetzelfde antwoord: nee meneer uw aansluiting wordt morgen pas gerealiseerd. 

Op 31 december geeft de medewerker aan: Ik snap dat het heel vervelend is voor u maar het ontbreekt mij aan de juiste autorisaties. Ik kan niks voor u betekenen. Ik vraag hem net als ik deed aan zijn voorgangers mijn zaak aan een leidinggevende voor te leggen die wel de juiste autorisaties heeft. Ik kan niet doorverbonden worden maar zij kunnen mij wel terugbellen.

Vijf dagen later (op 5 januari) ben ik de gelukkige. Ja sorry dat het wat lang geduurd heeft maar het is erg druk. Ja erg vervelend dat u nog steeds geen aansluiting heeft. Ik geef aan dat ik ondernemer ben en echt van de internet aansluiting afhankelijk ben. Tja u heeft ook geen ondernemers aansluiting hé geeft de medewerkster aan. Ik vraag wat ze daarmee bedoeld. Nou jah dat is toch een heel ander verhaal. U had beter daar voor kunnen kiezen. Had ik nu wel aangesloten geweest dan? vraag ik haar. Nee dat had het probleem niet veranderd. En eigenlijk kan ik niks voor u doen. U moet zelf even contact opnemen met KPN netwerkverbindingen. Zij moeten namelijk de aansluiting nog realiseren in uw woning. We hebben dat op 1 december al aangevraagd, we wisten toen al dat er forse achterstanden zijn en dat 28 december niet haalbaar was. Ik snap dus ook niet hoe die aansluitdatum aan u gecommuniceerd kan zijn. 

Ik geef u even het nummer van KPN netwerkservice.
Hoewel het natuurlijk te gek voor woorden is dat ik dit voor KPN moet gaan regelen bel ik met KPN netwerkservice. Meneer het is een fluitje van een cent. We hoeven alleen een NT kastje aan te sluiten. Ik bel u voor drie uur terug om het even te regelen. Helaas wordt ik uiteraard niet teruggebeld. 

De volgende dag belt de KPN medewerkster mij. Heeft u al gebeld met KPN netwerk verbindingen? Ja dat heb ik gedaan, ik word teruggebeld door medewerker x. Oh geeft zij aan ik ken die medewerker die bel ik even. U kon daar toch niets voor mij doen? Nou jah, ik bel toch even en bel u vandaag of morgen terug.

Uiteraard word ik niet teruggebeld en bel op 8 januari zelf terug naar KPN netwerkverbindingen en vraag naar de bewuste medewerker. Ja ik zou u terugbellen dat klopt, ik ben het gewoon helemaal vergeten! Ja dat is mijn fout. Ik ga het regelen. Belt u even met de klantenservice voor het inplannen van de monteur. Ik bel met de klantenservice. U wilt een monteur laten komen? Dat kan dan moet u zelf even contact opnemen met KPN netwerkservice. Nou breekt mijn klomp. Een klassiek kastje muur verhaal dus. 

Na heel veel bellen krijg ik uit het niets ineens een e-mailbericht voor het inplannen van de monteur. De eerst mogelijke datum is 18 januari! Ruim 7 weken na het aanvragen van de aansluiting en 21 dagen nadat mijn aansluiting gerealiseerd zou zijn. Ik bel naar het bijstaande nummer en leg de situatie uit. Ja vervelend maar we kunnen helemaal niets voor u betekenen. U moet gewoon nog even 10 dagen zonder internet en tv wachten.

Beste KPN, is er nu helemaal niets te doen om mijn aansluiting sneller dan 18 januari te realiseren?

 

Ik acht het niet geheel onwaarschijnlijk dat ze bij een zakelijk abonnement wel wat harder hadden gelopen...


Hallo @Radeloze KPN klant, goed dat je aan de bel trekt. Op z’n zachtst gezegd balen dat het nu zo loopt, zeker als je het anders gepland had. Ik wil voor jou uitzoeken of wij wat voor je kunnen betekenen. Wil jij je profiel aanvullen met de volgende gegevens: graag het klantnummer/ bestelnummer, postcode en huisnummer, geboortedatum en de laatste 3 cijfers van het rekeningnummer wat bij ons bekend is. Het vakje ‘Persoonlijke opmerkingen’ kun je ook gebruiken voor extra informatie, weet dat de ingevulde gegevens alleen zichtbaar zijn voor jezelf en de KPN Moderators. Geef je hier een seintje als jij jouw profiel aangevuld hebt? Alvast bedankt!
 


Dank voor je reactie. Ik heb de gevraagde gegevens ingevuld.


Dank voor de informatie. Helaas kan ik hier niks aan bespoedigen. 

Ik heb wel een paar mogelijkheden voor een tijdelijke oplossing. Ik kan jou een zogenaamd noodpakket toesturen. Dat is een mifi router die op 4g werkt en een digitenne tuner voor basic tv kijken.

Verder kan ik gratis weekbundels op particuliere mobiele nummers van KPN zetten ( 100GB).

Laat je weten of ik dit in werking moet zetten? Mocht je mobiele nummers hebben waar ik wat op moet zetten, zet ze even in het vrije veld van je profiel. 


Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je toch nog vragen hebben, stel ze gerust.


De internet aansluiting is inderdaad op 18 januari geïnstalleerd. Zonder aankondiging drie uur later dan het toch al ruime tijdslot van vier uur (die ochtend dus 4 uur voor niks thuis gewacht en vier uur inkomsten misgelopen. In de middag terwijl ik met een cliënt in gesprek ben komt onverwachts de monteur. Hij is binnen 10 minuten weer weg. Logisch dat dit zeven weken moest duren. 
De beloofde 1 gbit wordt natuurlijk niet gehaald (niet eens de helft) en de digitale televisie heeft echt veel tijd nodig om naar de volgende zender te gaan en hapert regelmatig. We zitten verplicht ons jaar uit en dan heel snel op zoek naar een betere provider! Wat triest dat onze ooit Koninklijke trots is afgegleden tot een bedrijf waar alleen de aandeelhouders en de directeur zelf blij mee zijn.